3260
Sök

Varför väljer ni Max????

Audiförare
63 Inlägg
24 november 2007
Galad8 skrev:
Har aldrig ätit på Burger king. FInns nog inte här uppe. (Ska vi vara glada för eller) tongue

MackeDonkan, men jaa man hör ju bara på namnet hur bra de låter? Har ätit där en gång, efter den gången var jag inte så sugen på den "kedjan" längre. De säger allt.

Max däremot är gott, och frasses. smile

MEN Det legendariska är ju ett Buremål på Krysset här i Skellefteå!
Finns Krysset nån annan stans i Sverige förresten? smile

Sen tänkte ja berätta en grej om Krysset som pappa berätta för mig. smile

De va en amerikan som reste runt i världen och testade olika hamburgerställen (JA det är sant de ja säger) Sen så gjorde han en TOP 5 lista i världen.

Då stog de.

1: nåt ställe i amerika då.
2: Amerika
3: amerika place.
4: Amerika.
5: Krysset Skellefteå. Haha de var fränt! big_smile

Så, om ni INTE har ätit där, beställ då ett Buremål. Och om ni inte är nöjda då har ni nåt fel i hjärnan. tongue

Buremålet har man ju hört talas om, sen har ni ju även det legendariska Calskrove där! Antar att du har käkat det? smile Känner att man måste åka ner till skeå nån gång och testa dom två big_smile

Fullt Ös Medvetslös!
If It's Too Loud, You're Too Old!

Sleeper
3 084 Inlägg
24 november 2007
richardoo290 skrev:
är det MAX´s som äger de placet?

Om du menar krysset så är det typ som en korvkiosk som sitter fast i en statiolmack om jag inte minns fel tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
24 november 2007
Sushikocken skrev:
richardoo290 skrev:

Om du menar krysset så är det typ som en korvkiosk som sitter fast i en statiolmack om jag inte minns fel tongue

coolt

Sleeper
3 084 Inlägg
24 november 2007
erkki88 skrev:
Buremålet har man ju hört talas om, sen har ni ju även det legendariska Calskrove där! Antar att du har käkat det? smile Känner att man måste åka ner till skeå nån gång och testa dom två big_smile

Calskrovet har min kompis käkat men vetefan stripsen var ganska mysko och blöta sa han tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
24 november 2007
Sushikocken skrev:
erkki88 skrev:

Calskrovet har min kompis käkat men vetefan stripsen var ganska mysko och blöta sa han tongue

macdonalds pommes? lol

Audiförare
63 Inlägg
24 november 2007
richardoo290 skrev:

hittade det här på wikipedia:

"Den ursprungliga Max-restaurangen i Gällivare finns inte längre kvar, vilket däremot de andra och tredje restaurangerna gör. Den i Skellefteå heter dock inte Max utan "Krysset", men drivs av Max Hamburgerrestauranger AB med ett ganska modifierat sortiment. "Krysset" kan närmast liknas med en större hamburger-kiosk, då all försäljning sker genom en vägglucka"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Max_Hamburgerrestauranger

hittade även det här, ser man hur stället ser ut tongue :

http://www.max.se/restaurants.aspx?id=23
Senast redigerat av erkki88 (24 november 2007)

Fullt Ös Medvetslös!
If It's Too Loud, You're Too Old!

Sleeper
3 084 Inlägg
24 november 2007
erkki88 skrev:
richardoo290 skrev:

"Den ursprungliga Max-restaurangen i Gällivare finns inte längre kvar, vilket däremot de andra och tredje restaurangerna gör. Den i Skellefteå heter dock inte Max utan "Krysset", men drivs av Max Hamburgerrestauranger AB med ett ganska modifierat sortiment. "Krysset" kan närmast liknas med en större hamburger-kiosk, då all försäljning sker genom en vägglucka"

ballt har aldrig sett det då det vart ljust ute xD

Måste va den kändaste körvmojjen i norrland
Senast redigerat av Sushikocken (24 november 2007)

1 997 Inlägg
24 november 2007
Sushikocken skrev:
Galad8 skrev:
Har aldrig ätit på Burger king. FInns nog inte här uppe. (Ska vi vara glada för eller) tongue

MackeDonkan, men jaa man hör ju bara på namnet hur bra de låter? Har ätit där en gång, efter den gången var jag inte så sugen på den "kedjan" längre. De säger allt.

De va en amerikan som reste runt i världen och testade olika hamburgerställen (JA det är sant de ja säger) Sen så gjorde han en TOP 5 lista i världen.

Då stog de.

Så, om ni INTE har ätit där, beställ då ett Buremål. Och om ni inte är nöjda då har ni nåt fel i hjärnan. tongue

Jupp har käkat buremålet där "ååå de e najs" big_smile

Bra att nån är med mej! big_smile
Nån mer som har testat, eller är sugen? smile

1 997 Inlägg
24 november 2007
erkki88 skrev:
Galad8 skrev:

Då stog de.

Haha, jaa de har vi. Men de har ja inte vågat/hunnit prova än. tongue
Finns ju en historia om hur Calskrove kom till också lol big_smile
Jaa, de tycker ja absolut du ska göra!

Iallafall Buremålet då, som jag vet hur det smakar! smile

1 997 Inlägg
24 november 2007
Sushikocken skrev:
richardoo290 skrev:

Aa, nästan rätt. Men en Shell mack smile
Senast redigerat av Galad8 (24 november 2007)

1 997 Inlägg
24 november 2007
Sushikocken skrev:
erkki88 skrev:
richardoo290 skrev:

ballt har aldrig sett det då det vart ljust ute xD

Måste va den kändaste körvmojjen i norrland

Haha, de är de säkert. Man hör när man är ute å åker lastbil att dom pratar om Krysset såväl i Gällivare som i Göteborg. big_smile

8 156 Inlägg
24 november 2007
Smaken är som baken. Delad.  När det gäller hamburgare så gillar jag nog BK mest.
Men Max går också rätt så bra. Sen så har ju BK också andra saker i sina hamburgare än 100% nötkött. För jag misstänker att dom inte skulle kunna få dom att hålla ihop annars?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

519 Inlägg
24 november 2007
Frasses!

1 723 Inlägg
24 november 2007
Max kan va gott ibland. men deras läskiga dressing får mig att hellre välja McDonalds (som jag är uppväxt med). Gärna burger king nån gång när man får möjlighet.

Allra längst ner på min lista kommer Frasses. Mer nasty burgare får man leta efter.

Men ska man ha hamburgare i Luleå så finns det bara ett alternativ: Järnvägsgrillen!

Eliminator
1 441 Inlägg
24 november 2007
Loffe123 skrev:
Läste denna artikel och blev irriterad.
http://www.aftonbladet.se/matvin/article1313686.ab

Vad väljer ni helst, MAX, Mcdonalds eller Burger king?

Jag väljer TVEKLÖST Burger king, för grillat är godast, de har godast kött, sen kommer Macdonalds, deras kött är också gott, om än lite torrt, men det är så det ska vara om det är 100% nötkött.

Men sen....MAX!!??, hur i hela friden kan man tycka deras hamburgare är goda???
Deras kött är ju inte kött, det är mer en potatisbulle.

har ni läst innehållsförteckningen över Max så kallade "kött".

"Kött
Anmärkning: Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, buljongpulver, potatisfibrer, kryddor (kryddmix bestående av druvsocker, kryddextrakt (rosmarin), jästextrakt (salt, jästextrakt, maltodextrin), surhetsreglerande medel (E330), vegetabiliskt fett "

Källa: http://www.max.se/food.aspx?page=prodinfo&all=true

Detta tycker jag är skam, och det mest beklämmande är att MAX tar mark pga av inkompetenta konsumeter som inte fattar vad de stoppar i munnen, folk som inte kan se skillnad på kvalitet.
Nä fan jag blir lack, ska jag köpa en hamburgare så ska det vara 100% nötkött och ingen jäkla potatisbulle med buljong!

Ni som tycker MAX är gott är alla lurade, skärpning, acceptera inte sådan mat, aceptera inte att de får kalla något liknande för kött!

Så tycker jag!

Loffe, så du menar att en hamburgare bara består av 100% nötkött på Mcd och inget annat. Gå en husmoderskurs i matlagning så förstår du att det måste till lite annat för att få en hamburgare att hålla ihop. Begriper du inte det? Har du aldrig sett din mamma rulla köttbullar? Tex potatismjöl och ägg använder man för att få allt att hänga ihop.
Max liksom Mcd har 100% nötkött, MAX har tom 100% SVENSKT nötkött. Dessutom är de mer ärliga och anger alla ingredienser som finns i hamburgaren,,,,

MAX piskar MCd 8 dagar i veckan.  De helt enklet "pissar" på dem norrländskt uttryckt!

//Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Skaune
24 november 2007
Med risk för att låta aggro så!
HALLÅ? Mcdanalds o BK? Fyyyyy faaan va räääligt! Finns bara ett ställe där man inte får nånn smaklös skiva kött (?) helt mosad med vidriga tillbehör, MAX! Eller en från nån sibyllakiosk, men max har flest nöjda kunder, o de e inte så konstigt, tänk på de nästa gång ni går in på McD o BK, sicket stirr!!! Nä fakum e att på MAX e de lungt 9 gånger av 10 fasten där e mycket folk! smile

BTW Frisco e kungen av burgarna!
Senast redigerat av Axor (24 november 2007)

Bilplåtslagare
324 Inlägg
24 november 2007
och på MAX´s används inga transfetter

Fett från transvestiter?:S

2 122 Inlägg
24 november 2007
_Spawned_ skrev:
Max är typ hundra gånger bättre än mcdonalds iallafall yikes De är ju nå burgare dom gjort dan före som man får.. :S
Burger king är helt okej. Dock är frasses klar favorit smile

WORD!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

245 Inlägg
24 november 2007
säger som nån sa tidigare, Lappens i hedemora, sen Max

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

609 Inlägg
24 november 2007
richardoo290 skrev:
Mäki skrev:
muppet skrev:
Lappens i Hedemora wink Annars MAX. Har varit backstage på Mcd efter stängning, detta var 3,5 år sen.

Åh...Big Meal eller vad det heter på lappens i hedemora med en smält ost till... *Vattnas i munnen) då är man ju fan mätt i en hel vecka framåt big_smile

lappens i hedemora? hmm
aldrig hört talas om...  låter ju på dig som om de vore något att testa

Käka en Jumbo meny igår till "frukost" (dubbel pomme+200 grams med cola o västkustsallad) 65 spänn va mätt hela dagen sen big_smile

För att inte nämna deras mega glasskulor på sommaren Mumma ;P

Sök