2810
Sök

Bur med baksäte...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 januari 2008
#21
finns fästen du kan köpa å svetsa dig så den blir bultad

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

16 197 Inlägg
3 januari 2008
#22
får man fråga varför du vill ha baksätet kvar??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

486 Inlägg
3 januari 2008
#23
evilaudio skrev:
får man fråga varför du vill ha baksätet kvar??

?
Vad menar du? Om jag sätter i båge så kommer jag givetvis inte ha baksätet i också. Men det e väldigt mycket att bygga tillbaka till original på min bil om jag skulle göra en regbes för båge. Det hade varit smidigare att skruva ur bågen och sätta i baksätet vi besiktning bara.

turboforssen skrev:
finns fästen du kan köpa å svetsa dig så den blir bultad

Vart då? Har Svets&smide det också?


// Tomas

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

.......
2 655 Inlägg
3 januari 2008
#24
men när man bes me båge så ändrar dom väl om i papprena va ja vet så de är ju bara montera in bågen å åka och regga de. finns hur många som helst som har gjort så va ja vet. ja ska göra de också sen, har redan snackat me reggbes guben att ja kommer me ofällbara racingstolar och inge baksäte eller bälten bak och han sa att de går å att dom ev bara ändrar om i papprena eller så. han kolla i datorn om lagar å regler å attl va de står där och de går...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 januari 2008
#25
Tomas_H skrev:
evilaudio skrev:
får man fråga varför du vill ha baksätet kvar??

?
Vad menar du? Om jag sätter i båge så kommer jag givetvis inte ha baksätet i också. Men det e väldigt mycket att bygga tillbaka till original på min bil om jag skulle göra en regbes för båge. Det hade varit smidigare att skruva ur bågen och sätta i baksätet vi besiktning bara.

turboforssen skrev:
finns fästen du kan köpa å svetsa dig så den blir bultad

Vart då? Har Svets&smide det också?


// Tomas

här finns fästen du kan köpa så du får bultade sträver http://www.pedersens-racing.no/bil/bur/

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Starkt Nürburgring-beroende :)
95 Inlägg
4 januari 2008
#26
turboforssen skrev:
Tomas_H skrev:
evilaudio skrev:
får man fråga varför du vill ha baksätet kvar??

?
Vad menar du? Om jag sätter i båge så kommer jag givetvis inte ha baksätet i också. Men det e väldigt mycket att bygga tillbaka till original på min bil om jag skulle göra en regbes för båge. Det hade varit smidigare att skruva ur bågen och sätta i baksätet vi besiktning bara.

turboforssen skrev:
finns fästen du kan köpa å svetsa dig så den blir bultad

Vart då? Har Svets&smide det också?


// Tomas

här finns fästen du kan köpa så du får bultade sträver http://www.pedersens-racing.no/bil/bur/

Och dom på Gunanrsjö Svets & Smide har också sådana fästen har jag för mig, ring och kolla med dom. Smidigt att ta allt från samma ställe.

16 197 Inlägg
4 januari 2008
#27
men de e ju bara reggan den utan baksäte å me båge så slipper du ju mecka i å ur allt vid varje besiktning.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 827 Inlägg
4 januari 2008
#28
evilaudio skrev:
men de e ju bara reggan den utan baksäte å me båge så slipper du ju mecka i å ur allt vid varje besiktning.

Problemet är ju bara reggen för honom. Visst är det så att många besmän kanske inte gör en vanlig full reggbesiktning när du reggar en bur, men dom SKA göra det. Vissa har tur och slinker igenom men jag fick en full regbes. Jag klarade mig dock iom att jag återställt varenda pinal på bilen.

Men visst, man kan ju alltid rulla in och hålla tummarna och hoppas på att dom inte börjar kontrollera fjäderben, motorspecs mm mm. Dyrt och tråkigt bara om dom börjar hitta saker.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

16 197 Inlägg
4 januari 2008
#29
Eisenhut skrev:
evilaudio skrev:
men de e ju bara reggan den utan baksäte å me båge så slipper du ju mecka i å ur allt vid varje besiktning.

Problemet är ju bara reggen för honom. Visst är det så att många besmän kanske inte gör en vanlig full reggbesiktning när du reggar en bur, men dom SKA göra det. Vissa har tur och slinker igenom men jag fick en full regbes. Jag klarade mig dock iom att jag återställt varenda pinal på bilen.

Men visst, man kan ju alltid rulla in och hålla tummarna och hoppas på att dom inte börjar kontrollera fjäderben, motorspecs mm mm. Dyrt och tråkigt bara om dom börjar hitta saker.

regga me bur e typ som att regga när du monterat på dragkrok..

dom kollar så att man inte kan slå i buren elle så man inte gjort annat åvekan på karossen som ändrar bärigheten.

så länge du inte ändrat på en massas annat på din bil så e de ju lugnt..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

486 Inlägg
4 januari 2008
#30
Eisenhut skrev:
evilaudio skrev:
men de e ju bara reggan den utan baksäte å me båge så slipper du ju mecka i å ur allt vid varje besiktning.

Problemet är ju bara reggen för honom. Visst är det så att många besmän kanske inte gör en vanlig full reggbesiktning när du reggar en bur, men dom SKA göra det. Vissa har tur och slinker igenom men jag fick en full regbes. Jag klarade mig dock iom att jag återställt varenda pinal på bilen.

Men visst, man kan ju alltid rulla in och hålla tummarna och hoppas på att dom inte börjar kontrollera fjäderben, motorspecs mm mm. Dyrt och tråkigt bara om dom börjar hitta saker.

Precis. Jag har ingen lust att bygga tillbaka varenda pinial till STD. Hade varit smidigt att bara skruva ur den vid bes. Det e ju bara en gång per år liksom cool.

evilaudio skrev:
så länge du inte ändrat på en massas annat på din bil så e de ju lugnt..

Det e ju det som e problemet roll.

Tack för svaren smile

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

16 197 Inlägg
4 januari 2008
#31
Tomas_H skrev:
Eisenhut skrev:
evilaudio skrev:
men de e ju bara reggan den utan baksäte å me båge så slipper du ju mecka i å ur allt vid varje besiktning.

Problemet är ju bara reggen för honom. Visst är det så att många besmän kanske inte gör en vanlig full reggbesiktning när du reggar en bur, men dom SKA göra det. Vissa har tur och slinker igenom men jag fick en full regbes. Jag klarade mig dock iom att jag återställt varenda pinal på bilen.

Men visst, man kan ju alltid rulla in och hålla tummarna och hoppas på att dom inte börjar kontrollera fjäderben, motorspecs mm mm. Dyrt och tråkigt bara om dom börjar hitta saker.

Precis. Jag har ingen lust att bygga tillbaka varenda pinial till STD. Hade varit smidigt att bara skruva ur den vid bes. Det e ju bara en gång per år liksom cool.

evilaudio skrev:
så länge du inte ändrat på en massas annat på din bil så e de ju lugnt..

Det e ju det som e problemet roll.

Tack för svaren smile

men va e de du byggt om på den då??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

486 Inlägg
4 januari 2008
#32
evilaudio skrev:
men va e de du byggt om på den då??

Det e framförallt bränslesystemet jag tror dom klankar ner på (pump och catchtank i bagaget). Sen vet jag inte hur om ställer sig till 3"avgas, sportstolar och sänkning m.m. D.v.s saker som inte är original och som märks hmm. Hur mycket var ändrat på din när du reggade din Jetta?

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

1 827 Inlägg
5 januari 2008
#33
evilaudio skrev:
regga me bur e typ som att regga när du monterat på dragkrok..

dom kollar så att man inte kan slå i buren elle så man inte gjort annat åvekan på karossen som ändrar bärigheten.

så länge du inte ändrat på en massas annat på din bil så e de ju lugnt..

Det är ju inte det egentligen. Du måste boka en separat regbesiktning till buren (Har för mig att man inte behöver det på dragkrok) samt att dom verkligen kontrollerar allt som dom ska göra på en regbesiktning dvs storlek på fälgar/däck, dom kontrollerar fjäderben, dom kontrollerar motorkoder och chassienummer mm mm.

Men visst har många rullat igenom utan att besmannen kollat dessa punkter utan bara kollat buren. För mig var det en hel regbes som gällde iaf.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 059 Inlägg
5 januari 2008
#34
för mig va det också regbes som gällde.Blev väldigt mycket jobb o bygga tillbaka öviga bilen till org.Sen fick man ju väga om den också.Fördel nu reggad med fullbur ,recaro skalstolar,stora porschebromsar runt om,18 tums fälgar mm.Är ju en fördel när bilen ska säljas eller värderas att allt finns reggad hos vv.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info


Sök