3930
Sök

hur jobbiga är bmw och turbokonvertera

4 670 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
#1
som rubriken lyder är det svårt o turbokonvertera dessa?  har tänkt skaffa en till bil och är lite inne på dom. vet inte vilken modell vilka är lättast o kräma ur lite mera?


3 120 Inlägg
6 december 2007
#2
Hur svårt? tja inte svårare än att turbokonvertera någon annan sugis med insprutning. går även bra att konvertera vanos motorerna.

Tar du en lite större motor behöver du inte ladda lika mycket för att nå samma effekt.

Vad har du för mål? Budget?


4 670 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
#3
viccoA skrev:
Hur svårt? tja inte svårare än att turbokonvertera någon annan sugis med insprutning. går även bra att konvertera vanos motorerna.

Tar du en lite större motor behöver du inte ladda lika mycket för att nå samma effekt.

Vad har du för mål? Budget?

Jag har turbo, ic m.m liggandes undrade bara om det är jobbigt. är bara tanke o ha som vinterbil. är ju itne så mycket snö så får vara lite mer under huven så de kan gå brett:P är det mycket som måste bytas?

får väl inte kosta mer än 10000 eller nått o konvertera ska bara hålla tills andra skönheten kommer ut
Senast redigerat av mickius (6 december 2007)


250 Inlägg
6 december 2007
#4
gå in och kika på http://www.pure-pf.com/ på deras forum finns allt du behöver veta om att konvertera bmw


turboabstinens
442 Inlägg
6 december 2007
#5
Om du har mycket liggandes kan du komma under 10 000 ganska enkelt om du inte ska lämna in det.

Om turbo och Ic finns så behövs grenrör, slangar till oljeretur, någon som kan svetsa en oljeretur till oljetråget, lite tryckrör och kopplingar mellan dem, öppet filter (satsa på ett bra direkt), sen är det ju lite beroende på modell vad du ska byta ut. Vet inte hur länge originalspridarna orkar med heller, men det kan man ju pröva sig fram eller höra vad folk säger av erfarenhet.

Jag skulle nog satsa på en BMW 320/325 e30 eller BMW 535 e34, och om du har lite mer ekonomi en e36:a, 325 eller 328an.

På BMW 320/325 har jag för mig man brukar ha LMM från 535 och spridare från samma motor.

ocertifierad klåpmekare

76 Inlägg
Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
7 december 2007
#7

Finns inte så mkt att tillägga på den om man pratar snikbygge förstås...

Sen har vi en som verkligen bygger snik, stillastående på 4:an och 200 blås på mätaren...
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic … mp;start=0


7 Inlägg
6 januari 2008
#8
vad är LMM för något?


Smålänning
7 883 Inlägg
6 januari 2008
#9
HMatsson skrev:
vad är LMM för något?

Luft Masse Mätare

Och ja, den kan man få problem med vid turbokonvertering... om man inte bygger tilläggssprut.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!


Sök