2559
Sök

Varför så billigt ??

67 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Har hittat ett kicker steg zx1000 Monoblock + en Kicker 12l7 bas för sammanlagt 3900:- kr med moms å tull från usa. det enda som inte är medräknat är frakten som min mor tar med sig från usa.
Men kan detta verkligen stämma ? priserna i sverige ligger ju runt 10,000 för samma prylar.
Kan det finnas kina kopior av kicker steg :S ???

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
26 november 2007
nej det är så billigt i USA kicker är inte dyrt där.
Många andra märken har oxå väldigt bra pris i usa och dollarn ligger lågt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
26 november 2007
Köp samma saker till mig då wink grymt bra pris!

400 Inlägg
26 november 2007
Dollarn är låg nu det gör en del...
Va bra då kan hon köpa med ett SX650.4 steg till mig då big_smile
/Putte

Ride Like You´ve Never Been Hurt

442 Inlägg
26 november 2007
tar du emot en beställningslista? tongue

med lem
1 925 Inlägg
26 november 2007
hummer89 skrev:
tar du emot en beställningslista? tongue

precis big_smile  jag ska beställa MYCKET kicker prylar nu så det vore ju bra big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

296 Inlägg
26 november 2007
ja  till och med svenska märken kan vara billigare där.  vet inte varför men skulle gärna vilja veta varför    nån företagare kanske skulle vilja veta varför det är sånna pris pålägg här i svergie ?   sen att man inte har nån garanti   för mig spelar det ingen roll om det är för halva priset.  sen att man får bättre service här är ju bra  men har man inte så mycket pengar så är de klart man kollar på de billigaste...   

SÖKES:   en säljare som vill tala om varför det är så mycket dyrare här

/mvh  Patrik H

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
27 november 2007
För att sakerna ska tullas och momsas och sen ska lager hållas och butik finnas och säljaren ska överleva på det som blir över när dom anställda fått lön.
Sen med just kicker är det så att dom sakerna får en extrahand i armore "generalagenten" som sitter i england sen skickas dom till armore i sverige.
Förklaringen blir då att alla som hanterar sakerna ska ha sin del av kakan och sen tar staten resten för sverige är ett välfärds land där du betalar hög skatt för att leva gott.

Är inte själv säljare men har lite insyn här och var smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

296 Inlägg
27 november 2007
BMTech skrev:
För att sakerna ska tullas och momsas och sen ska lager hållas och butik finnas och säljaren ska överleva på det som blir över när dom anställda fått lön.
Sen med just kicker är det så att dom sakerna får en extrahand i armore "generalagenten" som sitter i england sen skickas dom till armore i sverige.
Förklaringen blir då att alla som hanterar sakerna ska ha sin del av kakan och sen tar staten resten för sverige är ett välfärds land där du betalar hög skatt för att leva gott.

Är inte själv säljare men har lite insyn här och var smile

tack för svaret 
men att det är så stora skillnader.  tänkte dom i usa  som måste väll också ha lager å löner ?     

sen vet jag inte vad moms + tull kan kosta sad   men är det verkligen så mycket ?

fler svar hade varit roligt så även jag får lite insyn hur det fungerar wink

Team Autohifi!
865 Inlägg
27 november 2007
Saken är den Puttson att den amerikanska marknaden är 1000 gånger större än den Svenska och som de tidigare har sagts så är det så att vi som är återförsäljare i Sverige har större krav på oss , så som garanti ex. 2år fabriksgaranti & 3år reklamations rätt enligt lag. sen har du den frakt kostanad som till kommer från USA samt 6.5% Tull & 25% moms. många bäckar små brukar man säga men vill man ha service, garantier osv..... så kommer det att kosta tyvärr!
Det är trots allt något som DU som kund kommer tjäna på i slutändan!

Tar du ett pris i en webshop i USA sen lägger du på den fraktkostnad & plusar på med 6.5% Tull och slutligen +25% moms så blir det inte sådan jätte skilnad..... Många fall är det billigare i Sverige då men du som tittar i en Webshop i USA tar direkt fram miniräknare och slå priset X dollarkursen och säger -FAN VAD BILLIGT!

Men sen kommer tyvärr verkligheten ifatt, skulle ni alla som sitter och handlar i USA köpa era saker i Svenska butiker så kommer det givetvis bli så att det blir billigare i Sverige med,  Ni skapar ju då en möjlighet för de Svenska butikerna att överleva!
Men alla tänker inte så utan de tar vara på sig själv så de tar det där man kan tjäna ett par extra kronor.

Fundera en eller två ggr inan du handlar utom lands, en dag behöver du hjälp av en återförsäljare och inte skulle det vara skoj om han bad dig vända dig till den du handlade sakerna av?

Good luck!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
27 november 2007
MrCalle skrev:
Saken är den Puttson att den amerikanska marknaden är 1000 gånger större än den Svenska och som de tidigare har sagts så är det så att vi som är återförsäljare i Sverige har större krav på oss , så som garanti ex. 2år fabriksgaranti & 3år reklamations rätt enligt lag. sen har du den frakt kostanad som till kommer från USA samt 6.5% Tull & 25% moms. många bäckar små brukar man säga men vill man ha service, garantier osv..... så kommer det att kosta tyvärr!

Tar du ett pris i en webshop i USA sen lägger du på den fraktkostnad & plusar på med 6.5% Tull och slutligen +25% moms så blir det inte sådan jätte skilnad..... Många fall är det billigare i Sverige då men du som tittar i en Webshop i USA tar direkt fram miniräknare och slå priset X dollarkursen och säger -FAN VAD BILLIGT!

Men sen kommer tyvärr verkligheten ifatt, skulle ni alla som sitter och handlar i USA köpa era saker i Svenska butiker så kommer det givetvis bli så att det blir billigare i Sverige med,  Ni skapar ju då en möjlighet för de Svenska butikerna att överleva!
Men alla tänker inte så utan de tar vara på sig själv så de tar det där man kan tjäna ett par extra kronor.

Fundera en eller två ggr inan du handlar utom lands, en dag behöver du hjälp av en återförsäljare och inte skulle det vara skoj om han bad dig vända dig till den du handlade sakerna av?

Good luck!

Ehe, ja du...

Nu vet jag inte hur det är med stereoprylar men om man, som jag, beställer bildelar från staterna tjänar man MASSOR mot att köpa i Sverige. Inte om man skall köpa ett fördelarlock kanske men om man har en liten lista på saker man behöver sparar man lätt tusenlappar.

Jag beställde instegslister tex; 400:- för två från USA, 600:- STYCK i Sverige. Aluinsug 2500:- i sverige 1200:- från USA. osv osv. Detta INKL moms, frakt etc!

Jag brukar räkna ca 11 kronor per dollar. Dvs kostar delarna totalt $1000 blir det ca 11000:- hemma vid dörren. Detta gäller från större FIRMOR i staterna, privatpersoner och mindre firmor brukar ta hutlöst för frakten då de tror att vi är desperata i Europa.

Så visst tjänar man pengar på att ta saker från USA. JAg köper nästan aldrig bildelar här i Sverige längre utan tar det mesta från staterna, leveranstiden brukar vara 10 > 14 dagar och det står man ut med.

Man bör mao fråga vad frakten för aktuella delar kostar innan man lämnar en slutgiltig beställning. Firmorna i USA är ofta snabba och lätta att ha att göra med, svarar tex på mail snabbt och är allmänt hjälpsamma.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

524 Inlägg
27 november 2007
Jag köpte en stereo från USA, tjänade asbra på de,,,, sen gick den sönder.
mailade då å frågade va man skulle göra. En dag senare svarade dom å sa att de bara var att skicka tillbaka till fabriken, fick dock paya frakt enkel väg så betalade dom frakten tillbaks. Tog en månad så hade jag fått en ny stereo, gick på 300.-

Better than God \o/
1 883 Inlägg
27 november 2007
GrebyAxel skrev:
Jag köpte en stereo från USA, tjänade asbra på de,,,, sen gick den sönder.
mailade då å frågade va man skulle göra. En dag senare svarade dom å sa att de bara var att skicka tillbaka till fabriken, fick dock paya frakt enkel väg så betalade dom frakten tillbaks. Tog en månad så hade jag fått en ny stereo, gick på 300.-

Precis. De har ett helt annat sätt i USA, inget bråk eller stök. Funkar det inte får man nytt, samma med de bakljus jag köpte, ett par dioder lade av, mailade, fick svar inom 24h, sände tillbaka, fick nya. Problem löst...  Svenska firmor är mycket kinkigare gällande sådant...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

296 Inlägg
27 november 2007
MrCalle skrev:

Good luck!

ja jag köper från svergie  men det är inte de jag pratar om utan varför priset stiger så högt för att det kommer hit.

klart att garatnin kostar pengar det förstår man och att en stööre marknad = lägre pris.
inte så konstigt att man köper där det är billigast  svenskar är girga   helt klart.
det är inte så många som tänker  att man ska betala mycket mer än vad som behövs (eller har jag fel ?)     

ja jag skulle kunna tänka mig betalla dom där extra %  om jag har pengar.  och om affären som jag gillar och har den service jag tycker är bra.

tack för svaren     
fast fundersam är man fortfarande smile

*inget perssonligt*

/patrik
Senast redigerat av Puttson (27 november 2007)

BilstereoNörd
576 Inlägg
27 november 2007
Nej det är väldigt tråkigt att behöva betala mer än nödvändigt..
Men det är ju som påpekas, flera mellanhänder som ska ta del av kakan sen att flygfrakta en pall med produkter är dyrt, sen ska det enligt tillverkaren finnas en generalagent i vardera land som i sin tur ska distribuera till ÅF som säljer till er slutkunder.
Det är dyrt att driva företag i sverige, om vi tjänar 1000kr på ett slutsteg så får vi behålla ca 370kr, resten ska staten ha.
Vi måste alltså lägga på typ 50% på UrsprungsPriset  för varje mellanhand för att vi alla ska få behålla typ 10-15% av kakan...Så två mellanhänder från USA ger dubbla priset och 63% av dubbleringen går till staten.. sen betalar vi eller leverantören frakt som på en tung billig högtalare kan vara 50% av förtjänsten..

I USA där kan de klara sig med 15-20% pålägg och ha samma Netto behållning..
Därför är allt så mycket billigare i USA och andra länder med låga arbetsgivaravgifter, löneskatt och moms..
Visst finns det märken som är prissatta i överkant i Sverige, men så länge folk betalar det de kostar så kommer priset ligga kvar på samma nivå.
Det finns faktiskt många märken som presterar som de dyra fast är betydligt billigare, alternativet är att välja ett annat märke..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
27 november 2007
Hey..
Man tjänar inga pengar när man handlar billigt.
Man sparar pengar smile

/Gormanz

1 653 Inlägg
27 november 2007
Gormanz skrev:
Hey..
Man sparar pengar smile

tänkte precis skriva desamma, att folk har så svårt att skilja på ordens innebörd...
sorry för OT...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

6 851 Inlägg
27 november 2007
Gormanz skrev:
Hey..
Man sparar pengar smile

Hade oxå den tanken..
Men det kan vara så att de köpt det billigt från USA och sedan sålt det dyrt på tex. blocket tongue

442 Inlägg
27 november 2007
TT-Avant skrev:
Gormanz skrev:
Hey..
Man sparar pengar smile

Hade oxå den tanken..
Men det kan vara så att de köpt det billigt från USA och sedan sålt det dyrt på tex. blocket tongue

Jaa jag hade också tänkt att säga det. säger vi....

Team Autohifi!
865 Inlägg
27 november 2007
MrTurbo skrev:
Ehe, ja du...

Nu vet jag inte hur det är med stereoprylar men om man, som jag, beställer bildelar från staterna tjänar man MASSOR mot att köpa i Sverige. Inte om man skall köpa ett fördelarlock kanske men om man har en liten lista på saker man behöver sparar man lätt tusenlappar.

Jag beställde instegslister tex; 400:- för två från USA, 600:- STYCK i Sverige. Aluinsug 2500:- i sverige 1200:- från USA. osv osv. Detta INKL moms, frakt etc!

Jag brukar räkna ca 11 kronor per dollar. Dvs kostar delarna totalt $1000 blir det ca 11000:- hemma vid dörren. Detta gäller från större FIRMOR i staterna, privatpersoner och mindre firmor brukar ta hutlöst för frakten då de tror att vi är desperata i Europa.

Så visst tjänar man pengar på att ta saker från USA. JAg köper nästan aldrig bildelar här i Sverige längre utan tar det mesta från staterna, leveranstiden brukar vara 10 > 14 dagar och det står man ut med.

Man bör mao fråga vad frakten för aktuella delar kostar innan man lämnar en slutgiltig beställning. Firmorna i USA är ofta snabba och lätta att ha att göra med, svarar tex på mail snabbt och är allmänt hjälpsamma.

Jag det är en stor skilnad på bildelar och elektronik typ bilstereo, sitter även jag och köper delar från USA och det är även där en stor skilnad på priset MEN den stora skilnaden är dock att det är proukter jag köper i form av bildelar kan jag se i sjärnorna efter att få på garanti om den inte funkar osv...

VAd som jag menade är den att i USA finns det av fabriken ett rekomenderat pris, den svenska leverantören som tar in dessa märken brukar då i bästa mån översätta priset till Svenska kroner, där hittar du det svenska rekpriset.

Men nu gemförs det svenska rekpriset mot en amrekansk webshops priser och då blir det fel. Vist kan man spara en hel del på att köpa i USA men man ska tänka på de andra sakerna som avsaknaden av garanti & hjälp i Sverige!

Valet är givetvis fritt & det var inte meningen att trampa på någons tår!

Good luck!

Sök