4155
Sök

åsså säger dom att snutar inte kan va schyssta :) !

553 Inlägg
22 december 2007
richardoo290 skrev:
Chrill27 skrev:
richardoo290 skrev:

så om jag skjuter dig i benet borde polisen ignorera det? hmm... ja de är nog bäst för om jag skulle få fängelse/böter för de kanske jag blir så sur att ja även skjuter din syrra i benet?

du har helt rätt! roll

nej men sen kian man ju hålla de till en normal nivå och även läsa det jag skrev om fara för allmänheten, hade någon tagit skada så visst, straffa mig, men de där va helt ofarligt, inte direkt som att skjuta någon i benet wink

du är en fara för allmänheten om du kör för fort.. om en 10-åring skulle cykla ut i en korsning skulle du inte ha en suck!  .. men kör du lungt och är uppmärksam så skulle du troligvis hunnit bromsa. att säga att du inte är en fara för allmänheten när du kör för fort eller leker är lika dumt som att säga att det regnar bananer på fredagar!
oavsett hur liten chans det är att ett barn ska ut i korsningen!

Ja men va bra då, då är det bara hastigheten som du hakar upp dig på, det är bra att du kan uttrycka dig om det här när du inte har en aning om hur det såg ut.. nej men du vet, det var tätbebyggt område och klockan tre 100 meter från en skola haha visst..

Nu var det så att jag körde där för att det inte är farligt, sen var klockan tio i ett, men får din tio åring vara ute och cykla där klockan ett på natten i ett område där poliserna hade varit pga av en misshandel så visst.. Men du vet väl hur det ser ut i alla korsningar !

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 december 2007
Chrill27 skrev:
richardoo290 skrev:
Chrill27 skrev:
nej men sen kian man ju hålla de till en normal nivå och även läsa det jag skrev om fara för allmänheten, hade någon tagit skada så visst, straffa mig, men de där va helt ofarligt, inte direkt som att skjuta någon i benet wink

du är en fara för allmänheten om du kör för fort.. om en 10-åring skulle cykla ut i en korsning skulle du inte ha en suck!  .. men kör du lungt och är uppmärksam så skulle du troligvis hunnit bromsa. att säga att du inte är en fara för allmänheten när du kör för fort eller leker är lika dumt som att säga att det regnar bananer på fredagar!

Ja men va bra då, då är det bara hastigheten som du hakar upp dig på, det är bra att du kan uttrycka dig om det här när du inte har en aning om hur det såg ut.. nej men du vet, det var tätbebyggt område och klockan tre 100 meter från en skola haha visst..

Nu var det så att jag körde där för att det inte är farligt, sen var klockan tio i ett, men får din tio åring vara ute och cykla där klockan ett på natten i ett område där poliserna hade varit pga av en misshandel så visst.. Men du vet väl hur det ser ut i alla korsningar !

som sagt är chansen ytterst liten .. men man ska aldrig säga aldrig. en full brud kanske har snott en moppe o genar genom korsningen utan att se sig för påväg hem från en fest?
asså att säga att inget händer bara för att du är på en plats där chansen att någott händer är otroligt mycket mindre än vanliga fall är bara dumt.. olyckor händer ofta pga forkörning/lek/och fylla osv..  dem som mejjat ner folk trodde nog inte heller att nån skulle vara där just då. men ack så fel dom hade...
godnatt!
Senast redigerat av richardoo290 (22 december 2007)

553 Inlägg
22 december 2007
richardoo290 skrev:
Chrill27 skrev:
richardoo290 skrev:

som sagt är chansen ytterst liten .. men man ska aldrig säga aldrig. en full brud kanske har snott en moppe o genar genom korsningen utan att se sig för påväg hem från en fest?
asså att säga att inget händer bara för att du är på en plats där chansen att någott händer är otroligt mycket mindre än vanliga fall är bara dumt.. olyckor händer ofta pga forkörning/lek/och fylla osv..  dem som mejjat ner folk trodde nog inte heller att nån skulle vara där just då. men ack så fel dom hade...

Visst, du har rätt när du säger att det är oftast sånt som händer men jag vill även tillägga att sånt händer pga av dumhet också, att man inte väljer sina ställen. och ja de hade kunnat kommit nån i korsningen, men jag lovar dig, jag hade mer än gärna ställt mig där när jag kom för man ser åt alla håll, anledningarna till att jagh inte såg polisen var att det stog en bil snett framför, hade den rört på sig hade jag sett den, man ser åt alla håll bra, mitt i natten. hade moppen kommit farandes i 90 så hade jag hunnit stanna, så bra ser man,

Men om man gör samma sak utan sikt t.ex så är man rätt dum,

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
22 december 2007
Chrill27 skrev:
richardoo290 skrev:
Chrill27 skrev:

Visst, du har rätt när du säger att det är oftast sånt som händer men jag vill även tillägga att sånt händer pga av dumhet också, att man inte väljer sina ställen. och ja de hade kunnat kommit nån i korsningen, men jag lovar dig, jag hade mer än gärna ställt mig där när jag kom för man ser åt alla håll, anledningarna till att jagh inte såg polisen var att det stog en bil snett framför, hade den rört på sig hade jag sett den, man ser åt alla håll bra, mitt i natten. hade moppen kommit farandes i 90 så hade jag hunnit stanna, så bra ser man,

bra, då är vi överens! big_smile

553 Inlägg
22 december 2007
richardoo290 skrev:
Chrill27 skrev:
richardoo290 skrev:

bra, då är vi överens! big_smile

Ja visst big_smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
22 december 2007
TTTTT skrev:
Blev just stoppad av polizie på värmdöleden, dom hade mätt upp mig i 120 på 90 sträcka i en bra bit. Jag tänkte.
- Hej då körkortet.
Var precis i begrepp att börja deala ner hastigheten när han kommer tbax me körkortet.
Jag frågar honom.
-Vad händer med det här nu.
Han lämnar tbax körkortet och säger.
-Vi skiter i det den här gången!
Fatta läget boys, vilket fetflyt, 30 blås för fort och inte ens en krona i böter!
har aldrig hört nåt liknande.
Är det nån som haft likadant flyt?

Ifjol blev jag stoppad av en polis söder om Vansbro i Dalarna. Jag stannade och han visade lasern. 120. Shit, tänkte jag. Nu får polaren köra. Polisen frågade om jag hade nåt att invända. Helt iskall i kroppen sa jag som det var. Farthållaren ökade när det var uppför, men jag hade inte en tanke på farten. Han sa OK, då skriver vi bara böterna, för det kan vi tyvärr inte kringgå. Jag har aldrig varit så tacsam för en böteslapp i hela mitt liv! Det var också den första, så 13 år prickfritt var inte så jävla illa. smile

Men nu i höstas fick jag en fotoblixt i fejan... INTE KUL! 77 upmätt på 70-väg=1500... Helvete... sad
Men jag håller med om att de flesta poliser är rejält schyssta om man är trevlig och ärlig mot dom. HAr t.ex en kusin som är polis. Skrivbordssnut visserligen, men ändå, Har jobbat som  Piket på Norrmalm i Stockholm. Det gör han aldrig igen har han sagt.  hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

BMW Power
2 362 Inlägg
22 december 2007
Finns bara trevligt folk på Värmdö wink haha skämt och sido.. men så många gånger man har blivit stoppade utav dom så har man inte fått nåt iaf..

mvh

BMW, bogsering med wire :/

labil eller va det la bil
82 Inlägg
22 december 2007
Chrill27 skrev:
richardoo290 skrev:
Chrill27 skrev:

så du menar att du aldrig gjort nått dumt med bil i hela ditt liv,måste vara tråkigt.
och som du tänker så borde du byte din bil mot ett par adidas,för även om du åker 50 kmh
och det kliver ut nått 6m framför så hinner du inte bromsa eller nått,eller håller 30 vid skola och ett barn kliver ut framför bussen så har barnet inte en chans.

jag har gjort mycket dumt i mina dar,och blivit av med körkortet fast det inte är körkortsrelaterat,och visst är poliser reko i allmänhet men det finns också dumma på många olika vis,har själv läst lagen för vissa poliser som tror sig vara allsmäktiga.

även forskningen har konstaterat att högre hastighet ger aktivare och mer uppmärksamma förare,till skillnad från dom som nästan sover efter vägen,läser tidningen,sminkar sig medan dom fortfarande tror dom kan köra bil.

sen så tror jag dom som kör på allmän väg som om det vore bana är lätträknade eller inte kört bana,

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318

945 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
richardoo290 skrev:
Ksj skrev:
richardoo290 skrev:

så du tycker att våra fria åsikter om hastigheter bör hållas för oss själva?
och de som kör för fort får babbla hur dom vill om det?
du borde fan käka en massa gröt och försöka växa upp!

Nej det är väll klart att alla får har sina åsikter.. men gallan behöver inte spys över folk personligen. Dessutom har säkerligen ni som gnäller om hastigheter och dyligt kört lika korkat ni.

aldrig någonsin mer än 50 över begränsningen.
och ja håller alltid 30 vid skola..

men att blåsa på i 230 och vara när på att kyssa andra bilister i arslet - det gör mig aningen upprörd för jag vet hur sur man blir är man stöter på dem i trafiken och man har ungar i baksätet!

tror du att storyn är helt sann...kanske aningen tillspetsad smile

blinka blått om du vill rejsa!

945 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Helena skrev:
Jag har aldrig blivit stoppad av polisen mer än i rutinkontroller och jag kör aldrig lagligt utan ca 30 över.
Men snart blir det nog min tur också tyvär

några sträckor som dom är på jämnt är värmdöleden mellan orminge och nacka.......nynäsvägen mellan globen och farsta.........nån annan som vet vägsträckor som är högfrekventerade av omålade bilar?

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
22 december 2007
fick berättat för mig idag att kompis hade dragit om en civilare lite lätt på 50 väg och dessutom kört mot rött (!!!). blev såklart stoppad och fick frågan: "ska vi ta ditt kort för fortkörning eller för att du körde emot rött?"
av nån skum jävla anledning så sa lensman: "äh du grabben, idag har du tur. men se till att köra som folk i fortsättningen och ta det här som en läxa"

såna chanser växer inte på träd direkt. vilket flyt! smile

945 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
psilo skrev:
fick berättat för mig idag att kompis hade dragit om en civilare lite lätt på 50 väg och dessutom kört mot rött (!!!). blev såklart stoppad och fick frågan: "ska vi ta ditt kort för fortkörning eller för att du körde emot rött?"
av nån skum jävla anledning så sa lensman: "äh du grabben, idag har du tur. men se till att köra som folk i fortsättningen och ta det här som en läxa"

såna chanser växer inte på träd direkt. vilket flyt! smile

Fiskalen kanske har fått julkänslor smile....jävligt sweet julklapp för både din och min del jue smile

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
22 december 2007
FireTraXX skrev:
Körde i 220-230km/h, omkörningar på vägrenen och touchade nästan folk när jag låg bakom de.
När polisen (Civil som inte ens visade brickan, bara "Polis-paddel" men jag var för rädd för att be om leg.) fick stopp på mig efter att ha jagat mig i en dryg mil så hände inget.
Han fick se passet (Har lyckats slänga körkortet mellan instrumentpanelen och vindrutan och får inte upp det och är för lat för att fixa nytt) gick med det till bilen, kom tillbaka med världens moralkaka och sa att han skulle ringa mig på måndag (Detta var en fredag).

2 månader sen typ och inget har hänt, fast han var nog ingen polis eller så var han försenad till kräftskiva och ville inte hålla på med pappersarbetet tongue

Om inte detta ett försök till att vara häftig genom att ljuga är det lika tragiskt ändå.
Vad har du egentligen på vägarna att göra?

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

905 Inlägg
22 december 2007
response skrev:
NJ_ skrev:
TTTTT skrev:
fan tydligen piteå man ska bo i smile

hehe wink jajjamän big_smile

Jag har hittills bara blivit stannad av piteåpoliser, trots att jag inte kör förbi där så ofta. En av gångerna så fick jag böter för att jag körde med halvljus+dimljus, på PITEÅ CRUISING! Vem bryr sig om dimljus då liksom? Aja, dom kanske var på dåligt humör då... tongue

Säker på det inte var ppoliser från din hemstad? Brukar nämligen krylla av lulepoppo i Piteå under cruisingen och annars då det är mycket folk istan.

Bildrulle
499 Inlägg
22 december 2007
Lite tur har man väl haft lite då och då, 70 på 50 väg med polisen i arslet, inte ens stoppad. 110 på 90 väg likadant, då tog dom en bil framför mig istället. Däremot har jag blivit stoppad ett par gånger av nyfikna poliser som frågar om man har något vettigt under huven och vill kolla körkortet.

Finns mycket kaxiga poliser ute, men även många bra. Är väl oftast yngre nyare poliser som måste hävda sig med attityd osv.

Har torskat för fortkörning 1 gång i mitt liv, 6 år sen i Sundsvall, 85 på 70 väg, hastighetsmätaren visade iofs fel på 9 km/h märkte vi på väg hem när vi passerade en sån där fin radar med skylt som säger "Du kör i xx km/h" enligt mätaren låg jag i 70, enligt skylten i 79. Jaja, 1000 kr fattigare.

Oftast är polisen schysst, småpratar och har sig, dom gör ändå bara sitt jobb. Räddade ett gäng utanför Närkes Kil utanför Örebro i somras, jag kröp fram på vägen, under begränsningen, lovar att dom bakom var sura tills vi kom till polisen laserkontroll, då tackade dom mig nog, hade iofs fått information om att dom stod någonstans längs den vägen.

Fast jag gillar höga farter, drifting o burnouts, ju mer det ryker om bakdäcken desto bättre...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Sök