Kanske en riktigt dum fråga då det kanske inte spelar roll vad för slags bil det är, självklart så förstår jag att det spelar in en stor roll vilket ljud man använder, hur seriöst bygget är, installationen av sakerna osv. Men då jag är osäker känns det lika bra att fråga Hopps jag förklarade mig ok så ni förstår vad jag menar med min fråga.
kombi lr halbkombi bör de ju helt klart va lättare o få in basen i kupen då det inte är nått imellan.. men de finns väl många sedaner de går o få bra ljud i med
golf liknande bilar är de som spelar värst, kolla vad som används vid dB-drag!
Fiat Pandor Kolla bara in tokfrans och elvis, dom spelar ju på så det duger ur sina pandor. Decibel hade också en panda en gång i tiden som spelade sjukt högt, vet inte om han har kvar den, nån dum jävel krossa väl en ruta och gjorde så att mkt av isoleringen gick åt helvete pga fukt : / Annars är faktiskt som performance sa. Panda, Golf, Clio, CRX osv väldigt bra bilar. Snåla in på dämpmaterial och strömtillförsel bara för det går åt om man ska bygga dB-drag bilar.
Har ju faktiskt hört att Golf ska vara riktigt trevliga bilar att bygga ljud i, men har även hört att kombi modeller ska funka toppe, det positiva med kombi är ju att man kan ha ett riktigt nice ljud men även få plats om man ska lasta skit i bilen
Golf 3 funkar skit bra Även saab 900/9-3 (mkt bagageutrymme)
Golf III eller IV funkar fint fint när det gäller ljudbygge Saab 900/9-3 är jag inte så mycket för faktiskt, men dom är säkert trevliga att bygga ljud i också
Jag köpte en Golf III som vinterbil och bytte satte dit framsystem (instrumentpanelen), hatthylla och baslåda. Och det låter riktigt bra i den bilen. Det enda jag saknar är midbasen men det bygger jag snart i dörrarna.
Jag köpte en Golf III som vinterbil och bytte satte dit framsystem (instrumentpanelen), hatthylla och baslåda. Och det låter riktigt bra i den bilen. Det enda jag saknar är midbasen men det bygger jag snart i dörrarna.
Mvh Håkan
Lät ju inga alls fel där på din beskrivning, angående hatthyllan har du 6x9 där eller har du några andra högtalare. Vad är det för baslåda? Jo det går ju få riktigt fint ljud i en Golf III finns en här på garaget som du redan vet en VR6 med sjukt jävla ljud i den
Min tanke var att med små (billiga) medel få ett bra ljud i vinterbilen (stöldrisk osv), så min setup ser ut så här:
4" koaxialer i instrumentpanelen, uppstyvade/dämpade 6x9" i hatthyllan som är stum med M1 (elastiskt butylgummimassa med styv aluminiumfolie) Aktivt basrör i bagaget HU med bra ljud
Så med dessa enkla (billiga) medel blir det bra ljud.
De stegen som följer är inte heller så dyra. 1. 5-kanals slutsteg till front/hatthylla samt till en lite bättre låda. 2. 4-kanals steg till front/midbas i dörr samt 4-kanals till hatthylla/baslåda.
Inte mycket pengar alltså eller jobb för den delen, en tacksam bil helt enkelt.
ja ska bygga i en volvo 945a nu till vintern o där ska i 16 velocity 10or hadde en kicker solo x i den innan o det lira på som fan men nu vill ja ha lite mer bas!