4007
Sök

sinterlamell på 740 turbo

62 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
#1
tjenare jag undrar om man kan montera sinterlamell på en 740 turbo med org tryckplatta o få dt o funka bra?

245 Inlägg
14 december 2007
#2
det går, men vet såna som det börjat att slira för, bättre å satsa på en kraftigare platta åxå

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

62 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
#3
vrf ska dt börja slira? blir dt för lite tryck på lamellen lr? tongue

279 Inlägg
14 december 2007
#4
det blirför lite tryck på lamellen. det är ju tryckplattan som håller i inte lamellen. men varför ha sinterlamell? ska du ha så mycket effekt?

bränt gummi luktar kärlek

1 161 Inlägg
14 december 2007
#5
en kompis hade så o de slira ta mej fan inte..
visserligen inte så mkt effekt men de räckte till iaf för att piska dom flesta i stan..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 december 2007
#6
ska du ha mer än 220 hk så bör du byta till kraftigar tryckplatta åsså funkar väl en stund men sinter

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
14 december 2007
#7
Kompisen körde med sinter och orginaltryckplatta i sin 740 och det funka bra, han hade runt 220 - 250hk i sin beroende på vem man frågade.

Polaren sa 220hk och dom som blev ifrånåkta sa att det var tvunget att vara mkt mer än så wink .

- Time Attack -

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 december 2007
#8
NIzmO skrev:
Kompisen körde med sinter och orginaltryckplatta i sin 740 och det funka bra, han hade runt 220 - 250hk i sin beroende på vem man frågade.

Polaren sa 220hk och dom som blev ifrånåkta sa att det var tvunget att vara mkt mer än så wink .

jo men det är ju inte bara hk som spelar roll  när man drar andra bilar med mina 116 så kan jag pippa bmw:s

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 311 Inlägg
14 december 2007
#9
Ska du montera sinterlameller ska du byta till kraftigare tryckplatta, bästa alternativet är fler organiska puckar och mkt starkare platta om du ska åka gata, anledningen till at du ska byta platta i samband med byte till sinter är att börjar det slira får du även byta svänghjul då sinter fungerar som en kapskiva när det slirar!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

62 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
#10
okej så dt e bättre o satsa på en bra platta istllet o köra me orginal lr mer organisk lamell ?


Sök