3357
Sök

bensinpris demonstration .. ska du va med?

8 156 Inlägg
28 december 2007
Bobo skrev:
Att söka tillstånd för detta är lika med värdelöst, sedan kommer man inte få tillstånd att spärra av vägen. Bara köra outlaw stilen om man vill få rubriker.

Man kan ju söka tillstånd för en bilträff senare på dagen? Vore ju en chans att få träffas också? Att söka tillstånd för en "bildemonstration" på E4:an är nog lönlöst.
Jag undrar om dom skulle godkänna att man åkte i långsam kortege genom halva Sverige? Glida fram på motorvägarna i 50km/h (så kan alla eftersläntrare hinna ikapp också?)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bobo
28 december 2007
Allt kan gå, jag har åkt i en MC demonstration mot våld en gång i tiden och den var laglig, då spärrade polisen av korsningar och allt möjligt, vi var även eskorterade av polisen

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 december 2007
John87 skrev:
HyperSonica skrev:
John87 skrev:

Det är den ända tills ni visar upp ett tillstånd.

hmm.. då vet du inte mycke... tror du att precis alla har tillstond tex 1 maj?..
Tror inte att precis vartenda lemmeltåg av sossar, moderater och högerfjollor har tillstånd..
O det är inget som se nån gång tjaffsat om... O det är precis lika mycke demonstration som detta skulle vara...

Så snälla.. sluta leka moralpolis... hade du inte planerat o vara med, så behöver du väll ite ens ta o kommentera detta... Gå o lägg dej o sov istället...

Ursäkta att jag låter lite bittsk... är bara trött...

Låter som att du skulle behöva sova lite.

Tycka vad man vill om det, det är fortfarande olagligt.

Men du värkar ju inte fatta poängen!!!
OLAGLIGHETER SKAPAR RUBRIKER!!!!! Vilket resulterar i att folk LYSSNAR!
Vad är de som är så attans svårt att förstå?

Sluta klaga istället!..
Men du kanske är en såndär bortskämd unge som skiter pengar... Vad vet jag...
jag vet iallafall att jag är det inte! Därav så vill jag ha ett lägre bensinpris...

Vad är de som är så svårt att förstå? :S:S:S

Sump Runk Rätt O Slätt!

8 156 Inlägg
28 december 2007
HyperSonica skrev:
John87 skrev:
HyperSonica skrev:
Och vem har sagt att en demonstration är olaglig?

hmm.. då vet du inte mycke... tror du att precis alla har tillstond tex 1 maj?..
Tror inte att precis vartenda lemmeltåg av sossar, moderater och högerfjollor har tillstånd..
O det är inget som se nån gång tjaffsat om... O det är precis lika mycke demonstration som detta skulle vara...

Så snälla.. sluta leka moralpolis... hade du inte planerat o vara med, så behöver du väll ite ens ta o kommentera detta... Gå o lägg dej o sov istället...

"Tyvärr" så har dom flesta demonstrationståg tillstånd. Kostar skjortan gör dom också.
Det är inte olagligt att hålla en demonstration utan tillstånd. Men det är inte heller helt lagligt. Fel är det i vilket fall.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 december 2007
Phaetoon skrev:
HyperSonica skrev:
John87 skrev:

"Tyvärr" så har dom flesta demonstrationståg tillstånd. Kostar skjortan gör dom också.
Det är inte olagligt att hålla en demonstration utan tillstånd. Men det är inte heller helt lagligt. Fel är det i vilket fall.

men de kan ju knappast ge 200 -300 personer böter?

Sump Runk Rätt O Slätt!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
HyperSonica skrev:
Men du värkar ju inte fatta poängen!!!
OLAGLIGHETER SKAPAR RUBRIKER!!!!! Vilket resulterar i att folk LYSSNAR!
Vad är de som är så attans svårt att förstå?

Sluta klaga istället!..
Men du kanske är en såndär bortskämd unge som skiter pengar... Vad vet jag...
jag vet iallafall att jag är det inte! Därav så vill jag ha ett lägre bensinpris...

Vad är de som är så svårt att förstå? :S:S:S

Nej.
Jag har inte sagt ett ord om vad jag tycker om bensinpriset.
Enda jag har tagit upp är ur en laglig synvinkel.

Svenska lagen är inte så svår att förstå.

Ni kanske skulle gå och slå ihjäl några istället?
Verkar ju lite som att ju olagligare man gör det, desto bättre effekt har det wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

8 156 Inlägg
28 december 2007
Bobo skrev:
Allt kan gå, jag har åkt i en MC demonstration mot våld en gång i tiden och den var laglig, då spärrade polisen av korsningar och allt möjligt, vi var även eskorterade av polisen

Fast dom brukar väl ha lite åsikter om vägval osv?
Att blockera en väg helt är nog inte förhandlingsbart. Men att åka framåt i sakta mak?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

1 878 Inlägg
28 december 2007
ingen som lyssnar på oss som kör bil ändå. snart är det bara meningen att de rika ska få köra bil!

jag kommer då fan inte sluta köra bil även om den kostar 20kr/l. jag måste ta mig till jobbet!

Bobo
28 december 2007
Phaetoon skrev:
Bobo skrev:

Fast dom brukar väl ha lite åsikter om vägval osv?
Att blockera en väg helt är nog inte förhandlingsbart. Men att åka framåt i sakta mak?

Nej det tror inte jag heller, i alla fall inte en väg mitt i Stockholm, en kortege går nog ordna, men som sagt kostar nog pengar och tar väldigt lång tid, och vad skulle det egentligen ge i slutändan, politikerna vet redan att att många är emot bensinskatten. Det som händer dock när väldigt många av svenska befolkningen gör något olagligt och exempelvis blockar en väg och skapar kaos då börjar de nog tänka till en extra gång att detta är något som verkligen gör befolkningen förbannade på riktigt så de tom riskerar böter och annat straff för att protestera, detta hjälper då inte om bara ett par hundra bilar ställer upp då det inte betyder speciellt mycket, då kan man lätt skoja bort det som några galningar bara... men är det flera tusen då börjar det bli mera svettigt för dem. Sedan beror det ju på hur mycket kaos man vill ställa till med, blockera Arlanda exempelvis skulle nog vara snäppet värre om man säger så.

Markolainen
28 december 2007
Skitbra initiativ. Så länge det nu inte leder till en massa skadegörelse och allt därtill bara wink
Kan inte komma, bor ca 100 mil från Stockholm så. Inte för att jag heller vet om jag kommigt om jag bodde lite närmare.
Men som jag sa, bra initiativ och lycka till!

674 Inlägg
28 december 2007
Varför ska man demonstrera mot bensinpriset?  Varför inte demonstrera för mer av miljövänliga bränsle alternativ istället?   Det måste var mycket smartare.   fosila bränslen släpper ut så inihelvete mycket onödigt SKIT som vi får dras med. Detsutom har den börjat redan att ta slut. Det är helt dödfött. Bensinen går bokstavligt på ångerna idag.    Demonstrera istället för nygenererande bränslen istället. Biobränslen!   Tekniken & alla möjligeter finns idag.  Det är viljan som saknas.  För att oljan är sån sjukt stor mjölk kassa för staten.   Det är KLART att de inte vill bli av med den.   Nej- Ska ni demonstrera så ska ni demonstrera imot bensinen.

With great freedom comes great responsebility

510 Inlägg
28 december 2007
Frozen1985 skrev:
ingen som lyssnar på oss som kör bil ändå. snart är det bara meningen att de rika ska få köra bil!

jag kommer då fan inte sluta köra bil även om den kostar 20kr/l. jag måste ta mig till jobbet!

Snart kommer sossarna ta makten igen .. Och då kommer du säkert kunna söka bensinbidrag på 1050kr i månaden wink ..

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2007
wimhed skrev:
Frozen1985 skrev:

Snart kommer sossarna ta makten igen .. Och då kommer du säkert kunna söka bensinbidrag på 1050kr i månaden wink ..

ja precis, samtidigt som dom höjer skatten då dom har samarbete med miljöpartiet.

alla tror att sossarna är våran räddning och att skall bli bra  bara som kommer tillbax, ni vet inte hur det hadde sett ut nu med sossarna vid makten.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 december 2007
r-ted skrev:
wimhed skrev:
Frozen1985 skrev:

ja precis, samtidigt som dom höjer skatten då dom har samarbete med miljöpartiet.

alla tror att sossarna är våran räddning och att skall bli bra  bara som kommer tillbax, ni vet inte hur det hadde sett ut nu med sossarna vid makten.

vilka ska man rösta på då tongue hmm

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
28 december 2007
Vad är den lägsta hastighet på motorvägen?,
Vad är den lägsta hastighet på 50 väg?
Att köra lägsta hastighet är inte olagligt och kan orsaka stor kaos i trafiken, man kan inte straffas för det eller?
I Frankrike, vi kalla det snigelfart och det fungerar.
Man behöver inte tillstånd för att köra lägsta mojliga hastigheten

Jag pratade nyss med VV för fråga vilka lägsta hastigheten som är tillåtet på olika vägar,
Han svarade att det fanns inget bestämelse för det men att det kan vara sraffbar att inte följa flytande traffik.
Här har vi någonting som inte är olagligt. smile

Pratade nu också med socialdemokrat i Stockholm, frågade om dom kommer att göra någonting mot bensinpris höjning och svarade: "nej vi har annat att tänka på, det är inte det som har högsta prioritet".
Senast redigerat av alain (28 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

37 Inlägg
28 december 2007
jag är på  helt klart  politikerna  jävlas med oss   skapas massa  idiotlagar, fartkameror
förpestar  landet mm   vet  ni vad det roliga är ???   ingen  försöker  göra nått    som sagt  JAG ÄR PÅ  STENHÅRT  PS VET NI VARFÖR  SAHLIN ALLTID LUTAR PÅ HUVVET   I TV  ??
JO FÖR ATT PISSET SKA RINNA UT

Losing Is Not An Option

blacken
28 december 2007
alain skrev:
Vad är den lägsta hastighet på motorvägen?,
Vad är den lägsta hastighet på 50 väg?
Att köra lägsta hastighet är inte olagligt och kan orsaka stor kaos i trafiken, man kan inte straffas för det eller?
I Frankrike, vi kalla det snigelfart och det fungerar.
Man behöver inte tillstånd för att köra lägsta mojliga hastigheten

Jag pratade nyss med VV för fråga vilka lägsta hastigheten som är tillåtet på olika vägar,
Han svarade att det fanns inget bestämelse för det men att det kan vara sraffbar att inte följa flytande traffik.
Här har vi någonting som inte är olagligt. smile

Pratade nu också med socialdemokrat i Stockholm, frågade om dom kommer att göra någonting mot bensinpris höjning och svarade: "nej vi har annat att tänka på, det är inte det som har högsta prioritet".

Paragraf 1 i Trafikförordningen. "En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik".

CarCass
627 Inlägg
28 december 2007
blacken skrev:
Paragraf 1 i Trafikförordningen. "En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik".

*Host* "En trafikant..."

Join the Evolution

blacken
28 december 2007
CarCass skrev:
blacken skrev:

*Host* "En trafikant..."

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19981276.htm

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
28 december 2007
blacken skrev:
CarCass skrev:
blacken skrev:

*Host* "En trafikant..."

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19981276.htm

Ska jag straffa om jag kör 30 på en 50 väg? tveksam!, ska flera hundra bilar straffas om de kör under max hastighet? tveksam.
Det ska vara: en för alla, alla för en och INTE en för sig själv och gud för alla!.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök