2494
Sök

Bmw M5 vs. Audi RS6...

Bilgalen
50 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
Tja...
hehe, inte en suck...
Ser en klar vinnare wink

EDIT: En RS 4 ska det va wink
http://videos.streetfire.net/Player.asp … 29&p=0

Mvh,
Senast redigerat av Fixxen (15 november 2005)

Driver
2 111 Inlägg
15 november 2005
det framgör ju av kommentarerna att det finns folk som vet vad det är för audi. det handlar inte om en rs6 utan om en rs4a som är trimmad till 600 hk...kan du inte hitta en riktig jämförelse?..idioter som kör dessuotm.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Bilgalen
50 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
Janken skrev:
det framgör ju av kommentarerna att det finns folk som vet vad det är för audi. det handlar inte om en rs6 utan om en rs4a som är trimmad till 600 hk...kan du inte hitta en riktig jämförelse?..idioter som kör dessuotm.

Tja...

OJJJDÅÅÅ, här var det en som tog åt sig utav bara den.
Har du haft en dålig dag eller har du inte fått nått på länge eller???
Jäkla vad grinig du är då???

Ps. Nog ser jag att det är en Rs4:a men man kan ju skriva fel också,
läste att de själva har skrivit fel vart jag hittade denna film.
Har ägt åtta Audibilar så nog ser jag skillnaden.

104 Inlägg
15 november 2005
inte visste jag att m5 fanns som cab..

inte för jag vet om 0-100 har någon betydelse men jag har för mig att i en tidning lag läste så tog det 4,7 sek för rs4 och 4,6 sek för m5 men det är ju rolig turbo på rs4.. smile
Senast redigerat av Blobben (15 november 2005)

141 Inlägg
15 november 2005
Vadå BMW M5, den hade ju inte en chans!! Audin drog iväg med hästlängder, som att M5:an stod parkerad vid sidan om smile

inkompetent
95 Inlägg
15 november 2005
denna filmen säger ju inget om vilken bil som är snabbast. bara vem av förarna som är mest sugen på o dö...

Rallyförare
1 075 Inlägg
15 november 2005
hmmmm omkörningsfilen befolkas av folk som inte kör om så då tvingas man kryssa, ungefär som här hemma i sverige smile

321 Inlägg
16 november 2005
BAD_ROBOT skrev:
Bara jag som tänker på GTA när jag ser den där filmen?

Inte ja iaf, ja krockar så jävla mkt då, men vist, körstilen e ju lite av den samma smile

Tough ain´t...ENOUGH!

18 Inlägg
16 november 2005
jävligt säkra på att köra måsta ja säga! audin slog ju bmw så det skrek om det!

Skönhet kommer ur smärta

1 639 Inlägg
16 november 2005
Vilken total förnedring, hehehe... Men vilka idioter som kör så på allmän väg !
Senast redigerat av mrcelica (16 november 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

764 Inlägg
16 november 2005
Fixxen skrev:
Janken skrev:

Tja...

Om nån har en bad attityd är det du... Jag tolkade det som att han bara konstaterade fakta. O sen börja dra upp om han har fått nåt på länge var riktigt lågt o löjligt. Men det är ju bara vad jag tycker.

TeQuilla

Driver
2 111 Inlägg
16 november 2005
Fixxen skrev:
Janken skrev:

Tja...

Är inte grinig o tog inte åt mig nämnvärt av jämförelsen då den tedde sig föga inressant. Att jag utnämnde förarna till idoter handlar mer o sunt förnuft än om hur min dag varit eller hur befolkad min säng är. Om du nu såg själv att det handlade om en rs4a varför skrev du då ens i rubriken rs6...kollade du på filmen efter att du postat tråden.?

Vill bara förtydliga att jag inte har något mot audi eller dig fixxen. Men du borde kolla filmerna innan du postar wink

mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

711 Inlägg
16 november 2005
WOW, än en gång en idiotiskt jämförelse. En modifierad Audi mot en original BMW. Yippi! Det är två olika bilar, vad gäller HK, NM... Varför inte visa videon där M6:an (Original, dock i samma klass som Aduin) köra brallorna av Audin!

Att Jämföra denna modifierade Audin mot en original M5 är som att jämföra min 323 mot en 316.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

904 Inlägg
16 november 2005
Black Knight skrev:
WOW, än en gång en idiotiskt jämförelse. En modifierad Audi mot en original BMW. Yippi! Det är två olika bilar, vad gäller HK, NM... Varför inte visa videon där M6:an (Original, dock i samma klass som Aduin) köra brallorna av Audin!

Att Jämföra denna modifierade Audin mot en original M5 är som att jämföra min 323 mot en 316.

Hur vet du att BMWn är orginal?

Förövrigt så har inte Audi nått i modell programmet som konkurerar med M6 men det kanske du redan viste? eftersom du så spydigt drog upp den nu..

Audi jobbar med en modell som komemr konkurera med den, nämligen R8
info finns här http://www.nordicaudi.com/arkivet/artik … /a1511.php
http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1511/art_main_LM030011-a.jpg

Förövrigt har en RS4 färre hästar än en M5 det är kanske därför kul att se att det går att få Audin att gå rätt bra ändå, jag kan ju bara tänka mig vad en liknande trimmning skulle kosta på M5an...

De ska va gött å leva

711 Inlägg
16 november 2005
Eftersom det står inget om att BMW'n skulle varit modifierad så tar jag för givet att den inte är det heller. BMW-folk för det mesta behöver inte misshandkla sina bilar med diverse trimmning för att bevisa något. som bekant BMW går som fan även original. Jag trodde du skulle förstå sånt, men uppenbarligen inte. Sen så, givetvis Audi har inget än så länge och sätta mot M6 och jag tor inte heller de kommer att lyckas löngre fram heller, eftersom vi kommer att se flera versioner av M6:or i framtiden.

Hursomhelst, M6:an tävlade mot en Audio som var modifierad, alltså ingen "vanlig"-modifierad Audi från fabrik, utan en modifierad på modifierad Audi. Det gör att den kan mycket väl ta en race mot M6:an sen om den skulle hänga med har vi alla sett hur det gick. Hänger du med?

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

"A Johlsson"
302 Inlägg
16 november 2005
*hmmm* Skulle velat sett den där jag. smile

904 Inlägg
16 november 2005
Black Knight skrev:
Eftersom det står inget om att BMW'n skulle varit modifierad så tar jag för givet att den inte är det heller. BMW-folk för det mesta behöver inte misshandkla sina bilar med diverse trimmning för att bevisa något. som bekant BMW går som fan även original. Jag trodde du skulle förstå sånt, men uppenbarligen inte. Sen så, givetvis Audi har inget än så länge och sätta mot M6 och jag tor inte heller de kommer att lyckas löngre fram heller, eftersom vi kommer att se flera versioner av M6:or i framtiden.

Hursomhelst, M6:an tävlade mot en Audio som var modifierad, alltså ingen "vanlig"-modifierad Audi från fabrik, utan en modifierad på modifierad Audi. Det gör att den kan mycket väl ta en race mot M6:an sen om den skulle hänga med har vi alla sett hur det gick. Hänger du med?

Nu är du väll ändå ute å cyklar lite va? Du är medveten om att Audi bygger motorerna i nya Lamborgini?
Du sitter just nu och jämnför en M6 från 2005 med en Fyra år gammal trimmad RS4... Samtidigt som du säger att det är fel att jämnföra RS4an mot en M5a från runt 2000en som faktiskt är en modell större än RS4an.

RS4 är snabbare än M3 från samma årsmodell rakt fram
RS6 är snabbare än M5 från samma årsmodell rakt fram

Nu har BMW kommit med M6 och Audi utvecklar just nu R8... Jag är väldigt övertygad om att den Audin kommer ha mycket att säga till om, oavsett vad du tror.

De ska va gött å leva

"A Johlsson"
302 Inlägg
16 november 2005
Är det bara rakt fram som gäller? =/
Känner inte för att ta något parti egentligen, BMW har aldrig varit min favorit och inte heller Audi då båda bilarnas ägare (mina erfarenheter av de i staden/omgivningen) är så förbannat egotrippade över sina effektutag och tror de äger vägarna, dock så har de nyare BMW'na börjat se riktigt snygga ut och en S3'a (den karossen) skulle inte vara helt fel.
Och R8'n ser ut att bli ett verkligt fint masterpiece att vila ögonen på och CSL'n är inte helt fel ute den heller.

Men som sagt, hugget som stucket, gillar en lillebror bil jag i form av Golf, men till ämnet. är det inte roligare att ta reda på vilken av märkena som presterat den bästa tiden runt Nurburgring Nordschleife? Skulle iaf jag finna intresseantare än vilken som tar vem rakt fram, den banan får verkligen bilarna visa upp sig på.

Och varför fungerar inte länken, vill ju se källan till denna uppståndelsen. smile

98 Inlägg
17 november 2005
MrVain skrev:
Black Knight skrev:

Nu är du väll ändå ute å cyklar lite va? Du är medveten om att Audi bygger motorerna i nya Lamborgini?
Du sitter just nu och jämnför en M6 från 2005 med en Fyra år gammal trimmad RS4... Samtidigt som du säger att det är fel att jämnföra RS4an mot en M5a från runt 2000en som faktiskt är en modell större än RS4an.

RS4 är snabbare än M3 från samma årsmodell rakt fram
RS6 är snabbare än M5 från samma årsmodell rakt fram

Nu har BMW kommit med M6 och Audi utvecklar just nu R8... Jag är väldigt övertygad om att den Audin kommer ha mycket att säga till om, oavsett vad du tror.

Jag är ganska så säker på att Le Mans eller R8 kommer ha en del att säga till om, det pratades väl om antingen nuvolari motorn på V10 biturbo 600hk+ eller en enkel V10 samma som gallardon fast mer modifierad då, och nu pratar vi om en bil som väger en del mindre än M6 skulle jag tro.

Men nu vill vi inte höra några klagomål, dom flesta bilarna har vad ska man säga en speciell känsla som bara tillhör just den. T.ex jag tycker S2an min, är underbar på ett sätt S60R på ett annat å M roadstern på ett tredje alla har vissa egenskaper som just tillhör den bilen! T.ex S60n är långsammast av dom bilarna men jag tycker inte s ämre om den för de, helt okey väghållning osv. Sen att det finns vissa som går och köper svindyra bilar och tävlar med dom rakt fram och på bana etc. Visst, man vill va snabbast. Men tro mig ingen av dom serietillverkade bilarna kommer va snabbast runt ringen (finns t.ex 400 enzos någon av dom måste ha några mikrodelars hk och gå pyttelite bättre än den andra så är det ju dom är ju inte prick lika). Jag menar självklart ska man ha en bil som går bra och är stadigt på bana, Men det mesta sitter ju oftast i förarna iaf när man pratar på amatörnivå så kan det erfarenheterna va väldigt splittrade. Så den snabbaste bilen på 402 meter eller runt ringen kanske inte är den bilen med härligast känsla, Annars varför lägger vissa ut jätte mycket pengar på en gammal ferrari ist för en ny, då nya är snabbare. Därför att det är klassiker varning på den äldre sen hade nog många hållt med mig att även om Ferrari bilarna gjort 0-100 på 7 sek så finns det ju fortfarande många skäl som skulle få folk att köpa dom för dyra pengar! M5an är en väldigt häftig bil och går säkert väldigt fint med V10n, Medan Rs6an är kul med V8 biturbo och fyrhjulsdrift, I båda bilarna bor det fina toner och om jag skulle få en av dom skulle jag inte kollat på vilken som va snabbast eller så, utan vilken som passar mig bäst smile Ja, ni fattar vinkeln! Hacka inte ner på ett annat bil märke bilarna kanske har en "själ" iaf även om man inte tror de! (om det inte är lada eller nåt sånt)

/Mvh Andreas

Sök