2645
Sök

lacka med burk, spruta

23 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Kan man spruta på sprutspackel på burk och slipa ner det och sen lacka med lackspruta?
Eller måste man använda antingen burk eller spruta?

440 Inlägg
30 december 2007
ja dte kan man mycket väll göra:) har jag sj gjort på en huv i alla fall:) som jag lade scoop på på min epa sen slipar man ju sne lackerade en lackerar det så det funkar:)

jim ..

23 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
ok tack så mycke.då får de bli så smile

76 Inlägg
30 december 2007
Nej nej!. jag har hört att det kan resa sig eftersom det är 1komponent, varav lacken är 2komp . kör med 2komp hela behandlingen

4 670 Inlägg
30 december 2007
VoS skrev:
Nej nej!. jag har hört att det kan resa sig eftersom det är 1komponent, varav lacken är 2komp . kör med 2komp hela behandlingen

Helt rätt!!! det kommer resa sig

3 059 Inlägg
30 december 2007
Hmm.. Vi lackade två grillsargar häromdan.. Kompisen sprayade sin med vanlig filler på sprayburk och slipade till den lite och det lackerades sen med 2komp toplack och det blev kanon.. Inget som reste sig.

4 670 Inlägg
30 december 2007
inte alltid de reser sig men edt är stor chans att det gör de!

23 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
ok men då är de lika bra att köra med 2 comp hela tiden.
lika bra att vara säker och göra de riktigt på en gång.

431 Inlägg
30 december 2007
mickius skrev:
inte alltid de reser sig men edt är stor chans att det gör de!

Man kan använda PP´s samt hagmans sprutspackel på burk, för att sedan lacka med 2k.

Se bara till att spacklet får härda!! Annars kommer det resa sig.

440 Inlägg
6 januari 2008
jag intygar:) jag hadde hagmans:) sprayspckel:) och inga som hälst problem med resningar mm:) så jag hadde kört på burk om du nu vill spraya det sj.. det e mitt förslag.. det går med burk:) i alal fall alal gånger jag gjort dte så:) mvh jim

jim ..

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
6 januari 2008
Om det reser sig är det grundarbetet som är problemet. Har använt/använder 1k slipgrund om det är väldigt små ytor innan lackbättringarna. Har inte rest sig en enda gång, så det är inga problem så länge man rengör noga!

Mvh/Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Sök