3831
Sök

farligt med öppen dump?

313 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
jag vill byta minja dumpar på min audi s4 till öppen dump så det pyser.
Menj jag har hört på omvägar att det är farligt eller rättare sagt dåligt för motorn för att det skulle sabba turbona.
undrar om detta är sant eller om de e möjligt att man kan byta till öppen dump utan att det skulle fördärva.
//tacksam för svar!

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

47 Inlägg
30 december 2007
Undrer det samma fast till min V40. Låter återcirkulerande likadant ? JA jag är nybörjare på turbo.

BMW fantast
1 172 Inlägg
30 december 2007
vad jag vet så går det att byta på S4orna... det är om man har lmm som det kan bli problem... saabs motoror med T7 styrningen börjar klabba om man har öppen dump Min nissan har med lmm med den är det inga problem med.. har hört s40r emd öppen dump förr så det bör gå...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

948 Inlägg
30 december 2007
om inte dumpen öppnar ordentligt är det inget bra för då slår luften som skulle pyssshhhats wink ut slår tillbaka mot turbon vilket låter halftkvittrande ljud typ

Meister
6 763 Inlägg
30 december 2007
TobbeTT skrev:
om inte dumpen öppnar ordentligt är det inget bra för då slår luften som skulle pyssshhhats wink ut slår tillbaka mot turbon vilket låter halftkvittrande ljud typ

Och de ljudet är underbart men inte så bra tyvärr sad

Bilbyggare och medmänniska
100 Inlägg
30 december 2007
Köp hybrid, det ska funka.

Racer
233 Inlägg
30 december 2007
Tobbe A skrev:
Köp hybrid, det ska funka.