2723
Sök

Toning av förar sidan och pasagerar sidan ( och toning av bak ljus)

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
23 november 2005
7-up skrev:
Vad säger polisen om toning på förar sidan och pasagerar sidan ?

Och vad säger doom på besiktningen med Tonade bakljus slår dom er på det eller ? MVH//Caddy mannen ;D

de är lätt att fuska. Toning, veva ner rutorna när du besiktar bilen, besiktningsmänne har inga andra befogenheter än att kontrollera de saker dom har på sina papper. rutor nere/ jag hade inbrott i bilen inatt helt enkelt. råkar dom veva upp rutan, oj va den där. nej men allvarligt, veva ner rutan, toning av baklampor, så länge färgen stämmer är de okej. tonar svart, så länge gul och rött lyser igenom så är de godkänt.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

MTY120
23 november 2005
bmw750 skrev:
MTY120, du skulle återkomma sa du, sprid ingen skit nu.
sen till davv3, inte konstgigt att man inte orkar när folk motarbetar en...
så jag sålde den till en kille som jag vet kommer ta hand om den..
han fick även med sig sponsoravtalen..

Jag frågade om du kunde fixa ett par till w124.a
då svarade du med att du kunde fixa ett universal kit,
så angav du ett bra pris,
då sa jag att jag skulle återkomma & bad dig skicka lite mera info om detta kitt om garantier etc etc, efter det så har jag inte hört ett ord från din sida,

Om man läser detta borde man ju förstå att jag vill att du ska svara på min fråga, i avaktan att jag ska fundera över saken när jag läst lite mera information,

Jag håller med Davv3,
Det som gör en peppad är då folk säger att man aldrig kommer att lyckas,
att man är en drömmare ! det är ju bara roligt att bevisa motsatsen,
hitils har man inte sett mycket från din sida.

Vart är etc Jätte monster Basen Hammerjack du beställt/de ?

Driver
2 111 Inlägg
23 november 2005
Davv3 skrev:
Kan inte annat än att skratta åt dig Bmw 750.. Du som hade så in i norden massa planer på vad du skulle göra med din bil + att du är med i varenda diskussion som finns här på garaget.. Sen en dag bestämmer du dig för att sälja bilen och skita i bygget bara för att folk klankar ner på dina planer? hmm..

Det var väl de dåligaste du kunde gjort..Tro på dig själv och skit i andra..
Men som jag sagt tidigare..verkar vara mycket snack och LITEN verkstad från din sida !

bättre att ha ideer än att skratta åt folk enligt mig. Sånat kan komma surt efter.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
23 november 2005
bmw750 skrev:
Lucifer84 skrev:
bmw750 skrev:
nu skall vi sammanfatta lite.
såhär är det, du behöver inte gå ur bilen, du behöver inte öppna dörren, du behöver inte ens öppna fönstret, jag vet tillfällen där polisen har försökt ta sig in i bilen, när folk har låst, o då har dom fått banner från sina chefer, sätt hårt mot hårt! dom är inte kungar för att dom är poliser.

vill ni ha mer info, och om vissa delar så fråga gärna.
bilen på utsidan skall dom ge fan i, motor,skuff, etc etc..

Fel.  sätter du hårt mot hårt så blir du langare, smugglare, tjuv, rånare, mördare ect ect. vill dom in i bilen så säg varsågod. va artig, betee dig inte som en idiot för de straffar sig. dom vill tala om för dig att du har toning på sidorutorna och att du inte får de kan sluta m,ed att dom beslagtar bilen å plockar bort allt för dig som DOM anseer inte hör dit, dvs sportfilter avgassystem baslådor högtalare kaniner som hänger i antenner mm. Sånt som inte fanns på bilen vid regg besiktning åker bort helt enkelt, de får inte vara där egentligen.
Så man ska passa sig för sånt. Hittar dom inget å plocka för dig så ska du ge dig fan på att dom ger dig böter för en lite skit sak.

Något som började med en tillsägning kan sluta fan så mycke värre än du kan tänka dig.

okej...
§1. kan inte beslagta bilen.
§2.dom kan inte gå in i bilen,
§3.dom kan inte ta nåt ur bilen överhuvudtaget.
§4.du har rätt att försvara din egendom.
§5.du får hänga på nästan vad som helst, alltså ljud etc etc, o lull lull som du sa inte fick vara där.

böter kan dom inte ge dig om du inte skriver på den, för att då måste dom ta det med åklagaren, o ta det den rättsliga vägen..

då ska vi reda ut ditt lilla missföstånd..

paragraferna du skrivit finns inte som en bra början.

Nr1. Tjänsteman har rätt att beslagta fordon/nycklar eller övrig startanordnin om föraren av fordon inte är berättigad/benägen till att framföra fordon eller misstänks för annan olovlig järning.
[tes] Är du uppkäftig mot polisen kan dom anhålla dig för en lämplig åtgärd. Anhållen kan du bli i polisbilen.
[tes2] Är du anhållen har tjänstemannen rätt att söka igenom din bil oavsett vad du än säger, bilen blir ett bevismaterial/misstänkt källa.

Nr2. Är nämnd ovan. Ber dom om tillåtelse att gå in i fordonet för att söka igenom detta, och du avböjer detta, ordnas en tillfällig husransakan på ditt fordon via radio med tjänstgörande befälhavare. Skulle detta sedan visa sig vara en felaktig åtgärd i efterväg får vederbörande ersättning för detta så vidare han inte får anklagelser som kan leda till åklagan/dom.

Nr3. Tjänsteman har rätt att beslagta och genomsöka såväl utrustning som kläder och matvaror vid en husranssakan, oavsett om de är på dig eller på ditt fordon.

Nr4. Stämmer mycket väl. Du har rätt att försvara din egen dom mot inkräcktare, Tjänsteman i tjänst på jakt efter brott är ingen inkräcktare enligt svensk lagstifftning, även om du anser att polisen är en idiot som stoppade dig.

Nr5. Nej de får du igentligen inte göra. Fordon skall se ut och framföras på det sätt den är byggd på enligt standard. Lagen har dock överseende med saker som inte är en fara för allmän trafik och gångtrafikanter, ett hemmabyggt avgassystem i rostfritt som exempel är inte testat för dess funktioner som ett standard avgassystem är från tillverkaren av bilen.
Lagen har som överseende för detta gentimot att det fungerar på korrekt sätt gentimot miljö LAGARNA.
Trimning av motor är gällande precis som på en moped, de får inte förekomma. Detta skall kontrolleras och godkännas vid en kontroll, en så kallad regbesiktning helt enkelt.
när fordonet är godkännt och du mottagit papper på detta skall de medföras i bilen som bevis vid tex en fordonskontroll.

[tes]  Alla har vi hört talas om en flygande besiktning. Vid denna kontroll har tjänsteman rätt att kontrollera precis samma delar som en besiktningsman. Dvs, motor,(lösa föremål, otillåten trimning) bagageutrymme, (lösa föremål, varningstriangel) kupe där dom från och med 2007 även skall kontrollera så att där inte finns NÅGRA SOM HELST LÖSA föremål av något slag, då detta vid en eventuell krock kan skada så väl förare som andra trafikanter, kaross (vassa kanter, lampor rutor mm mm).

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
23 november 2005
Då kan du förklara för mig följande efter som du vet allt och jag inte har 2.5 års polisutbildning.!

Kompis till mig körde fårn bromölla mot kristianstad.
Centrum avfart från E22 mot kristianstad kommer 1! polisbil med blåsljus, signalerar stop!
Han stannar.
Dom knaprar ut ur bilen går fram till OSS knackar på var sin ruta.
Han vevar ner. Polisen frågar!
Vi vill söka igenom din bil, i MISSTANKE  brot. MÄRKNING inte vad för brott!
Fredrik fårgade vad för något.
DÅ plockar polisen fram sin fina lilla komradio och säger följande. citerat ur rapporten direkt från min låda. "--Namn på polisen-- ansöker om HUSRANSAKAN på svart vovlo 940 med regnummer --- ---, kom.

Återkommande svar fårn JOURHAVANDE BEFÄL POLISHUSET KRISTIANSTAD

TILLFÄLLIG HUSRANSAKAN på fordon med reg nummer --- --- beviljas, rapport avvaktas,kom.

Återkommande svar fårn Polisman --namn på polis--

TILLFÄLLIG HUSRANSAKAN på fordon med reg nummer --- --- inleds.

Sen tog det 2 minuter så kom en hundpatrullbil med hundar.
Fredrik är alergisk mot pälsdjur och kan inte visstas i samma rum som hundar.

Polisman --namn på polis-- ber fredrik --efternamn-- och Peter --efternamn-- att stiga ur bilen. Varpå Peter --efternamn-- stiger ur bilen men inte Fredrik --efternamn-- gör detta.

Polisman --namn på polis-- ber Fredrik --efternman-- en gång till att stiga ur bilen, därefter han svarar nej och han får föras från bilen med våld.

Hunförare --namn på polis-- ter sin hund mot fordonet då Fredrik --efternamn-- utbrister att han är pälsalergiker.
Hunden --namn på hund-- leds in i bilen och får på fri march undersöka men finner inget som får hunden --namn på hunden-- att reagera.

Fredrik --efternamn-- och Peter --efternamn-- genomgår därefter en visitation i underhåll av TILLFÄLLIG HUSRANSAKAN men Polisman --namn på polis-- finner inget av brott framkallat, och Fredrik --efternamn-- och Peter --Efternamn-- kan således släppas mot fortkörningsböter som Fredrik --efternamn-- inte vill mottaga pga händelsen och får därför postas till Fredrik --efternamn-- bostad.

Han kunde inte åka i bilen ¨på en månad pga att den var tvungen att saneras för att han skulle kunna visstas i biljävel. han polisanmälde händelsen bara för att dom inte uppgav en vettig förklaring till varför dom gjort så. anledningen var att de va en svart bil som setts på nåt jävla ställe och försvunnit med en jävlafart, misstänkt droghandel. så varsogod neka du nästa gång du blir stoppad.
så får du se vad som händer.

Blir så trött på sånna som dig som tror dom vet allt.
hittade du advokaten i ett cornflakes paket med tillhörande vattenspruta?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

764 Inlägg
24 november 2005
Exakt.....hehe

TeQuilla

469 Inlägg
24 november 2005
lämnade in min bil på firma occh tog den ljusaste filmen i fram. får se sen till våren om bilen går igenom.

1 019 Inlägg
24 november 2005
bmw750 skrev:
Davv3 skrev:
Haha, fan va mesigt hörre du..
Skulle nån motarbeta mig skulle jag fan bli ännu mer taggad !
Hade du ens tänkt fullfölja dina "planer" ?

ja faktiskt,men med tanke på att folk är som dom är härinne tyvärr, så ville jag inte riskera nåt..

Så du menar alltså att du la ner hela ditt Überprojekt bara för att några som sitter inne på garaget.org inte trodde att du skulle klara av det? Haha!
Seriöst? yikes

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
24 november 2005
bmw750 skrev:
som att du själv har 2,5 års polisutbildning?? då är du knappt väktare då??

kan säga såhär, att den händelsen är tyvärr felaktig, har säker inträffat, men det är tjänstefel av dom..
kan förklara mer ingående om du vill se det, kan även ta fram exakta utdrag ur lagboken om du vill det me..
med tanke på att dom inte uppgav nån nrottsmisstanke så är det tjänstefel, sen skall dom stå för saneringen av bilen, då dom uppenbarligen inte hittde nåt..

Jag blir examinerad poliskadett till sommaren så sitt inte å snacka.

"den händelsen är tyvärr felaktig"  förlåt mig GUD du vet ju allt så okej.

Tjänstefel, nej. dom hade en misstanke på något britt med en svart bil som fanns i området. Dom stod för saneringen i bilen precis som du får stå för en om du spyr ner en taxi, har du gjort tjänstefel då?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

1 019 Inlägg
24 november 2005
bmw750 skrev:
ja, när man blir så motarbetad så, der är samma sak om folk sitter o maler på dig om nåt... man tappar intresset till slut..
så jag skiter i det...
orkar liksom inteme att folk snackar en massa skit...

som typ du själv tyvärr, jag har inte gjort dig nåt...

Så du menar att jag snackar en massa skit alltså?
Hittills har jag tyckt att ditt projekt skulle ha blivit riktigt grymt..har inte sagt någonting om det! Men att du lyssnar på alla som inte tror du skulle klara av det, och skiter i att göra det bara därför tycker jag är mesigt..
Men det är du som bestämmer själv, jag ska inte vara här och sätta mig på tvären.. Och jag har inte gjort dit nått heller..Tycker att du hade riktigt bra planer förrut, synd att bara kasta bort dom för att nån motarbetar dig..
Tänk va förvånad alla skulle blivit om du gjort ditt projekt wink

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

424 Inlägg
24 november 2005
om han säger att han är pälsallergiker varför skulle polisen tro på det, de kan du vara ett sätt att slippa husransakan av bilen?

**// Toyota \\**

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
24 november 2005
parayaCar skrev:
om han säger att han är pälsallergiker varför skulle polisen tro på det, de kan du vara ett sätt att slippa husransakan av bilen?

se där ja någon som hoppade på poängen med en gång  smile

skippa hunden faller dom inte in. de är ju ungefär som å skippa bombroboten bara för att man är rädd att den ska gå sönder...  =/

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
25 november 2005
bmw750 skrev:
du har rätt att neka hunden... det är en tjänsteman som en "vanlig polis".
är du allergisk eller om du är hundrädd så blir det att dom får allt ta tillbaka hunden... jag hade gjort helt på ett annat sätt om jag hade suttit i bilen...

hundrädd ..  de är ju det som är en av meningarna med hunden. du ska bli rädd för den eller ta konsekvenserna. Det är samma sak sparkar du på hunden får du fängelse för våld mot tjänsteman.

Visst har du rätt att neka hunden. men i 9 fall utav 10 får DU fel, så är de det är bara till att acceptera.

"jag hade gjort helt på ett annat sätt om jag hade suttit i bilen" det är jävlig lätt för dig å säga som inte va där. det är bara så att hade du nekat så hade dom dragit ut dig ur bilen också med våld, å det är inget dom hade fått något för sen.

bara till att acceptera.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
25 november 2005
bmw750 skrev:
parayaCar skrev:

nej, men dom kunde ha skippat hunden... utan sökt själva...

bara för att höra dina roliga svar.

Du blir stoppad som vi blev, du vill inte att hunden ska söka.

nu ska du veta att hunden söker mycke mycke finare än en polisman.

söker hunden så sniffar den efter bevismaterial.

Polismannen river isönder din bil. Plockar av dörrsidor baksäte börjar riva i instrumenpanelen baggaget.

så vilket hade du velat dom skulle göra, har dom bestämmt sig för att söka igenom din bil så gör dom de, det är du som få välja vilket sätt.

poliser är inte jättetröga. det är billigare att sicka in hunden i bilen, men vilken metod hade du valt.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

764 Inlägg
25 november 2005
Nu känns det som att ämnet "Toning av förar sidan och pasagerar sidan ( och toning av bak ljus)" har försvunnit helt.

TeQuilla

764 Inlägg
25 november 2005
bmw750 skrev:
sant sant... det kan jag hålla med om... enda gången jag håller med dig wink

tar hellre denna debatt på pm för att skona besökarna... smile

Det låter som en sund ide. smile Och det var ju trevligt att du håller med nån gång. wink

TeQuilla

12 086 Inlägg
26 november 2005
bmw750 skrev:
Lucifer84 skrev:
bmw750 skrev:

Polismannen river isönder din bil. Plockar av dörrsidor baksäte börjar riva i instrumenpanelen baggaget.

så vilket hade du velat dom skulle göra, har dom bestämmt sig för att söka igenom din bil så gör dom de, det är du som få välja vilket sätt.

poliser är inte jättetröga. det är billigare att sicka in hunden i bilen, men vilken metod hade du valt.

såhär är det, det borde du veta me för den delen, att river dom sönder bilen, eller om hunden river sönder så får dom ersätta, samt plocka ihop bilen till ursprunget, samt om du är hundrädd så skall dom inte använda den när du är med, för att dom skall inte framkalla en fara för dig, alltså, dom skall inte sätta men för livet, tänk om du har blivit biten som liten, o dom kopplar in hunden, då blir det att du får mer men, det skall dom inte göra, sen så är det så att det finns tjänstemän som har fått skrivbordgöra efter att dom har gjort dylika tjänstefel, kontentan är att jag vet också att hunden är dukitgare än oss, vi har 2 miljoner receptorer i näsan, hunden har 200 miljoner, lite skillnad, jag lovordar alla hundar som är i tjänst, men dom änvänds på fel sätt, det är inte för inte som dom har en strykande åtgång på hundrar..

du är säkert jätteduktig, det är inte det, men jag måste säga ifrån när jag ser att du resonerar fel. då jag trots allt har goda vänner som har jobbat i tjänst länge, och advokaten som är en nära vän till familjen, du är trots allt inte kadett än, sen har du lång tjänstgöring för att bli polis, du har knappt ett halvår vad jag vet till mig, i tjänst på praktik..

det är livets hårda skola som gör att jag vet såpass som jag gör..

trots allt så har jag varit en buse en gång i tiden, det har visat sig på fel sätt.

jag har suttit för det me, på den tiden har man väldigt lång tid att studera lagen, o den har jag studerat väldigt noga, synat den upp o ner, fram o bak, även sidledes wink

men jag vet efter det nästan det mesta, förutom saker som har blivit tillagd i efterhand.
grundlagar kan man trots inte ändra, det tar sju år att få en sån ändring...

Vart du fick grundlagar ifrån vet jag inte. Men om en grundlag ska ändras krävs ett folkval sen ett partival och sedan ett till folkval med samma resultat.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
26 november 2005
bmw750 skrev:
Lucifer84 skrev:
bmw750 skrev:

såhär är det, det borde du veta me för den delen, att river dom sönder bilen, eller om hunden river sönder så får dom ersätta, samt plocka ihop bilen till ursprunget, samt om du är hundrädd så skall dom inte använda den när du är med, för att dom skall inte framkalla en fara för dig, alltså, dom skall inte sätta men för livet, tänk om du har blivit biten som liten, o dom kopplar in hunden, då blir det att du får mer men, det skall dom inte göra, sen så är det så att det finns tjänstemän som har fått skrivbordgöra efter att dom har gjort dylika tjänstefel, kontentan är att jag vet också att hunden är dukitgare än oss, vi har 2 miljoner receptorer i näsan, hunden har 200 miljoner, lite skillnad, jag lovordar alla hundar som är i tjänst, men dom änvänds på fel sätt, det är inte för inte som dom har en strykande åtgång på hundrar..

du är säkert jätteduktig, det är inte det, men jag måste säga ifrån när jag ser att du resonerar fel. då jag trots allt har goda vänner som har jobbat i tjänst länge, och advokaten som är en nära vän till familjen, du är trots allt inte kadett än, sen har du lång tjänstgöring för att bli polis, du har knappt ett halvår vad jag vet till mig, i tjänst på praktik..

trots allt så har jag varit en buse en gång i tiden, det har visat sig på fel sätt.

jag har suttit för det me, på den tiden har man väldigt lång tid att studera lagen, o den har jag studerat väldigt noga, synat den upp o ner, fram o bak, även sidledes wink

men jag vet efter det nästan det mesta, förutom saker som har blivit tillagd i efterhand.

" du har knappt ett halvår vad jag vet till mig, i tjänst på praktik.."
"trots allt så har jag varit en buse en gång i tiden, det har visat sig på fel sätt.

jag har suttit för det me,"

Har du suttit inne har du inge rätt till att bli lagens tjänare.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Moderator+
1 081 Inlägg
26 november 2005
Återgå gärna till topic nu, så slipper vi låsa denna tråd med.

Vem jag?

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
26 november 2005
bmw750 skrev:
Lucifer84 skrev:
bmw750 skrev:

" du har knappt ett halvår vad jag vet till mig, i tjänst på praktik.."
"trots allt så har jag varit en buse en gång i tiden, det har visat sig på fel sätt.

jag har suttit för det me,"

Har du suttit inne har du inge rätt till att bli lagens tjänare.

var gjorde du din skolning?? samt hur länge?? när började du?
hur många terminer?
samt jag kan visst trots att jag suttit bli polis...
den regeln är borttagen...
så du är inte up to date...

mer up to date än du någonsin kommer bli grabben.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Sök