har funderat ett tag nu på att trimma min audi a4 1.9 tdi... men nu e frågan.. vad ska jag välja... antingen trimbox eller ska jag åka och chiptrimma bilen????
ja du...jag valde att lägga in en ny mjukvara i min, typ med box alltså. Vet inte hur vanligt det är att man löder in chip i dagens läge. har dålig koll på d.
jag har haft "trimbox" på mina diesel bilar som jag haft, har varit mycket nöjd med dem! bästa med box är ju att du monterar dem själv enkelt och på kort tid, ska man chipa så måste man väl åka till den som utför det å lämna in?!
Jag har en Asa analog effektbox på min golf tdi som är väldigt lätt att installera. Det tog ca 10-15minuter att få den på plats, plugg and play så att säga.
Dom finns som digitala oxå, grannen har det i sin golf tdi, den har 6 olika effektlägen som han justerar innifrån bilen.
Min box skruvar man upp effekten på med en liten mejlsel, men jädrar vilken skillnad det är på att köra med och utan effektbox, tog bort min till besiktningen och trotts 110hk original kändes den mkt slö utan effektboxen när man vant sig vid att ha mer effekt.
Så jag kan rekommendera att bara plugga in en effektbox i bilen, antingen analog eller digital, den digitala är oftast dubbelt så dyr.
Peter på Auotech motprsport bromsade samma effekt i rototesten på hjulen som KCR "anger" på vevaxeln... chips från ATM känns ju som det ge mer effekt
edit: vände på det :p
Senast redigerat av torpis (23 december 2007)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Med risk att verka dryg skriver jag som jag brukar skriva. Jag skulle helt klart välja annan programvara i styrboxen. Gillar inte tanken att lura styrsystemet som "diesel-boxarna" gör.