2552
Sök

Köpråd Saab 9-3 aero, 01-02

OEM <3
6 957 Inlägg
7 december 2007
Jag betalar hela 330 riksdaler i månaden för min 9-3 med 2000 i självrisk och 0kr vid viltolycka cool

Fan man är som ett barn på julafton.....mycket onödigt åkande blir det...

Jaha? Ja vet inte va du har för försäkringsbolag, men ja har iaf Saab/If dom e ju inte
direkt billiga, men bra smile

Å ja betalar oxå 0kr vi viltolycka!

OEM <3

9 108 Inlägg
7 december 2007
Kolla runt efter Viggen när du ändå är igång, dom ligger inte så mycket högre i pris och bilen är klart ballare wink

8 886 Inlägg
7 december 2007
Bjork skrev:
Jag betalar hela 330 riksdaler i månaden för min 9-3 med 2000 i självrisk och 0kr vid viltolycka cool

Jaha? Ja vet inte va du har för försäkringsbolag, men ja har iaf Saab/If dom e ju inte

Jag har SAAB´s egna jag med wink

Fotograf på tierpidag.se

OEM <3
6 957 Inlägg
7 december 2007
Hamilton skrev:
Bjork skrev:

Antal mil och tilläggsförsäkringar har du då? Å vart bor du?

OEM <3

8 886 Inlägg
7 december 2007
Bjork skrev:
Hamilton skrev:
Bjork skrev:

Antal mil och tilläggsförsäkringar har du då? Å vart bor du?

1500 mil, parkerar på gatan och bor i Uppland.

Fotograf på tierpidag.se

1 174 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
-
MilleN skrev:
Kolla runt efter Viggen när du ändå är igång, dom ligger inte så mycket högre i pris och bilen är klart ballare wink

Nej jag vill inte ha en gammal och sönder körd viggen.. sen har ju 9-3 aero 01-02 viggen paketet förutom vingen..

"If you're in control, you're not going fast enough"

1 174 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
Nu kan vi ju ta upp lite fördelar med den då.. wink

2 164 Inlägg
9 december 2007
Fördelen med en viggen är att den har bättre väghållning än alla andra og9-3or
Sen har den en 2,3t med bättre bottendrag men om man ska ha nytta av de så är lite stag i framvagnen en nödvändighet.

MVH

F

1 174 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
javisst, men väghållningen är ju inte så svårt att förbättra. Sen är ju som sagt de flesta viggen redan sönderkörda..

1 174 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
Fler för/nackdelar??

OEM <3
6 957 Inlägg
9 december 2007
Kolla på STCS forum, åk till handlaren å prata, dom brukar vara hjälpsamma

OEM <3

381 Inlägg
9 december 2007
Hade själv en Aero -01a innan mkt nöjd med den gick riktigt bra var iof lite trimmad oxå. Kolla gärna in den! Ligger i galleri

3 124 Inlägg
9 december 2007
Viggen tål trimmning rätt mycket bättre än 2.0:an med, men samtidigt är det ju en 2-3 år äldre bil.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 december 2007
Liten uppdatering om SID-displayen, jag har fixat min nu efter ett oheligt antal timmars strulande med att få bort enheten ur bilen men nu funkar den klockrent, faen vad glad jag e tongue

Kolla i mitt galleri för bilder och lite beskrivningar m.m.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 174 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Liten uppdatering om SID-displayen, jag har fixat min nu efter ett oheligt antal timmars strulande med att få bort enheten ur bilen men nu funkar den klockrent, faen vad glad jag e tongue

ja det såg ju rätt krångligt ut, får hoppas att sid-displayen är hel på den bilen jag köper..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 december 2007
-Blomman- skrev:
TBOC_Razor skrev:

ja det såg ju rätt krångligt ut, får hoppas att sid-displayen är hel på den bilen jag köper..

Jo det var ju krångligt nått så in i hela baljan (wink) men det var ju eftersom jag inte visste hur fasen jag skulle lossa allting men nu när jag ska plocka ner skiten igen vet jag ju hur jag ska göra iaf så det bör ju bli en hel del lättare.

Och anledningen till varför jag må plocka ner det igen står på en av bilderna i galleriet wink

Fan vad irriterande.......

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 174 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
Ska åka och kolla på en 9-3 aero -02 imon, så fler saker man bör tänka på??

236 Inlägg
5 januari 2008
köp inte den första bil du ser. finns ju sjukt många og9-3 aero 01,02 ute hos bilhandlarna .

Saab ng900 Steg 3+

1 414 Inlägg
5 januari 2008
Har haft min bil i 7 år snart 14800 mil, den va körd 350 mil när jag köpte den. smile

Allt funkade klockrent tills jag trimmade, har sedan dess fått byta luftmassemätare (mest på grund av mitt öppna filter som släpte igenom för mycket skit) 2800 kr, Vattenpump 2 gånger 900 kr, AC-Pump 7500 kr, Servopump 2 gånger, 1500 kr.

Det är tydligen så att motorn o växellådan klarar lite mer hästar men inte kring utrustningen. Pumparnas lager klarar inte snabba accelerationer utan går sönder ganska lätt sad

Utöver detta har allt varit grymt bra smile Underbar bil o köra och sätena är de bästa i världen, har fortfarande inte hittat någon bil som har så goa säten som Aero/Viggen stolarna smile
Senast redigerat av Founder (5 januari 2008)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Inläggskritiker
990 Inlägg
5 januari 2008
-Blomman- skrev:
javisst, men väghållningen är ju inte så svårt att förbättra. Sen är ju som sagt de flesta viggen redan sönderkörda..

Tveksamt, det är ju inget direkt märkvärdigt med dom förutom att det är 2.3L motor i ett 93 chassi.
Dom kostar så tror inte folk köper dom för att köra sönder dom, inte direkt gratis bilar.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Sök