Hur mkt just din bil klarar beror på vad du har för förutsättningar.
Rätt motorstyrning så du vet om du spikar / går för tunt på bränsle är ett plus.
Rätt spridare är ett måste (om du får för långa öppningstider på spridarna maxar de ut och sen blir det för tunt med bränsle)
Att du har koll på insugsluften så att den ej får för varm luft som lättare självantänder under kompressions cykeln, bra intercooler / vatten insprutning
hjälper till bra för detta så att man kan öka trycket lite mer.
Rätt turbo som ej värmer luften när du behöver den
dvs rätt dimensionerad, en fel dimensionerad turbo kan leverera laddtryck i önskad nivå men med en betydligt högre temperatur som bieffekt vilket ej är kul.)
Även vilket bränsle du kör på spelar stor roll, för att undvika spikningar är det bra om du kommer upp i oktan (racebränsle kanske E85?) sist men defenitivt inte minst vad kör du med för kompression i bilen ?
med bearbetade topppar / rätt kolvar kan man få mer cc -> lägre kompression och då kan man ladda mer. även designen av toppen spelar in på hur mkt laddtryck du kan köra innan man uppnår spikningar. en "krossflow" top klarar i medel lite högre laddtryck. utöver detta måste givetvis resten av maskinen dimensioneras för att kunna hantera effekten
så länge maskinen inte spikar och resten av mekaniken håller kan man nog öka laddtrycket