3609
Sök

_Glenne_´s Sierra 2,8 GHIA -88| nu 8/9 -08, nu är projektet slut, bilen inte längre i min ägo!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
JonnyP skrev:
_Glenne_ skrev:
jahapp nu står pärlan med en 1 växlad växellåda

dock så lät växellådan illa redan då jag bytte åt mig bilen så jag tycker det är ett under att den har hängt med så länge som den har gjort men nu har iaf 1an, 2an, 3an, 4an och backen rasat tongue

nån som vet ifall 2,9ans MT75 låda passar på 2,8an?? smile

Jaså kört ras nu?

japp, tyvärr så hmm men men, sånt som händer, men som sagt så lät inte växellådan peciellt friskt när jag bytte åt mig bilen heller... men men, snart fixat big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 997 Inlägg
28 januari 2008
Jahapp, här vare dammigt.

Hur gåre med sierran? Vill se mer ju! big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
hahaha nja jag lessnade när växellådan rasade och jag inte har nått garage att hålla till i så jag ställde av den och får se när jag orkar göra nått med den igen roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 997 Inlägg
28 januari 2008
_Glenne_ skrev:
hahaha nja jag lessnade när växellådan rasade och jag inte har nått garage att hålla till i så jag ställde av den och får se när jag orkar göra nått med den igen roll

Hmm, va kan de bero på då, måntro? Hehe. big_smile
Ja ville ju se hur de gåår. Du hade ju en massa skojiga planer. Ut å tokskruva nu! tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
_Glenne_ skrev:

Hmm, va kan de bero på då, måntro? Hehe. big_smile
Ja ville ju se hur de gåår. Du hade ju en massa skojiga planer. Ut å tokskruva nu! tongue

haha sen så har jag lagt min energi osv på skotern med när jag skaffade motor till den och bytte osv... skoter är så mkt roligare på vintern big_smile

men nog ska det hända grejjor nån gång med bilen... får se när bara, börjar vara lite jobbigt att vara billös med.. dock så går det ju bra att ta skotern om man ska nånstans på typ byn och så smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
jag som trodde våren var på väg så man fick göra iordning kärran igen efter växellådsraset men icke då, nu snöar det för fullt.... men iaf, först och främst är planerna att byta låda ELLER slänga ner 2,9 liters sexan med låda istället... lutar starkt åt det sist nämda för jag bara älskar 2,9 motorn... så grym motor, relativt pigg, går fort och håller för fan för vad som hellst nästan, 99% odödlig typ big_smile
Senast redigerat av _Glenne_ (13 mars 2008)

735 Inlägg
14 mars 2008
_Glenne_ skrev:
jag som trodde våren var på väg så man fick göra iordning kärran igen efter växellådsraset men icke då, nu snöar det för fullt.... men iaf, först och främst är planerna att byta låda ELLER slänga ner 2,9 liters sexan med låda istället... lutar starkt åt det sist nämda för jag bara älskar 2,9 motorn... så grym motor, relativt pigg, går fort och håller för fan för vad som hellst nästan, 99% odödlig typ big_smile

En 2,9 är aldrig fel big_smile men ska inte 2,8 vara lite rappare än 2,9 hmm tongue vete tusan om man märker av det egentligen tyckte min 2,9 gick bra som f-n när jag hade den och ork fanns det också

Born With Nothing..Die With Everything

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
_Glenne_ skrev:

En 2,9 är aldrig fel big_smile men ska inte 2,8 vara lite rappare än 2,9 hmm tongue vete tusan om man märker av det egentligen tyckte min 2,9 gick bra som f-n när jag hade den och ork fanns det också

hehe näe 2.9 är alldrig fel inte tongue... näe, jag har kört flera olika 2,8or och kan säga att jag personligen tycker 2,9orna går bättre smile
Senast redigerat av _Glenne_ (14 mars 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
idag, eller igår blir det väll nu när klockan är så mkt så startade jag upp sierran iaf.. den har ju stått sen i julas, översnöad och kall osv, men tro inte på fan att bilfan small igång utan som hellst problem, härligt! smile, börjar bli sugen på att fixa lådan i den nu, bara jag orkar skruva lös en låda på nån av reservdels bilarna så får jag ju låna polarens brorsas välbyggda smörjbrygga eller vad det nu heter så då blir det ju enkelt smile

BTW, nån ford nörd som vet ifall 2,8an och 2,9an har samma sprängkåpa?! för jag är lite nervös för att 2,9ans låda inte ska passa hmm
Senast redigerat av _Glenne_ (1 april 2008)

735 Inlägg
1 april 2008
2,9 lådan passar på 2,8 maskinen, hehe ford nörd lol ja just tongue

1 944 Inlägg
1 april 2008
Broken-Arrow skrev:

Du ser ju glenne !! big_smile
bara börja skruva nu wink

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:

är du helt säker på det?? smile har varit lite skeptiskt men är det så så är det ju kanon för då har jag två stycken fräscha lådor.. det är även MT75 lådor, alltså fords nyare låda som är såå mkt skönare och hållbarare än den gammla äckel lådan dom hade tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
b0nd3n skrev:
Broken-Arrow skrev:

Du ser ju glenne !! big_smile
bara börja skruva nu wink

hehe jaa joo, får se när jag orkar, har ju varit kanon väder dom här dagarna solsken och typ 15 plus tongue och är det sånt väder så blir man ju motiverad att skruva big_smile

735 Inlägg
2 april 2008
_Glenne_ skrev:
Broken-Arrow skrev:

är du helt säker på det?? smile har varit lite skeptiskt men är det så så är det ju kanon för då har jag två stycken fräscha lådor.. det är även MT75 lådor, alltså fords nyare låda som är såå mkt skönare och hållbarare än den gammla äckel lådan dom hade tongue

Jag ringde till en som skruvat mycket på ford och är en riktig ford tok har egen verkstad bland annat,han sa att det ska passa så ljuger han så då jäklar, jag tror jag berättade om honom förut han plockade ju ihop en maskin med både 2,8 och 2,9 delar med dubbelturbo smile kan ta och snacka mer på msn sen tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
hehe okej det låter ju bra det smile.... joo har hört att tar man 2,8ans vev till 2,9ans block så får man lite mindre slaglängd och slipper därför göra nått åt topparna... kan det vara så han gjorde? smile

Varningar. 36
1 200 Inlägg
2 april 2008
Glenne, är det på G att skruva ihop sierran snart eftersom denna tråden lyftes? big_smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
jag startade ju upp den i förrgår och den har stått sen i julas översnöad med mera och endå small den igång klockrent så då fick man ju motivation... bara jag tar mig till reservdels bilarna så jag kan knycka en låda så får jag ju låna en vällbyggd smörjbrygga av en polares brorsa och då går det ju säkert ganska smidigt att byta låda smile

Varningar. 36
1 200 Inlägg
2 april 2008
Sweet! big_smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
ja visst smile

735 Inlägg
2 april 2008
_Glenne_ skrev:
hehe okej det låter ju bra det smile.... joo har hört att tar man 2,8ans vev till 2,9ans block så får man lite mindre slaglängd och slipper därför göra nått åt topparna... kan det vara så han gjorde? smile

Antagligen jo jag var och tittade på den men har glömt det mesta vi diskuterade om hans bil så hmh tongue roll

Sök