3895
Sök

En hjälpande hand sökes.

24 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Hej alla glada människor skulle vilja fråga om lite hjälp.
Jag undrar om detta kittet nedan är bra och om man kan sätta in diskanter där bak också och inte bara där fram? Sedan undrar jag även hur man ska koppla med lågnivå kablarna när man ska ha 2 slusteg? Se fråge tecken på bild. Är nybörjare när det gäller inom biljud och även allt inom bil kategorin.

En liten lista på grejerna.

Bas: Kicker L7 10tums  Basen
Slusteg (Bas): Sinus Live s-1500 Slusteg till Bas
Slutsteg (högtalare): Power 4-400 4 kanals Slusteg till högtalare
Högtalare:Högtalare
Kondensator:Kondensator

Har även kollat på detta högtalar kittet och detta slusteget
Altenativt detta slutsteget till högtalarna

Och anars detta Kittsystemet

Vad tycker ni är bäst, skulle bli glad av att höra era åsikter.

http://www.garaget.org/gallery/archive/74358/208079_n7wqtv.jpg

(Min första tråd här på Garaget big_smile)
Senast redigerat av Frappe (13 december 2007)

Team Autohifi!
865 Inlägg
13 december 2007
Jr kitten är mer Hi-Fi en RE Kitten, ska du köra med Carpower steget till kitten så skulle jag välja RE kitten, annars byta steg till Jr 4/370.
Det är mer väljudande.
HPB- steget skulle jag inte välja när du tittar på så pass bra kittsystem.

DU kan splita lågnivån med en RCA y-split så att en lågnivå blir 2.

Det lär vara ett system som spelar riktigt bra om du får till det rätt i din bil!!!

Good luck!

Ps. Grattis till ditt första inlägg:D

2 911 Inlägg
13 december 2007
Vanligtvis har de flesta huvudenheter fler än 1 utgång för lågnivå, dra då två kablar istället vilket blir mycket bättre.

905 Inlägg
13 december 2007
Decibel skrev:
Vanligtvis har de flesta huvudenheter fler än 1 utgång för lågnivå, dra då två kablar istället vilket blir mycket bättre.

men om man vill styra två steg på samma utång på slutsteget. tex bakhögtalare så blir det väl hyfsat fel om man då kopplar in sig på lågnivåutgången fram?

8 156 Inlägg
13 december 2007
loffe007 skrev:
Decibel skrev:

men om man vill styra två steg på samma utång på slutsteget. tex bakhögtalare så blir det väl hyfsat fel om man då kopplar in sig på lågnivåutgången fram?

Varför skulle man vilja det? Det är väl bättre att koppla framsystemet på en utgång och baksystemet på en annan? Eller hur menade du?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

905 Inlägg
13 december 2007
Phaetoon skrev:
loffe007 skrev:
Decibel skrev:

Varför skulle man vilja det? Det är väl bättre att koppla framsystemet på en utgång och baksystemet på en annan? Eller hur menade du?

Vad jag menar är att om du har en huvudenhet utan sub rca och vill ha ett steg för bakhögtalarna och ett steg för suben så borde väl ändå vara bättre dra en rca från bakhögtalarnas rca utgång och använda en rca y split istället för att dra dubbla rca kablar med den ena på framhögtalarna? vad jag ville få fram var hur Decibel menade med att dra dubbla rca från huvudenheten.

24 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
okej men jag har 2 frågor kan man köpa 2st sådana högtalar kit och sätta diskanter där bak?

Och hur fungerar det med en y split då då måste man väll ha 2st sådanan y-splittar.
Eftersom att där är 2st anslutningar på båda sidorna om kabeln, Eller?

http://www.carbonize.se/catalog/images/imagecache/yh50_big.jpg

296 Inlägg
13 december 2007
jag har ett sånt där framsystem i bilen men har inte hunnit lyssna på de än för min stereo är på lagning  men ska fixa så ja kna lyssna på de i början av nästa vecka. smile
ja säger som ja fick lära mig ibörjan  du sitter ju fram så varför ska det låta så himla bra där bak wink     
räcker med koaxialer bak smile
//Lycka till

www.rallyshop.se
551 Inlägg
13 december 2007
Jag hade personligen skippat kondensatorn och köpt ett bra batteri i stället att sätta i bagaget. FInns många snyga batterier för dom pengarna som gör sig så mycket bättre prestationsmässigt i en bil! (OPTIMA GUL) Maxima , running bull mfl /lycka till jocke

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

24 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
ogio skrev:
Jag hade personligen skippat kondensatorn och köpt ett bra batteri i stället att sätta i bagaget. FInns många snyga batterier för dom pengarna som gör sig så mycket bättre prestationsmässigt i en bil! (OPTIMA GUL) Maxima , running bull mfl /lycka till jocke

Hehe har redan kondensatorn och ska även köpa ett nytt batteri.

3 121 Inlägg
13 december 2007
Köp en riktig huvudenhet med både front-back-sub lågnivå (om du inte redan gjort det), y-kopplingar blir som decibel säger sällan bra. Sälj kondingen om du behöver få loss pengar till en bra hu... smile

24 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
Köp en riktig huvudenhet med både front-back-sub lågnivå (om du inte redan gjort det), y-kopplingar blir som decibel säger sällan bra. Sälj kondingen om du behöver få loss pengar till en bra hu... smile

Kan du rekomedera en skulle bli glad då.

Har länge kollat på denna http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … s_id=11362

Det står detta • 5.1 outputs Dolby Digital Output (Front, Rear & 2-fixed freq. Sub) är det du menade eller?
Senast redigerat av Frappe (13 december 2007)

24 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Frappe skrev:
viccoA skrev:

Kan du rekomedera en skulle bli glad då.

Har länge kollat på denna http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … s_id=11362

Det står detta • 5.1 outputs Dolby Digital Output (Front, Rear & 2-fixed freq. Sub) är det du menade eller?

Ingen?

( sry för dubbelpost )

Team Autohifi!
865 Inlägg
14 december 2007
Skulle kolla på en pioneer, alpine, clarion eclipse eller liknade.
För 4000kr får du en riktigt trevlig cd-splare som har 3par lågnivå ( front/rear/sub) så slipper du massa splitar.

Good luck!

501 Inlägg
14 december 2007
För lite drygt 4300kr så får du ju en eclipse 8445E. Har själv en sån och jag är hur nöjd som helst med min! Grymt ljud och mycket roliga inställningar smile

OBS: Ironi

400 Inlägg
14 december 2007
Wee skrev:
För lite drygt 4300kr så får du ju en eclipse 8445E. Har själv en sån och jag är hur nöjd som helst med min! Grymt ljud och mycket roliga inställningar smile

Håller med Wee till 100%
Grym stereo..väcker riktigt liv i t.o.m original högtalare
När jag köpte min kosta han 6500...
4300 nu hehe passa på

Ride Like You´ve Never Been Hurt

24 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
jaså ni säger att jag ska köpa eclipse, men denna huvudenhet som jag har tittat på innan är det inget att ha då eller? http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … s_id=11362

Men är det bara jag som tycker eclipse ser lite plastig ut den ser ut som ett billighets märke.
Men ni verka tycka om dom bra ljud då?
Senast redigerat av Frappe (15 december 2007)

210 Inlägg
15 december 2007
Om det är bra ljud du vill ha så......ska du köpa en CD..........ingen DVD !

CD   spelar  bättre  musik !

MVH   B i M

Team Autohifi!
865 Inlägg
15 december 2007
Frappe skrev:
jaså ni säger att jag ska köpa eclipse, men denna huvudenhet som jag har tittat på innan är det inget att ha då eller? http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … s_id=11362

Men är det bara jag som tycker eclipse ser lite plastig ut den ser ut som ett billighets märke.
Men ni verka tycka om dom bra ljud då?

Jo jag håller med dig, Eclipse ser ut som en spelare man köper på Ö&B, men kollar man på det som man köper den till att utföra. Vill säga leverera bra ljud!
Piskar den mattan med allt i sin klass.
Jag använder just denna maskin själv idag, och jah har testat flera olika spelare i olika prisklasser.
Finns ingen som återspelar ljudet på detta sett för så lite pengar.
Sen har du ju 8volt per lågnivå, tidskomp som en 3åring kan lärasig, eq .... ja allt du skulle tänka dig behöva för att ställa in ditt ljud i bilen.

En Kina/DVD allt i ett maskin kommer du tycka är tuff att se på men den låter skit, det är som att köpa en ferarri utan motor! - snygg att se på men du kommer ingenstans.

Gillar du inte Eclipsen så kolla på ex. Alpine 9853 / 9855 / 9887 el. Pioneer P88RS

Good luck!

24 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Funderar starkt på att köpa en eclipse 8445E efter all respons jag har fått av den, men jag tycker ändå att den är ful men är den så bra som ni säger att den är, så kan det kanske bli en sådan.

Sök