3438
Sök

USB på huvudenhet, kan man...

Frågvis
70 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
...koppla på en 2.5" extern HD typ 100Gb och köra musiken därifrån?
Vill inte köpa på mig en ipod nämligen.wink

Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
6 december 2007
jepps de funkar men ja tror du kan räkna med att det tar lång tid att läsa in all musiken

3 120 Inlägg
6 december 2007
En USB-minnessticka funkar bra med, har inte provat om den orkar driva extern hdd.

Hamster
817 Inlägg
6 december 2007
Beror lite på vilken maskin det är också.
JVC KDG-731 klarar det t.ex. Jobbigt som tusan att leta genom alla.
Jag hade mer rekommenderat JVC KDDV 7302 (dvd spelare med usb). Ser likadan ut men du kan även koppla till en skärm för att få en överskådligare vy.

edit: hårddisken kan inte ha en extern strömkälla utan endast drivas av usb.
Senast redigerat av Keller (6 december 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
6 december 2007
Det svåra blir ju strömförsörjningen.
En stor HDD orkar den nog inte driva, men en "USB-pinne" drar ju nästan ingen ström.

Fast.. En Ipod kanske går.. Funderat på att göra samma sak själv faktiskt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Frågvis
70 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
ReinarT skrev:
jepps de funkar men ja tror du kan räkna med att det tar lång tid att läsa in all musiken

Inte läser väl huvudenheten ALLA filer innan den spelar upp dom? Typ rootkatalogerna ska ju räcka, sedan får den läsa om när man går in i underkatalogen(arna) osv tills man kommer till spelistan?

Frågvis
70 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
John87 skrev:
Det svåra blir ju strömförsörjningen.
En stor HDD orkar den nog inte driva, men en "USB-pinne" drar ju nästan ingen ström.

Fast.. En Ipod kanske går.. Funderat på att göra samma sak själv faktiskt.

En stor HD tar inte mera spänning, snarare vilken tillverkare det är.

452 Inlägg
6 december 2007
det man skall passa sig för när man kör HD via USB är att ha för lång kabel, då får inte HD den spänning den behöver och fungerar ej!

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

514 Inlägg
6 december 2007
Har testat endel 2.5" exeterna hdd på flera olika kenwood aparatet och alla ggr har det inte fungerat pga spelaren lämnar för lite ström. De skickar ut 500ma på usb anslutningen och flera små hdd drar strax mer än det och den orkar då inte kicka igång.

Så se till att köpta en hdd med uttag för extern 5v anslutning så är det inga problem, kenwood bl,a säljer iso kablage med sånt uttag på. Jag har precis köpt en 250gb disk som jag tänkte använda som musik biblotek smile

old volkswagens never die they just get lower

Frågvis
70 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Ormfn skrev:
Har testat endel 2.5" exeterna hdd på flera olika kenwood aparatet och alla ggr har det inte fungerat pga spelaren lämnar för lite ström. De skickar ut 500ma på usb anslutningen och flera små hdd drar strax mer än det och den orkar då inte kicka igång.

Så se till att köpta en hdd med uttag för extern 5v anslutning så är det inga problem, kenwood bl,a säljer iso kablage med sånt uttag på. Jag har precis köpt en 250gb disk som jag tänkte använda som musik biblotek smile

Ah, my man, vill du bekräfta att en USB-disk inte tar lång tid på sig att starta musiken? (håller tummarna här nu)lol

514 Inlägg
6 december 2007
Tyvärr så tar det endel tid, har inte hunnit testa så mycke dock. Men den indexerar disken varje ggn man tagit kopplat ur den och sen kopplar i den alla fall..

Art Director
75 Inlägg
6 december 2007
Min Sony CDX-GT50UI fixar biffen sjukt snabbt när jag pluggar in min 500 gb hd full med musik, har inte märkt att den indexerar filerna utan den bara drar igång musiken sjukt snabbt, sen är det ditt eget val att bläddra igenom disken, vilket tar en j--la tid! big_smile

514 Inlägg
6 december 2007
Hehe ja dom är kanske lite olika uppbyggda smile Med kenwooden så går det väldigt snabbt att navigera mellan alla mappar och musik.. Men som sagt det är väl bara för att den indexerar disken först :p

66 Inlägg
7 december 2007
funderar också med de där på å köra hårddisk i bilen..
EIGHTYFO vad har du för hårddisk? å hur har du löst strömproblemet?
kom på att ja kan köra med nån omvanldare som ja köpte för ett bra tag sen som man stoppar in i cigguttaget så får man ett "vanligt uttag" men går det att lösa på annat sätt så vire ju de smidigare..

åk snowboard å plåta vet ja

442 Inlägg
8 december 2007
jag tog min 250gb hårdisk(extern) och kopplade in i bilen i somras, laddningen tog inte spec lång tid (som när jag kör den på datorn) men sen köpte jag en sån där transformator på biltema som jag plugga in i cigguttaget så hade jag ström så de räkte men kör med en mp3.spelare elr usb minne ist, man har inte spec lust att leta igenom hela disken inte heller en stor mp3 spelare vilket vi körde med också. Men de va grymt iaf att köra med hårddisken(lite status) tongue

Sök