3242
Sök

Hjälp, vad skulle du gjort? (Tjej som röker på)

375 Inlägg
4 december 2007
#161
Du måste prata med henne på allvar. Om hon fortsätter röka så mycket som hon har gjort blir det troligtvis jävligt svårt att vara tillsammans. Hon kan säga vad hon vill men för eller senare kommer hon inte vara sig själv om hon fortsätter. Man blir en annan människa efter ett tag. Jag vet av egna erfarenheter!


53 Inlägg
4 december 2007
#162
aenfors skrev:
Du måste prata med henne på allvar. Om hon fortsätter röka så mycket som hon har gjort blir det troligtvis jävligt svårt att vara tillsammans. Hon kan säga vad hon vill men för eller senare kommer hon inte vara sig själv om hon fortsätter. Man blir en annan människa efter ett tag. Jag vet av egna erfarenheter!
Håller med!!
Dessutom så är all användning av berusningsmedel och i många fall även missbruk av läkemedel personlighetsförändrande på sikt, dessa medel är olika starka, Heroin är naturligtvis värstingen och Marijuana förmodligen det minst starka.
Om Alkohol skulle bedömas idag, så är ju denna accepterade drog laglig och väl inarbetad i våra folkhem, men visst borde den förbjudas.
Nu är det ju så att människan troligtvis har drogat sig på både det ena och andra sättet i alla tider, vi ser tom folk som utsätter sig för livsfara (adrenalinjunkies), man kör kanske tom för fort få att få den där rushen wink
Jag tror att lagom är bäst i alla avseenden, dock inte i vardagligt bruk och ej heller olagliga preparat eller hastighetsöverträdelser.
Med andra ord: Livet blir inte roligare än man gör det till, det är ditt liv! men bryt inte mot lagen, utsätt inte andra för fara, gör mot andra som du vill att dem ska göra mot dig.
Halleluja!
wink

No Mercy: +1175 hp/1548 Nm

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
4 december 2007
#163
Sicket tjöt smile

säger så här märker du att du inte pallar så dumpa henne det finns mera tjejer här i världen hon e inte den enda wink tro mig

Mvh// Okim // Jocke

67 Inlägg
4 december 2007
#164
Äh.. sålänge det bara är gräs så är det väl inte hela världen. Finns ju de som lyckas hålla det på en bra nivå också..

945 Inlägg
4 december 2007
#165
En allmän fråga till alla som skriver i den här tråden, (eftersom dom flesta ändå verkar ha glömt bort vad snubben ville ha svar på).
Finns det nåt som skiljer olika missbrukare åt?
Eller är det bara preparatet? Om vi nu ska förenkla lite och hålla oss till preparat missburkare.
jag vill gärna at alla som verkar experter på missbruk i den här tråden lägger ett svar på den frågan.
Så får vi se om nån av er har rätt!

blinka blått om du vill rejsa!

Auditok
169 Inlägg
4 december 2007
#166
Jag hade dumpat tjejen, jag har inte ont av att någon röker på någon gång ibland... Men min tjej ska inte göra det, men det är ändå lite halvskrämmande och se hur liberala alla blivit mot droger. Sedan om ni kallar det lätta droger eller tunga droger eller använder nikotin och alkohol som övriga argument, bryr jag mig faktiskt inte om. Alkohol och nikotin hade ju blivit totalförbjudet om det dykit upp idag. Men jag har ändå svårt för att se något positivt i att röka på...eller se lättsamt på det. My Word.


?
1 038 Inlägg
4 december 2007
#167
_Wallis_ skrev:
Blir fan schokad när jag läser om alla idioter här som sitter och kastar ur sig det ena och det andra om droger och försöker låta tuffa, Hur fan kan man sitta å säga att Alchål är sämmre, Visst är det inte bra det är inte det jag menar. Men att komma med en massa inlärda dåliga jäkla bortförklarningar, Som att det är Smärtstillande och prestations höjande?

Är det inte bättre att träna mer isådana fall, Och härda sin smärtgränns på naturlig väg?

Ni är ju fan helt tomma i skallen, Det märks tydligt när en Pundare skriver.
En som sa att Kokain och Heroin är ochså trevliga droger. Men det krävs en man för att kunna hantera det?
En riktig man är såpas klar i huvudet att han inte rör droger! bara en liten upplysning.
En riktig man behöver inte heller ta några droger..

Stora bokstäver, balla fraser, många utropstecken, Ja ni har era sätt att försöka få er att se bra ut. Men förhoppningsvis så vaknar ni upp en dag innan det är försent och tar tag i livet!
För med eran inställning så kommer man inte så långt.

Jag har stor erfarenhet av droger och pundare här jag bor. Jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag rör skiten själv. Men jag har en kompis som jag personligen har räddat livet på två gånger för att han tagigt gobbe, Jävlar va ballt dö, Det är nog han som inte kan hantera Gobbe, han är nog ingen man eller vad säger ni? Smarthuvuden!
Antar att du placerar mig bland idioterna här eftersom ja skrivit att allt är farligt om det missbrukas  smile

Så du är en riktig man då som aldrig supit dig full?

Så du menar att en missbrukare, låt oss säga en alkolist är mer MAN än den som röker maja?

Missbruk är väl klassad som en sjukdom eller är det bara alkolism som är klassad som sjukdom? och att vissa personer har anlag eller lättare att ta åt sig sjukdommen andra inte, sen har vi ordet karaktär, hävdar fortfarande att allt som missbrukas är farligt, vare sig det är alkohol, maja eller sömntabletter,mat,spel m.m

Så du menar att killen i england med parkinson måste vara en riktig idiot å ett jävla smart huvud eftersom han tar extacy för att leva någolunda som en "normal" människa?

Så du menar att en avsupen 25åring som ligger däckad å håller på dö av sina egna spyor kan hantera alkohol?

Men att komma med en massa inlärda dåliga jäkla bortförklarningar, Som att det är Smärtstillande,
Läs länken nedanför så ser du att det inte är några dåliga jävla bortförklaringar utan mycket forskning om hur det kan påverka kroppen vid vissa sjukdomar

http://www.swecan.org/modules.php?name= … p;catid=12
Senast redigerat av Evo-Danne (4 december 2007)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

4 506 Inlägg
4 december 2007
#168
Sa jag att jag inte super? 
Nej
Sa jag att man är mer man för att man super?
Nej
Sa jag att alchoål är bra?
Nej

Och om vi säger att jag aldrig hade söpit mig full. Hade jag vart mindre man då?
Är man mer man för att man har gjort det?

Mannen med Parkinsson fick en medicinsk anledning till att ta det.
Har du det? Nej.

Så det där var en utav de dåliga bortförklarningarna.

Du har presis bevisat ganska mkt av det jag sade..
Tack för ett gott försök // _Wallis_
Senast redigerat av _Wallis_ (4 december 2007)

Kan du andas kan du dö.

945 Inlägg
4 december 2007
#169
Evo-Danne skrev:
_Wallis_ skrev:
Blir fan schokad när jag läser om alla idioter här som sitter och kastar ur sig det ena och det andra om droger och försöker låta tuffa, Hur fan kan man sitta å säga att Alchål är sämmre, Visst är det inte bra det är inte det jag menar. Men att komma med en massa inlärda dåliga jäkla bortförklarningar, Som att det är Smärtstillande och prestations höjande?

Är det inte bättre att träna mer isådana fall, Och härda sin smärtgränns på naturlig väg?

Ni är ju fan helt tomma i skallen, Det märks tydligt när en Pundare skriver.
En som sa att Kokain och Heroin är ochså trevliga droger. Men det krävs en man för att kunna hantera det?
En riktig man är såpas klar i huvudet att han inte rör droger! bara en liten upplysning.
En riktig man behöver inte heller ta några droger..

Stora bokstäver, balla fraser, många utropstecken, Ja ni har era sätt att försöka få er att se bra ut. Men förhoppningsvis så vaknar ni upp en dag innan det är försent och tar tag i livet!
För med eran inställning så kommer man inte så långt.

Jag har stor erfarenhet av droger och pundare här jag bor. Jag skulle aldrig sjunka så lågt att jag rör skiten själv. Men jag har en kompis som jag personligen har räddat livet på två gånger för att han tagigt gobbe, Jävlar va ballt dö, Det är nog han som inte kan hantera Gobbe, han är nog ingen man eller vad säger ni? Smarthuvuden!
Antar att du placerar mig bland idioterna här eftersom ja skrivit att allt är farligt om det missbrukas  smile

Så du är en riktig man då som aldrig supit dig full?

Så du menar att en missbrukare, låt oss säga en alkolist är mer MAN än den som röker maja?

Missbruk är väl klassad som en sjukdom eller är det bara alkolism som är klassad som sjukdom? och att vissa personer har anlag eller lättare att ta åt sig sjukdommen andra inte, sen har vi ordet karaktär, hävdar fortfarande att allt som missbrukas är farligt, vare sig det är alkohol, maja eller sömntabletter,mat,spel m.m

Så du menar att killen i england med parkinson måste vara en riktig idiot å ett jävla smart huvud eftersom han tar extacy för att leva någolunda som en "normal" människa?

Så du menar att en avsupen 25åring som ligger däckad å håller på dö av sina egna spyor kan hantera alkohol?

Men att komma med en massa inlärda dåliga jäkla bortförklarningar, Som att det är Smärtstillande,
Läs länken nedanför så ser du att det inte är några dåliga jävla bortförklaringar utan mycket forskning om hur det kan påverka kroppen vid vissa sjukdomar

http://www.swecan.org/modules.php?name= … p;catid=12
eyy eyy boys...tagga ner tonen lite mot varandra.....finns ju ingen anledning för nån att lacka ur!
Till att börja med.
Jag är ingen förespråkare av droger, jag är inte heller motståndare av dom.
Ett passus. tror säkert att många av oss snusar. Vet ni att nikotin är ett nervgift som är 20 gånger starkare än heroin! Men skit nu i d!
Till er båda.
Alkoholism räknas som en sjukdom, japp evo-danne. du har helt rätt! dessutom genetiskt ärftligt. Och det är vetenskapligt bevisat!
Det finns forskare som menar på att narkomani åxå är ärftligt.
Vad man med säkerhet vet är att:
Personer som missbrukar har vad man kallar en missbrukar personlighet. Detta innebär att man kan missbruka vad fan som helst. droger, spel,sex,träning,shopping....ja name it!
Lägg märke till att jag inte skrev alkohol. Alkohol faller ju givetvis in under titeln droger.
Alltså vissa människor har en genetiskt deffekt som gör att dom lättare än andra hänfaller åt missbruk. andra har det inte.
Ta ett enkelt exempel.
varför blir en i kompisgänget alkis och en inte, vi krökade ju precis lika mycket när vi växte upp. Samma sak är det med andra droger. Alltså, för att nu den här bruden till och från röker lite hasch betyder inte det att hon måste bli missbrukare.
Om ni vill veta mer så är det ba å stäla frågor så ska jag svara.

blinka blått om du vill rejsa!

?
1 038 Inlägg
4 december 2007
#170
_Wallis_ skrev:
Mannen med Parkinsson fick en medicinsk anledning till att ta det.
Har du det? Nej.
Vem har sagt att ja tar droger och vem påstår att jag skulle ha medecinsk anledning till det?

Sen säger du ju emot dig själv, först säger du att det är dåliga bortförklaringar om att det är smärtstillande att man inte kan må bra av diverse droger när man har vissa sjukdommar och nu påstår du att det finns medicinsk anledning, bestäm dig.

Sen finns de väl dom som röker maja för att lindra smärtan. 


En av dom dålig bortförklaringarna, definera bortförklaring, då du har svart på vitt att det motsäger det du påstår.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

81 Inlägg
4 december 2007
#171
Nattugglan skrev:
Btw,vem skrev att heroin och kokain var trevligt?.
Det var jag - ALLA opiater och ALLA centralstimulantia är schyssta droger. Vid bruk.
Ett beroende & missbruk av horse är dock hemskt, för alla inblandade.

_Wallis_ skrev:
Mannen med Parkinsson fick en medicinsk anledning till att ta det.
Har du det? Nej.
Stopp & belägg! Du sa ju för 3 inlägg sen att medicinsk effekt av droger var bara att fetglömma (i och för sig med cannabis - men summa kardemumma; seriös forskning visar att ditt inlägg är helt fel).

Tycker du att man ska plocka bort morfin på smärtklinikerna & dom palliativa enheterna? För att inte prata om morfinbruket inom akutvården! Ska bensodiazepiner sluta skrivas ut till patienter med kraftig ångest? Uppenbarligen har du NOLL KOLL på den medicinska biten, så beblanda den inte med den är du snäll. Håll dig till Volvo-bilar.

Din kompis som överdoserar gobbe lite då och då, som du enligt utsago räddat livet på, är säkerligen en riktig man. Synd bara att han är så djävla dum i huvudet att han väljer en såpass svårdoserad drog som GHB. Hört talas om darwinistiskt utrensning? En del av naturen min vän, gäller även oss människor. Tycker han borde lära sig blanda ut sina droger till en lägre koncentration - och därigenom minska risken för plötslig överdosering, och kunna få njuta fler gånger av en såpass tråkig drog som GHB.

Och slutligen, en liten observerad parantes: dom som gapar högst här angående droger, verkar vara dom med minst erfarenheter av droger....

945 Inlägg
4 december 2007
#172
Evo-Danne skrev:
_Wallis_ skrev:
Mannen med Parkinsson fick en medicinsk anledning till att ta det.
Har du det? Nej.
Vem har sagt att ja tar droger och vem påstår att jag skulle ha medecinsk anledning till det?

Sen säger du ju emot dig själv, först säger du att det är dåliga bortförklaringar om att det är smärtstillande att man inte kan må bra av diverse droger när man har vissa sjukdommar och nu påstår du att det finns medicinsk anledning, bestäm dig.

Sen finns de väl dom som röker maja för att lindra smärtan. 


En av dom dålig bortförklaringarna, definera bortförklaring, då du har svart på vitt att det motsäger det du påstår.
helt rätt igen där danne.....i usa finns det några patienter som får mariujana utsskrivet på recept mot kronisk ögontorrhet.
sen så finns det åxå några som har det recept belagt som "pain releafer".
Just nu så forskas det åxå väldigt mycket på tetra hydro canabiol som läkemedel.
Vänta bara å se, när staten har kommit på ett sättt å tjäna pengar på det så komer det fins på svenska apotek åxå.

blinka blått om du vill rejsa!

4 506 Inlägg
4 december 2007
#173
Jag har inte saggt att du tar droger Danne,
Jag sade har du det? Nej.
För mig veteligen så får man inte recept för sådant här i sverige
Förutom låga låga mängder doserat med annat.
En krafftig darwinistiskt utrensning kanske det kan kallas?


Dålig Bortförklarning= Hoppa in i en tråd där en kille är orolig över hur han ska gå tillväga för att han har fallit för en tjej som röker på. Och börja försvara droger och lyffta upp dem som possitiva saker istället för att antingen svara på Topic eller inte svara.

Vet att jag själv är välldigt OT nu, Men kan inte låta folk sitta och tjöta så här, Finns andra sidor om man vill diskutera sinnes  stimulerande ämmnen.

Och TTTTT. Förstår inte hur du kan säga att min polare som nässtan misst livet 2ggr ska fortsätta?! fasst att han borde lära sig darwinistiskt utrensning och ta drogerna där effter.

Kan du andas kan du dö.

945 Inlägg
4 december 2007
#174
zewmah skrev:
Nattugglan skrev:
Btw,vem skrev att heroin och kokain var trevligt?.
Det var jag - ALLA opiater och ALLA centralstimulantia är schyssta droger. Vid bruk.
Ett beroende & missbruk av horse är dock hemskt, för alla inblandade.

_Wallis_ skrev:
Mannen med Parkinsson fick en medicinsk anledning till att ta det.
Har du det? Nej.
Stopp & belägg! Du sa ju för 3 inlägg sen att medicinsk effekt av droger var bara att fetglömma (i och för sig med cannabis - men summa kardemumma; seriös forskning visar att ditt inlägg är helt fel).

Tycker du att man ska plocka bort morfin på smärtklinikerna & dom palliativa enheterna? För att inte prata om morfinbruket inom akutvården! Ska bensodiazepiner sluta skrivas ut till patienter med kraftig ångest? Uppenbarligen har du NOLL KOLL på den medicinska biten, så beblanda den inte med den är du snäll. Håll dig till Volvo-bilar.

Din kompis som överdoserar gobbe lite då och då, som du enligt utsago räddat livet på, är säkerligen en riktig man. Synd bara att han är så djävla dum i huvudet att han väljer en såpass svårdoserad drog som GHB. Hört talas om darwinistiskt utrensning? En del av naturen min vän, gäller även oss människor. Tycker han borde lära sig blanda ut sina droger till en lägre koncentration - och därigenom minska risken för plötslig överdosering, och kunna få njuta fler gånger av en såpass tråkig drog som GHB.

Och slutligen, en liten observerad parantes: dom som gapar högst här angående droger, verkar vara dom med minst erfarenheter av droger....
som du säkert vet så är ju opiater otroligt beroendeframkallande.
När det gäller horse så behöver man inte basea speciellt många gånger för att torska dit.
Så ett bruk av opiater är inte helt lätt.
Ser man på tex kronisk medicinering med morfinpreparat mot smärta så är det ju faktiskt så att man måste hela tiden öka dosen för dom patienterna, man blir ressistent.
sen så historiskt sett är det ju så att morfin togs fram som smärtstillare ur opium. redan på 1920-talet var morfin missbruket kraftigt utbrett i bla konstnärskretsar. första gången man tog fram heroin så gjorde man det ur morfin, tankaen var att moffarna skulle använda det som ett substitut till morfin. Vi vet ju alla hur det gick.
Sen så tog man ur heroin fram matadon, och folk började misbruka d istället. Och nu för tiden så är det ju mest subutex som skrivs ut till heroinister som försöker lägga av.

blinka blått om du vill rejsa!

945 Inlägg
4 december 2007
#175
_Wallis_ skrev:
Jag har inte saggt att du tar droger Danne,
Jag sade har du det? Nej.
För mig veteligen så får man inte recept för sådant här i sverige
Förutom låga låga mängder doserat med annat.
En krafftig darwinistiskt utrensning kanske det kan kallas?


Dålig Bortförklarning= Hoppa in i en tråd där en kille är orolig över hur han ska gå tillväga för att han har fallit för en tjej som röker på. Och börja försvara droger och lyffta upp dem som possitiva saker istället för att antingen svara på Topic eller inte svara.

Vet att jag själv är välldigt OT nu, Men kan inte låta folk sitta och tjöta så här, Finns andra sidor om man vill diskutera sinnes  stimulerande ämmnen.

Och TTTTT. Förstår inte hur du kan säga att min polare som nässtan misst livet 2ggr ska fortsätta?! fasst att han borde lära sig darwinistiskt utrensning och ta drogerna där effter.
om du ska svara på inläggen så snääääälla läs ordentligt...e inte jag som har skrivit d...är en helt annan snubbe...däremot så har jag lagt en massa fakta inlägg i den här tråden...

blinka blått om du vill rejsa!

4 506 Inlägg
4 december 2007
#176
Folk som basear horse brukar inte vara så frächa efter ett tag.
Där är en drog som snabbt förstör en människa.

Det måste du endå hålla med om?

Kan du andas kan du dö.

945 Inlägg
4 december 2007
#177
_Wallis_ skrev:
Jag har inte saggt att du tar droger Danne,
Jag sade har du det? Nej.
För mig veteligen så får man inte recept för sådant här i sverige
Förutom låga låga mängder doserat med annat.
En krafftig darwinistiskt utrensning kanske det kan kallas?


Dålig Bortförklarning= Hoppa in i en tråd där en kille är orolig över hur han ska gå tillväga för att han har fallit för en tjej som röker på. Och börja försvara droger och lyffta upp dem som possitiva saker istället för att antingen svara på Topic eller inte svara.

Vet att jag själv är välldigt OT nu, Men kan inte låta folk sitta och tjöta så här, Finns andra sidor om man vill diskutera sinnes  stimulerande ämmnen.

Och TTTTT. Förstår inte hur du kan säga att min polare som nässtan misst livet 2ggr ska fortsätta?! fasst att han borde lära sig darwinistiskt utrensning och ta drogerna där effter.
är den här snollen som skrev så vettu (zewmah)

blinka blått om du vill rejsa!

230 Inlägg
4 december 2007
#178
Jag hade ställt ultimatum! ...antingen så är det vi (ni) smile...eller så är det slut!

Du måste tänka på dig själv först å främst!...du ska inte må dåligt av å vara tillsammans med henne bara för att hon inte har så pass med vett!, sen om ni i framtiden vill ha barn....bra eller dåligt då om hon röker på!?!?!? (ditt beslut)

Be henne snällt bara å sluta å se för fan till att sluta!, även om ni inte kommer vara tillsammans så be henne sluta...finns INGA som helst fördelar med sån skit!!!

se bara till att hon slutar direkt så hon inte säger "ja jag ska dra ner på det"för då kommer hon aldrig att sluta helt!

Lycka till!

4 506 Inlägg
4 december 2007
#179
[OT]
Nog pratat om det som inte hör tråden till.

Tråden är till för en grabb vars hjärta bultar för en tjej och det är det han vill ha svar på.
Så nu låter vi tråden vara fri från OT snacket, Så att killen kan få lite goda råd som han sökte ist.

VH _Wallis_
Senast redigerat av _Wallis_ (4 december 2007)

Kan du andas kan du dö.

945 Inlägg
4 december 2007
#180
_Wallis_ skrev:
Folk som basear horse brukar inte vara så frächa efter ett tag.
Där är en drog som snabbt förstör en människa.

Det måste du endå hålla med om?
Nu ska du inte missförstå mig här...jag tar ABSOLUT inte ställning för eller emot droger i det här forumet.
Men faktum är att Opiater är den drog som är mest skonsam mot kroppen. En heroinist som har fett med pengar kan leva ett väldigt långt liv. Dom vi ser, "horsarna"...dom som går på gatan, till hör ju vad man kallar socialklass 3. Dom har inte råd att finansiera sitt missbruk och börjar därför missköta sig själv och sin kropp. Dom lever ett för jävligt kass liv, inge snack om saken. Å nu vill jag inta ha nåt påhopp uifrån dig att jag är drog ivrare för det är jag inte. SOm sagt Lägger bara in faktan i länken

blinka blått om du vill rejsa!


Sök