Lite tur har man väl haft lite då och då, 70 på 50 väg med polisen i arslet, inte ens stoppad. 110 på 90 väg likadant, då tog dom en bil framför mig istället. Däremot har jag blivit stoppad ett par gånger av nyfikna poliser som frågar om man har något vettigt under huven och vill kolla körkortet.
Finns mycket kaxiga poliser ute, men även många bra. Är väl oftast yngre nyare poliser som måste hävda sig med attityd osv.
Har torskat för fortkörning 1 gång i mitt liv, 6 år sen i Sundsvall, 85 på 70 väg, hastighetsmätaren visade iofs fel på 9 km/h märkte vi på väg hem när vi passerade en sån där fin radar med skylt som säger "Du kör i xx km/h" enligt mätaren låg jag i 70, enligt skylten i 79. Jaja, 1000 kr fattigare.
Oftast är polisen schysst, småpratar och har sig, dom gör ändå bara sitt jobb. Räddade ett gäng utanför Närkes Kil utanför Örebro i somras, jag kröp fram på vägen, under begränsningen, lovar att dom bakom var sura tills vi kom till polisen laserkontroll, då tackade dom mig nog, hade iofs fått information om att dom stod någonstans längs den vägen.
Fast jag gillar höga farter, drifting o burnouts, ju mer det ryker om bakdäcken desto bättre...