3057
Sök

Kondensator

859 Inlägg
10 december 2005
bmw750 skrev:
Ronnie.L skrev:
Hahaha tackar imon ... jag har aldrig vart med om en värre cd har testat en av alpines "värstingar" och clarion spelare som ska vara bland de värsta och det var grymt vilken hörbar skillnad det var mellan dessa 3 spelarna...

Plus som sagt jag har ju inte vart på biltema å handlat mina saker så ja jag har nog rätt feta kondingar inbyggda i mina steg har dock ej vågat skruva isär dom å kolla. Jag märker inte av att jag har några problem att pumpa fram ström.

du vet inte vad nakamichi är eller??
det märks..

?

914 Inlägg
10 december 2005
bmw750 skrev:
Ronnie.L skrev:
Hahaha tackar imon ... jag har aldrig vart med om en värre cd har testat en av alpines "värstingar" och clarion spelare som ska vara bland de värsta och det var grymt vilken hörbar skillnad det var mellan dessa 3 spelarna...

Plus som sagt jag har ju inte vart på biltema å handlat mina saker så ja jag har nog rätt feta kondingar inbyggda i mina steg har dock ej vågat skruva isär dom å kolla. Jag märker inte av att jag har några problem att pumpa fram ström.

du vet inte vad nakamichi är eller??
det märks..

Menar du simppe lr när du skrev det bmw. Eller menar du mig iom att di citerat mig ?

914 Inlägg
10 december 2005
ja men jag vet vad nakamichi är iom att jag har en själv

914 Inlägg
10 december 2005
det var ju simppe som sa till mig att MIN naka inte klarar av att driva anläggningen. Så det är han som inte vet vad det är lr visste nu kan han ju ha kollat upp det

21 761 Inlägg
10 december 2005
Ronnie.L skrev:
Hahaha tackar imon ... jag har aldrig vart med om en VÄRRE cd

Kan ju röra sig om missförstånd med tanke på ordvalet?

7 Inlägg
10 december 2005
Men jag ansser att med en kondensator i bilen blir blir det ju farligt att sitta i den. En kondensator på ett par mikrofarad smäller högt som fan men vad ska då inte en kondensator på en farad göra. Jag kör nog hellre på ett extra batteri.

914 Inlägg
10 december 2005
hmm jo när jag funderat på det en stund så förstår jag... min dialekt å mina utryck som kan vara missvisande smile värre = grymmare kan nog vara det som vart fel

27 Inlägg
30 december 2005
Ronnie.L skrev:

ursäktar misstaget, men syns ju int ens namnet på steron på bilden. Överlag vad gäller bildrna från bilen du har verkar du vara inne på mono, därav antog jag att du handlat på biltema

my misstake

power is nothing whitout control

859 Inlägg
30 december 2005
simppe skrev:
Överlag vad gäller bildrna från bilen du har verkar du vara inne på mono

Jag har själv tänkt precis den tanken;-)

6 851 Inlägg
30 december 2005
Nu va väl inte ämnet huvudenheter, utan konding eller inte?

914 Inlägg
30 december 2005
Vad menar ni med mono ?

914 Inlägg
30 december 2005
Och jag kollade själv på bilden det syns cd-400 i högra hörnet. Och när jag kostat på mig att köpa allt med kicker så skulle jag inte tro att jag slösar mina högtalare på en biltema sterio wink

859 Inlägg
31 december 2005
Ronnie.L skrev:
Vad menar ni med mono ?

Du har en drös högtalare i "skidluckan" och en i mittkonsollen:-) Men spelar dom endast sub kan det ju funka. Samt placeringen av diskanterna är ju inget optimalt om det är ett stereoljud man vill ha i bilen.

/Theo

914 Inlägg
31 december 2005
Ah ok. Jo vart ju som så att man satte ut dom där det var minst jobb med det pga okunskap har ej byggt så mycket vet inte riktigt vad som finns att tillgå och hur man gör det. Och jag har rätt begränsad tid att bygga med det. Men jag är nöjd med ljudbilden i bilen och än så länge är det ingen som har tyckt att det låtit illa.

859 Inlägg
31 december 2005
Inget negativt! Jag tycker det är roligt med byggen som spelar högt utav hv*e för det ser ditt däremot ut att göra!;-)

Gott nytt år på er allihop! / Theo

914 Inlägg
1 januari 2006
Hahaha tackar men jag måste ta nån ingenjörs examen eller nåt innan jag kan spela på max fattar inte riktigt hur man ska ställa in slut steget *lol*

Sök