3717
Sök

farligt med öppen dump?

Evolution
1 627 Inlägg
30 december 2007
#21
kör återcirkulerande och dumpa genom luftfiltret funkar perfekt

Fäll ner pungen och landa

313 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
#22
jag tog av den ena slangen på dumpen coh det pyste väldigt högt.
men sedan provade jag köra den en liten sväng men den gick inte som den gjorde innan och när man stannade så la den av och jag hade problem med att starta den efter de.
alltså fungerade ju den återcirkulerande dumpen som en öppen dump.
isf skulle jag inte kunna ha en öppen pga detta som hände.
eller jag är fel på det?

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

Evolution
1 627 Inlägg
30 december 2007
#23
audi blir knepiga efter som den mäter luften som kommer in och sprutar in bränsle därefter. så släpper den ut massa luft men fortfarande sprutar in bränsle till det så blir de inte bra vet det har kört  öppen på min audi

Fäll ner pungen och landa

355 Inlägg
30 december 2007
#24
Köp en riktig ställbar hybrid.. Fungerar kanon på min MPS som har återcirkulerande org!


313 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
#25
RedEyeMS3 skrev:
Köp en riktig ställbar hybrid.. Fungerar kanon på min MPS som har återcirkulerande org!

vad menas med att den är ställbar? ställbar till?
men borde inte de bli samma resultat som jag fick när jag tog bort slangen från den återcirkulerande dumpen?
Senast redigerat av ezz4 (30 december 2007)

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

993 Inlägg
30 december 2007
#26
mitt råd är och köra med hybridventil, VAG motorerna är rätt kännsliga av sig när det gäller luft,bränsle osv... hybrid är öppen i höga varv och återcirkulerad i låga varv..
det låter riktigt högt det med.. hade på min Passat 1.8T, det var inte illa tongue


948 Inlägg
30 december 2007
#27
ezz4 skrev:
RedEyeMS3 skrev:
Köp en riktig ställbar hybrid.. Fungerar kanon på min MPS som har återcirkulerande org!

vad menas med att den är ställbar? ställbar till?
men borde inte de bli samma resultat som jag fick när jag tog bort slangen från den återcirkulerande dumpen?

du har en fjäder i dumpen som du kan ställa antingen skruva på på en skruv så att den blir hårdare alltså inte öppnar för lätt eller släpper så öppnar den lättare och vad jag har fått höra så ska kolven i dumpen precis vara stängd när bilen står på tomgång..rätta mig gärna om jag har fel

kika in denna länken står det en del om dump osv http://www.jbraceparts.se/
Senast redigerat av TobbeTT (30 december 2007)

Konsult
1 247 Inlägg
30 december 2007
#28
Fredrik-79 skrev:
Tagg3N skrev:
Läste lite och passar på att låna tråden lite.

Tycker det är bra att ni refererar till Saabs T5 motor då jag själv har en.
Vad jag förstått kan jag alltså köra med öppnad original AV utan några som helst problem?
Hur blir det med spoolup tiden på turbon om man öppnar original AV? Jag tyckte det kändes en marginel skillnad men jag kan ha fel med tanke på att jag inte haft bilen spec länge.

Lite OT:
Min ger ifrån sig ett svagt kvittrande ljud när jag har slangen kvar på original AVn, det är inte så bra va?
Tack för svar wink

Mvh Kim

Hur menar du med öppen orginal av?
Är de att du har satt på en litet filter på den så rekomenderas att du skippar de helt och sätter en riktig öppen dump eller har den återcirkulerande kvar i ursprungs funktionen och den återcirkulerar.
De du märker när de kvittrar är att luften går igenom turbon tillbaka och de är INTE bra.
Gör om och gör de som man ska!

MVH

F

Öppen Av menar jag med att slangen till återcirkulationen är borttagen och pluggad på insugssidan. Det kvittrar till lite lätt när slangen är på plats, som den ska vara egentligen.
Men när slangen inte sitter där har jag mycket längre spoolup på turbon vilket kan vara väldigt irriterande om jag ska köra om eller liknande.

Mvh Kim


246 Inlägg
31 december 2007
#29
Det skall va återcirkulerande..
LMM lirar orginal med den varför krångla till det?

123 Inlägg
31 december 2007
#30
Öppen dumpventil låter tjusigt, men är inte alltid det bästa då den avlägsnar luft som mätts av eventuell luftmassemätare, och bilen kommer för en liten kort stund gå fett. Detta är oftast inga större broblem, men det sägs att den fetare blandningen spolar bort oljefilmen på cylindrarna i sin tur leder till motorskador. Om detta stämmer låter jag vara osagt.



Sök