Var uppe och tjuvkikade lite i ditt garage, ser mycket imponerande ut vill jag lova Med allt slit och tid som du lägger ner på det där så inser jag mer och mer att jag inte ska satsa på att bredda V40n på ett braaa tag ;-)
När tror du att du är "klar" med bilen nudå? Någon gissning?
Var uppe och tjuvkikade lite i ditt garage, ser mycket imponerande ut vill jag lova Med allt slit och tid som du lägger ner på det där så inser jag mer och mer att jag inte ska satsa på att bredda V40n på ett braaa tag ;-)
När tror du att du är "klar" med bilen nudå? Någon gissning?
haha han kommer aldrig bli klar tror jag!
av vad jag har förstått på det här projektet så är han aldeles för pedant för att bli klar evighetsprojekt som bara går att förbättra
Så ja.. nu är äntligen formen gjuten till höger framskärm.. Ja visst är jag pedantisk när det gäller mitt bygge, konstigt egentligen för jag är nog inte pedant i annat fall, Men visst kommer jag bli klar! Roligt att höra Björn du gilla vad du såg..
Ni får ursäkta de dåliga bilderna, men halvskumt ute och då är inte min gamla SonyEricsson på topp
sen 23 November.. men du har jag ju fått gjort om MYCKET allt efter som tiden gått.. ja oj vad timmar man har kvar.. men nu måste kjag sova annars orkar jag inte upp imorrn Tack för stöttningen!! o Godnatt
sen 23 November.. men du har jag ju fått gjort om MYCKET allt efter som tiden gått.. ja oj vad timmar man har kvar.. men nu måste kjag sova annars orkar jag inte upp imorrn Tack för stöttningen!! o Godnatt
det blir för jävla bra! och dom där stärkande dropparna kan göra underverk när man håller på:D
keep it up mats!
Tack! Ja dom där dropparna kan göra underverk Ska ut och lossa formen nu få se om den är duglig,... är den det så gjuts skärmen idag Tack
du börjar ju få riktig snitts på det här nu. Nu har du ju lärt dig av misstagen från andra sidan, så denna sida borde gå på några dagar
Klart dropparna gör underverk, det gör ju att man inte ser alla skavanker man behöver finspackla
Ett tips, börja inte räkna efter hur många timmar och hur mycket pengar du lagt ner, det är bara deprimerande....
Ha det gött Mats!! Victor
Senast redigerat av VictorW (10 juni 2008)
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Halloj alla nu kan jag äntliugen säga att jag kommit igång med sida nummer två Formen är gjuten sedan igår och idag blev det gjutet i formen och även baksidan av breddningen, formen gick åt skogen men skärmen blev bra, så nu ska den renslipas och fogas samman med baksidan sen blir det till att kapa ypp skärmen och borra hål o limma o nita Medans det härdade passade jag på att gå ut med mamma o pappas hundar Zorro o Dolly "GD" märket på baksidan av speglarna är det tecken på att det är Ganador speglar? de känns riktigt rejäla och plattan mot bilen, den är i sluminium och inget plast här inte.. heeelt underbara speglar!! formen