I dagsläget så är det BSR steg 3 som jag har, som då ska ge 330 hk.
Mitt mål är att komma upp i runt 400 hk och det jag ska köpa här näst är andra stakar så dom håller lite mer laddtryck. Vad ska jag ha för stakar? Någon som kan tipsa mig lite.
och tipsa mig gärna vad jag behöver för att komma runt 400 hk,
Sen ger det inte alls 330hk på långa vägar, försök få 330hk i en bänk istället för att satsa på 400hk. Det är mer än vad man tror. Eller syftar du på 400 katalog?
Isåfall får du gå på jakt efte stakar, kolvar, spridare, turbo, grenrör, soppapump osvosovosv
Sen ger det inte alls 330hk på långa vägar, försök få 330hk i en bänk istället för att satsa på 400hk. Det är mer än vad man tror. Eller syftar du på 400 katalog?
Isåfall får du gå på jakt efte stakar, kolvar, spridare, turbo, grenrör, soppapump osvosovosv
Kolvar behöver han ju inte byta om han ska upp till 400hk, Dom som sitter i pallar 500hk, så de är lungt. Satsa på Nya stakar,turbo t04e eller va den nu heter me 360 lager,gröna spridare,3"lmm,fräst vevhusvent,japan grenrör m,m
exxe jag är fullt medveten om att jag inte har 330 hk i bänk, så det kan du vara lugn över.
Svenzzon, jo jag har också hört att kolvarna ska tåla mycket.
Man tackar för tipsen, har ni några av dom här delarna jag behöver. så skicka ett pm så kan vi diskutera pris.
Sorry om jag lät hatisk men det lät som ett så PANG KABOOOOOM steg
Som att du inte riktigt visste vad du gav dig in på bara
Ingen fara
Joda jag är fullt medveten om vad jag ger mig in på, men tänkte inte lägga ut mer pengar än 50 tusen på motorn. Så vet inte riktigt hur det blir, jag fick ett pris i somras på smidda stakar på 8700 kr. Sen ska man ha allt annat, men det visar sig hur jag lyckas, man måste våga prova
Större LMM 3" spjällhus (850 GLT) Portat grenrör Större bränslepump Fräst vevhusventilation e inte fel . m.m
Det finns bra motorrecept för 400HK på TPC.
r-ted skrev:
verdi stakar är lite dyrare men mycket bättre
Så sant.
// Tomas
Håller med till fullo
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Dubbelt så dyra.. och är lite lättare. Inte värt pengaskillnaden om man inte ska bygga en maskin för 10.000rpm+
Lägg till kostnader + omkostnader för att få stakarna uppmätta, Nu vet jag inte hur det är med verdi, men SPM stakar tar i blocket på äldre 850, det är just en kille här i trakten som skrotade en motor på grund av detta. Lägger man så mycket pengar som det kostar att bygga en så pass stark motor så man behöver nya vevstakar så är den extra kostnaden för Verdistakarna försummbar...
Men för all del, det finns ju dem som vet vad de gör och lyckas med SPM-prylar också.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Dubbelt så dyra.. och är lite lättare. Inte värt pengaskillnaden om man inte ska bygga en maskin för 10.000rpm+
Lägg till kostnader + omkostnader för att få stakarna uppmätta, Nu vet jag inte hur det är med verdi, men SPM stakar tar i blocket på äldre 850, det är just en kille här i trakten som skrotade en motor på grund av detta. Lägger man så mycket pengar som det kostar att bygga en så pass stark motor så man behöver nya vevstakar så är den extra kostnaden för Verdistakarna försummbar...
Men för all del, det finns ju dem som vet vad de gör och lyckas med SPM-prylar också.
Stakarna mäter man ju alltid upp, oavsett vad det står på kartongen. Jag kör med spm och mina tar inte i blocket, men det är ett känt problem. Men det är ju uppenbart om det går eller inte efter att man lagt i veven och snurrar på den så känns / syns det ju om det tar i eller är väldigt nära.
Ingen fara att köra med SPM-grejjerna, bara man kollar upp dem som md allt annat. Och dessutom får man pengar kvar till resten av grejjerna som behövs.
Stakarna mäter man ju alltid upp, oavsett vad det står på kartongen.
Det är inte självklart för alla, i synnerhet inte när Parner aldrig någonsin haft en stake som varit fel mått på eller falerat under drift....
skall man sätta knorr på det så borde alla snikbyggen köra verdi och proffsen SPM typ
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Stakarna mäter man ju alltid upp, oavsett vad det står på kartongen.
Det är inte självklart för alla, i synnerhet inte när Parner aldrig någonsin haft en stake som varit fel mått på eller falerat under drift....
skall man sätta knorr på det så borde alla snikbyggen köra verdi och proffsen SPM typ
Att det brukar va lite si och så med måtten på spm är ju tyvärr som det är, men han har aldrig varit omöjlig att byta dem när det är fel. Köpte mina stakar beg och bytte bussningen i lilländen på allihop, va iofs inte helt nödvändigt då det bara va 2st som va trång. Men då fick jag en bättre bussning än dem som satt i och framförallt rätt mått. Och så vart det avsevärt billigare än Verdi
Kan hålla med lite i din knorr. Även om jag kör med och förespråkar SPM så kan man inte bortse från att Verdi's produkter generellt håller högre kvalitet. Och skulle jag få välja mellan en uppsättning stakar från vardera firman att bara sätta i utan mätning så blir det ju Verdi, då det är troligare att alla dem passar på en gång.