3091
Sök

fartkameror dom nya

37 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
har hört att dom inte  blixtrar längre utan att dom andvänder sig av infraröd  stämmer d???
vet att man inte kan få bra  bilder    i mörkret utan blixt  men hur  funkar d med ir  ???
lägger  polisen verkligen ned tid på att rota i körkortsregistret   om man tex  kör 70 på  en 50 väg???  förstår att   domlägger ned tid om man  kör 250 på  50 väg  tackar  för alla svar !!!!!!!

Losing Is Not An Option

DFFL
9 020 Inlägg
31 december 2007
Nej, de blixtrar fortfarande.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

37 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
helt 100????  har hört några som påstår att dominte blixtrar längre utan  fotar med ir?????

Losing Is Not An Option

Tidsoptimist
184 Inlägg
31 december 2007
Mätsystemet i trafiksäkerhetskameran består av:

Radarsensor för hastighetsmätning.
Digital kamera för fotografering av fordon, registreringsskylt och förare.
Fotoblixt.
Dator för styrning av systemets olika funktioner och överföring av bild- och mätinformation.

Så den borde blixtra

Jag försöker iaf...

13 Inlägg
31 december 2007
Brukar blixtra när jag kör förbi . blixtrar som f*n till och med

Kör 9-5 AERO SC -04

60 Inlägg
31 december 2007
har en fråga. kom åkandes i 90 på 90 väg förra veckan. Helt plötsligt blåser det om en bmw me en jävla fart typ 100 meter före en kamera, men inte fan tar den kort på honom utan på mig. vafan ska ja göra.

1 237 Inlägg
31 december 2007
Asene skrev:
har en fråga. kom åkandes i 90 på 90 väg förra veckan. Helt plötsligt blåser det om en bmw me en jävla fart typ 100 meter före en kamera, men inte fan tar den kort på honom utan på mig. vafan ska ja göra.

typ gråta, du vart ju ägd big_smile , nää men det borde enkelt gå att överklaga..

OT : De blixtrar fortfarande, står på vägverkets hemsida.

Körv
3 535 Inlägg
31 december 2007
Asene skrev:

Det är inte första gången det händer.

Men jag tror inte dom godkänner såna bilder.

Truckdriving Man

60 Inlägg
31 december 2007
hoppas fan inte att jag åker dit för det. hur ska man kunna bevisa att de inte va ja som inte körde för fort. ??

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
31 december 2007
Tror att bilder där det är 2 bilar brevid varandra slängs bort då dom inte kan avgöra vem som överstigit hastigheten ?!

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

60 Inlägg
31 december 2007
men han va ju bakom kameran å ja framför..

Snickar guru
278 Inlägg
31 december 2007
undra hur många sådana här trådar det finns om dom blixtrar lr inte, detta påstående har varit sen dessa kamror kom och det är fortf blixt på dom.

Asne om han var bakom kameran så körde du för fort då, vad tjänar fartkameran för nytta om den tar fotot efter bilen åkt förbi, om nu inte bilen färdades i 400km/h.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

60 Inlägg
31 december 2007
ja körde ju 90 me farthållare.. va ju därför ja tyckte det var konstigt.. hade väl inte klagat om ja körde för fort heller...

Sök