Rallyhalle skrev:
Ja du. I de stora hela e de ju ditt val.
Men de du ska tänka på är att du kommer aldrig få tillbaka dom pengarna som du lägger på sabben. På en sportbil så är det ju värdeminskningen, och den vet man inte hur mycket den blir på. Den kan du tappa lika mycket på som du tappar på att trimma Saaben.
Sportbilen, om du tänker på en Audi TT och liknande så har du inte riktigt de där speciella. De e nåra fler som kollar på dig när du kör förbi jämfört med Saaben. Men de är sällan man är ute efter att folk ska kolla på en pga bilen.
Men väljer du att trimma Saaben så kan du dra eventuella sånna bilar som du funderar på. Då har du en riktigt rolig bil och köra pga prestandan, och den prestandan har du knappast i en original sportbil. Och då kanske du vill trimma den, och de kan du isf lika gärna göra me saaben
Så de jag skulle gjort är nog att bygga på Saaben. För byter man så får man förmodligen börja om från scratch.
Hoppas de här hjälper lite i ditt val;)
Nej det vet jag, tanken var att lägga runt 20k på bilen, men nu med grova räkningar så skulle nog inte en budget på 90k räcka till, och jag kommer ha kvar saaben länge det är tanken.
Visst vore det kul med en eye catcher, men då ska det till nåt grymt värre än en TT.
Problemet är att en sån sportbil så kostar service, delar och ja allt 3x minst pengarna, medans till en saab hittar du presis allt man kan till en riktigt billig peng, får tänka lite ekonomiskt sådär med.
Sant, att trimma en saab är ju inte speciellt dyrt och T5 motorn är ju riktigt tacksam och trimma, sen att lådorna är piss det är ju en annan sak. Och det råder ju Qualife drevsatsen bot på, höll till maptuns 540hk/700nm bil och den gick ju allt annat än lugnt, och håller och går än.
Det ända jag saknar lite på saaben är att inredningen känns för 90tal, men undra på den är ju ifrån 95 så. Folk lägger ju ner 100.000tals kronor på gamla RX7or, NSXer osv ifs är de ovanliga bilar med.
Fast jag är en person som är svag för stilrena bilar, typ S70R med 19" bmw m3 och det stuket, inte mycket för feta kjolar och sånt.
Ja tror man kommer bli ganska nöjd med en 9000 med 400hk och rätt diffad låda, då får man ju ner kraften bättre i marken med när det är diffspärr.
Och byta bil, jag är mycket för 90talare, ifrån 92 till 98 ungefär det är i den tidsepoken ja tycker de snyggaste bilarna finns, med undantag ifrån vissa nya feta bilar.
Men iaf att köpa en sportbil typ 3000GT som ja gillar, sen trimma den så kostar ett trim som ger 100hk mer, säkert 4x pengarna mot vad ett saab trim kostar, + när skiten går sönder å kostar dom reservdelarna massor.
Som tex en kompis A4 som lådan pajat för, 16k skulle dom ha för en beg låda! ja menar du får lådor för 1500kr till en saab.