Efterlyser folk som röstar och vågar stå för det!

Lintott
24 november 2007 · 27 Inlägg

Tydligen "vågar" man titta in på någons sida och sedan slänga in en "etta" och sedan inte säga varför eller vad man tycker är fult eller fel?
Varför är folk här så fega?
Jag vill gärna veta vad som är fult eller fel i era tycken, sen är det ju inte sagt att jag kommer att ändra något för det men man kunde väl för tusan få veta ändå!
Ni som dock varit på min sida syns ju ändå så varför inte skriva en rad?

Mvh Eva

Senast redigerat av Indianturbo (24 november 2007)

Squadron
24 november 2007 · 1 833 Inlägg

Jag tänker precis som du ibalnd.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Killr0y_swe - De är jag de.
24 november 2007 · 354 Inlägg

Jag har röstat ettor på några bilar, men då har de vart sönderrostade gamla saabar eller volvos typ. Känns ju dumt att skriva att man inte gillar bilen, ägaren blir väll inte precis glad över att man först röstar lägst och sedan säger nått dumt om den också?

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
Phaetoon
24 november 2007 · 8 156 Inlägg

Den här diskussionen har varit uppe så många gånger förr.
Det handlar om den svenska avundsjukan. Många ser en snygg bil med högt betyg.
Men eftersom den tillhör fel märke så röstar man ner den. Eller för att den helt enkelt har för högt betyg.

Det handlar oftast inte om att en bil är ful som stryk.
(Sådana bilar ska man ju rapportera istället...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Lardi SQ
24 november 2007 · 1 343 Inlägg

oavsett vad man ger för bytyg så tycker ja de ska va en motovation om vad dom gillar/ogillar med bilen!  min åsikt iaf!

Ljudnörd!
Jimmy_N Makaronborrare
24 november 2007 · 993 Inlägg

Har själv slutat bry mig om betygen för länge sen. Det säger inte så mycket. Jag är medveten om att min bil inte är värd 5or men min bror som har en helt original Volvo 240dl från 78 har högre betyg än mig tongue Det viktiga är att man själv gillar sin bil

Lintott
24 november 2007 · 27 Inlägg

Jag har tyvärr inte följt de gamla diskussionerna om detta förr.
Men skulle jag rösta ettor på de jag tyckte var fula här så fick man ju inte göra annat eftersom jag tycker att så många bilar är fula här...sorry men jag är väldigt kräsen..haha...så jag röstar hellre på dem jag tycker är fina och talar också om varför.
Och bara för att jag kör Saab innebär det inte att jag inte kan rösta en femma på en Volvo.
Det är ju för fan inget krig det här.
Vi är väl all medlemmar på en motorsida oavsett märke!
Lite vänlighet dör ingen av och klarar man inte att höra kritik heller så bör man ju inte vara här för risken är att man faktiskt KAN få höra något negativt om sin bil. Alla kan ju inte tycka som jag heller.
Mvh Eva

Senast redigerat av Indianturbo (24 november 2007)

Aerodynamik ...
24 november 2007 · 7 120 Inlägg

Varje gång man röstar etta/tvåa ska man såga bilen totalt? Vara helt ärlig?

Lintott
24 november 2007 · 27 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Varje gång man röstar etta/tvåa ska man såga bilen totalt? Vara helt ärlig?

Likaväl som du skickar en femma eller lägre så kan man oavsett betyg skriva vad man tycker.
Men sitter du och kollar in alla "fula" bilar och tänker "nu ska jag skicka ettor på de här fula jävlarna" ...eller?cool
Varför ens kolla på "fula" bilar då?
Jag tycker att det borde vara en slags spärr att man kan inte rösta om man inte skriver en kommentar.
Och ja, varför inte vara ärlig? Man behöver ju för den sakens skull inte vara otrevlig.
Och jag kollar ofta på just första bilden och är den suddig och trist, jag då kollar jag inte ens, så mycket hänger på den första bilden, hur den är tagen, färgerna, bakgrunden och en massa annat eller om någon varit inne på min sida, ja då kollar jag in deras bilar också eventuellt.
Mvh Eva

Senast redigerat av Indianturbo (24 november 2007)

Aerodynamik ...
24 november 2007 · 7 120 Inlägg

Indianturbo skrev:

Aerodynamik skrev:
Varje gång man röstar etta/tvåa ska man såga bilen totalt? Vara helt ärlig?

Likaväl som du skickar en femma eller lägre så kan man oavsett betyg skriva vad man tycker.
Men sitter du och kollar in alla "fula" bilar och tänker "nu ska jag skicka ettor på de här fula jävlarna" ...eller?cool
Varför ens kolla på "fula" bilar då?
Jag tycker att det borde vara en slags spärr att man kan inte rösta om man inte skriver en kommentar.
Och ja, varför inte vara ärlig? Man behöver ju för sakens skull inte vara otrevlig.
Mvh Eva

Men vilka problem du har. Tycker jag bilen är hemsk, så röstar väl jag en etta om jag vill! Ska jag behöva förklara varför?

I-lands bekymmer...

Lintott
24 november 2007 · 27 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Indianturbo skrev:

Aerodynamik skrev:
Varje gång man röstar etta/tvåa ska man såga bilen totalt? Vara helt ärlig?

Likaväl som du skickar en femma eller lägre så kan man oavsett betyg skriva vad man tycker.
Men sitter du och kollar in alla "fula" bilar och tänker "nu ska jag skicka ettor på de här fula jävlarna" ...eller?cool
Varför ens kolla på "fula" bilar då?
Jag tycker att det borde vara en slags spärr att man kan inte rösta om man inte skriver en kommentar.
Och ja, varför inte vara ärlig? Man behöver ju för sakens skull inte vara otrevlig.
Mvh Eva

Men vilka problem du har. Tycker jag bilen är hemsk, så röstar väl jag en etta om jag vill! Ska jag behöva förklara varför?

I-lands bekymmer...

Jag har inga problem, varför är du otrevlig nu då? roll
Är det här inte ett forum där man kan få skriva sina åsikter? Och jag tycker så här så om du inte har något att tycka om detta så strunta i att skriva här då i denna tråden!
Du behöver verkligen inte vara otrevlig för jag har inte varit otrevlig mot någon här!
Mvh Eva

Aerodynamik ...
24 november 2007 · 7 120 Inlägg

Indianturbo skrev:

Aerodynamik skrev:

Indianturbo skrev:

Likaväl som du skickar en femma eller lägre så kan man oavsett betyg skriva vad man tycker.
Men sitter du och kollar in alla "fula" bilar och tänker "nu ska jag skicka ettor på de här fula jävlarna" ...eller?cool
Varför ens kolla på "fula" bilar då?
Jag tycker att det borde vara en slags spärr att man kan inte rösta om man inte skriver en kommentar.
Och ja, varför inte vara ärlig? Man behöver ju för sakens skull inte vara otrevlig.
Mvh Eva

Men vilka problem du har. Tycker jag bilen är hemsk, så röstar väl jag en etta om jag vill! Ska jag behöva förklara varför?

I-lands bekymmer...

Jag har inga problem, varför är du otrevlig nu då? roll
Är det här inte ett forum där man kan få skriva sina åsikter? Och jag tycker så här så om du inte har något att tycka om detta så strunta i att skriva här då i denna tråden!
Du behöver verkligen inte vara otrevlig för jag har inte varit otrevlig mot någon här!
Mvh Eva

Jag är trött och det har varit en jobbig dag, men att vilja att varenda en ska skriva en kommentar om varför man röstat lågt tycker jag är larvigt. Alla kommer rösta högt då, vad är det för mening med betygssystem då?


(Ursäkta för en aning konstig formulering)

Lintott
24 november 2007 · 27 Inlägg

Att du är trött och har haft en jobbig dag kan jag bara beklaga, det är verkligen inte mitt fel!
Jag har skrivit 7 inlägg här under hela min tid på Garaget och du har nästan skrivit 4000 inlägg och beter dig illa åt fast du inte ens känner personen?roll
Alla kan inte tycka som varken du eller jag men man kan få framföra sina åsikter på ett välvårdat sätt utan att behöva bli illa behandlad.
Mvh Eva

Aerodynamik ...
24 november 2007 · 7 120 Inlägg

Indianturbo skrev:
Att du är trött och har haft en jobbig dag kan jag bara beklaga, det är verkligen inte mitt fel!
Jag har skrivit 7 inlägg här under hela min tid på Garaget och du har nästan skrivit 4000 inlägg och beter dig illa åt fast du inte ens känner personen?roll
Alla kan inte tycka som varken du eller jag men man kan få framföra sina åsikter på ett välvårdat sätt utan att behöva bli illa behandlad.
Mvh Eva

Din åsikt , visst. Det har kommit upp mängder med såna här trådar där folk klagar på betygen jämt. Din bil har ca 4,5 i snitt vilket är väldigt högt.. Sen får ALLA bilar ettor.

Välkommen till Internet..

melodic_death_metal
24 november 2007 · 622 Inlägg

problemet med att ge iväg en kommentar om man röstar lågt är att denna oftast hämnas med att ge en etta tillbaka. många tål inte kritik, inte ens kontruktiv kritik. därför brukar folk inte ge iväg kommentarer när de röstar lågt.

Lintott
24 november 2007 · 27 Inlägg

Ja jag är naturligtvis glad för det att min bil har ett högt betyg trots att det bara är en gammal Saab men idag är inte min bil så fin som på bilderna. Den är en bruksbil och går ute varje dag.
Förlåt, jag skrev fel du hade nästan 3000 inlägg inte 4000.
Men jag är även glad åt andras fina bilar som ser bra ut och betygsätter gärna dem och skriver kommentarer.
Det som jag menar är att det vore intressant kanske med en kommentar om varför man tycker si och så, tänk om någon kanske får lite hjälp eller inspiration av någon annan som har bättre erfarenhet t.ex.?
Mvh Eva

Aerodynamik ...
24 november 2007 · 7 120 Inlägg

Indianturbo skrev:
Ja jag är naturligtvis glad för det att min bil har ett högt betyg trots att det bara är en gammal Saab men idag är inte min bil så fin som på bilderna. Den är en bruksbil och går ute varje dag.
Förlåt, jag skrev fel du hade nästan 3000 inlägg inte 4000.
Men jag är även glad åt andras fina bilar som ser bra ut och betygsätter gärna dem och skriver kommentarer.
Det som jag menar är att det vore intressant kanske med en kommentar om varför man tycker si och så, tänk om någon kanske får lite hjälp eller inspiration av någon annan som har bättre erfarenhet t.ex.?
Mvh Eva

Det skulle vara bra, men som sagt. Detta är internet så det är bara att drömma vidare om det. Det är bara att bita i det sura äpplet..

Phaetoon
24 november 2007 · 8 156 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag är trött och det har varit en jobbig dag, men att vilja att varenda en ska skriva en kommentar om varför man röstat lågt tycker jag är larvigt. Alla kommer rösta högt då, vad är det för mening med betygssystem då?


(Ursäkta för en aning konstig formulering)

Dom flesta skulle nog sluta rösta om ett sådant system skulle införas.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Lintott
25 november 2007 · 27 Inlägg

Haha det verkar ju bra att skriva ett inlägg här, har fått några till bra röster, tackar för det! Alltid kul med folk som skriver, jag svarar alltid! cool
Mvh Eva

master_-
25 november 2007 · 730 Inlägg

folk har ju olika smak o stil.
Jag skulle kunna rösta ettor på många av stylad bilar här inne med påhängda plastpaktet som jag tycker är skit ful men så kanske det sitter en kille nere i malmö som  tycker den är cool o röstar en 5:a., Det är ju förfan till var o en vad dom har för smak, tycker dom din bil är ful så låt folk göra de då inget att diskutera tycker inte jag,. Folk kommer alltid ha olika smak som tur är.,

Lägg ner allt jävla snack om röstning ock låt folk tycka o tänka som dom vill..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang