Det skulle inte bli någon större skillnad möjligtsvis dra lite mer och svårstartad vid kyla, men om du ska köra på etanol så kan det hända att restprodukter från bensin som sitter kvar i slangarna kan lossna och sätta igen bränsle filter eller något...
Ja etanol och Vpower är ju två helt olika saker. Vpower kör du för att få mer effekt (typ) och etanol kör du för att de är billigt, alt. för att kunna ladda mer vid överladdning, men det är ju inte ditt fall.
Kör på etanol du, men du måste skaffa en bränsletrycksregulator.
på E85 skulle den gå apdåligt, på V-power skulle den gå som på vilken annan svensk bensin som helst...
och nej du får inte mer effekt av V-power nej det blir inte billigare med E85
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
på E85 skulle den gå apdåligt, på V-power skulle den gå som på vilken annan svensk bensin som helst...
och nej du får inte mer effekt av V-power nej det blir inte billigare med E85
varför skulle den gå apdåligt?
för att den skulle få 40% förlite soppa, skyhög lambda, jättevarm avgastemp.
Bilen går kass och kommer om det vill sig illa få smälta kolvar och brända ventiler...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
på E85 skulle den gå apdåligt, på V-power skulle den gå som på vilken annan svensk bensin som helst...
och nej du får inte mer effekt av V-power nej det blir inte billigare med E85
varför skulle den gå apdåligt?
för att den skulle få 40% förlite soppa, skyhög lambda, jättevarm avgastemp.
Bilen går kass och kommer om det vill sig illa få smälta kolvar och brända ventiler...
Har du provat? kan bara tala för de jag tankat E85 i b230a b230f funkar kanon går som vanligt vill bara ha mer luft och kan bli svårstartade när det är kallt, dock så drar dom lite mer men blir fortfarande billigare att köra på etanol. om du skulle bli så illa som du talar så är det absolut ingen svensk gjutgärnsspis underhuven
Japps testar alltid med G-tech så slipper man gissa, både 740 GLT 16v samt 740 B230et.
glt blev markant slöare, turbon gick toppen med ökad soppa, fast drog flera liter milen för att få tillräkligt med soppa på topp
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
har kört min bil på ca 80% blandning å går hur bra som hellst! vet inte va de skulle va för japs skit som kolvarna å ventilerna går på????? ähh e de en riktig gjutjärnsspis så håller den å om den nu mot all förmodan skulle gå sönder så finns de mängder me "rödblockare" på skroten!!!
Nä varför skulle dom de? Det e ju bränsle i dom helatiden . Men ärligt, jag har aldrig sett några bevis för att detta stämmer. Verkar bara vara rykten.....motbevisa mig gärna. Jag vill absolut veta!
*Fördel om man har Turbo?
Att man kan plocka ut mera effekt . Men räkna med ännu högre förbrukning.
*BränsleEkonomi? +-?
Går nog på ett ut i slutändan. Högre bränsleförbrukning, men billigare bränsle.
På min bil är bränslereturen original d.v.s i någon typ av hårdplast. Jag har inte tagit isär och kollat den invändigt, men det har ju inte pajat iallafall. Borde vara samma på 240 med F-motorer? Har också en biltema bränsleslang mellan tankpumpen och catchtanken och den håller också. Ska ta isär den och kolla hur den ser ut inuti. Ser den konstig ut så lovar jag lägga upp en bild .
// Tomas
En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Går nog på ett ut i slutändan. Högre bränsleförbrukning, men billigare bränsle.
För att alls få någon "ekonomi" i det hela krävs en mappning, och för att kunna räkna av den så får man köra långt för att spara något. det är med höjd tändning som man vinner något på E85
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
ähh e de en riktig gjutjärnsspis så håller den å om den nu mot all förmodan skulle gå sönder så finns de mängder me "rödblockare" på skroten!!!
det var ju också en inställning... glöm inte att räkna in en motor om året i bränslekostnaden då...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-