Storlek på saabs original avgassytem

dember
27 november 2007 · 37 Inlägg

Tjena!
Jag undrar bara vad saab har för storlek på sitt original avgassytem till saab 900 2.0T -97?
Är lite osäker på om mitt är bytt hela vägen under nämligen. hehe

SAAB 900 2.0t -97
Fredrik-79
27 november 2007 · 2 164 Inlägg

5,25" är de på orginal systemet.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Audi_S-power Ingen riktig Audi utan quattro!
27 november 2007 · 203 Inlägg

Fredrik-79 skrev:
5,25" är de på orginal systemet.

MVH

F

Han menar avgassystemmet inte högtalarna... roll

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ
Audi RS2 Porsche "Built by Porsche Zuffenhausen" (1994)
dember
27 november 2007 · 37 Inlägg

Haha, ja tongue 5,25'' låter lite stort du wink

SAAB 900 2.0t -97
Phaetoon
27 november 2007 · 8 156 Inlägg

Fredrik-79 skrev:
5,25" är de på orginal systemet.

MVH

F

Helt underbart! Jag fick ett litet leende där.
5.25-tums avgassystem vore något. Stuprör wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 november 2007 · 6 170 Inlägg

Fick mig också ett litet skratt men det första jag kom att tänka på var gamla C64-disketter lol

BTW Phaetoon, en på jobbet hade stuprör som avgas på sin epa för längesedan, lät en del kan jag tro....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Phaetoon
28 november 2007 · 8 156 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Fick mig också ett litet skratt men det första jag kom att tänka på var gamla C64-disketter lol

BTW Phaetoon, en på jobbet hade stuprör som avgas på sin epa för längesedan, lät en del kan jag tro....

OT: Jag har faktiskt en fungerande 5.25" diskettläsare med några tillhörande disketter. Hade den inkopplad i mitt hightower ett tag. Den Epan kan inte varit tyst...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 november 2007 · 6 170 Inlägg

Phaetoon skrev:

TBOC_Razor skrev:
Fick mig också ett litet skratt men det första jag kom att tänka på var gamla C64-disketter lol

BTW Phaetoon, en på jobbet hade stuprör som avgas på sin epa för längesedan, lät en del kan jag tro....

OT: Jag har faktiskt en fungerande 5.25" diskettläsare med några tillhörande disketter. Hade den inkopplad i mitt hightower ett tag. Den Epan kan inte varit tyst...

Har ingen sån läsare till pc men har nog minst två kompletta C64 och tre amiga 500 kanske och en 600 + 1200 i halvkasst skick tongue

Har tom en amiga 500+ eller vad den nu heter, en hårddisk man pluggar in i porten på sidan av amigan och det finns tom minnesexpansionsmöjligheter i den modulen lol

Mycket OT men ack så roligt och nostalgiskt tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Fredrik-79
28 november 2007 · 2 164 Inlägg

Jag menar ju 2,25"!!
Slant visst med fingrarna lite!!

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang