3115
Sök

sparco stol i min golf vad säger besiktningsgubben eller damen om det?

161 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Tjena har  frågor.

1:a Får jag ha en sparco Evo stol i min Golf gti 90:a som används 365 dagar om året, e det godkännt!
2:a Får jag har 4-punktsbälte i bilen till stolen?

Om nån svarar nej förklara varför o vad som krävs för att få det godkännt.
Tacksam för alla svar.
Senast redigerat av JR-racing (3 januari 2008)

1 059 Inlägg
3 januari 2008
1  ja du får ha stolen monterad o dom kan inget säga om den är bra monterad.
2 Ja 4 punksbältena får sitta där men det är 3 org bältet som gäller o ska fungera som vanligt.Går inte o regga om med 4 punks så låt org va kvar bara.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

204 Inlägg
3 januari 2008
Finns ingen lag som ens säger att du måste har stolar i bilen. Dock så måste minst en av framstolarna gå att fälla om du har en 2 dörrarsbil pga att personer som sitter i baksätet skall kunna ta sig ut om något skulle hända.

Vad det gäller bälten så måste alltid fungerande originalbälten (alla) finnas.

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"

.......
2 655 Inlägg
3 januari 2008
1: ja men har du otur så kan dom kräva papper på att stolen är testat och godkänd att användas, vet de pga att ja ska in me sånna i min och ja frågade och fick de som svar.

2: går inte på något vis besikta me 4p bälte, går inte äns på ett ombyggt fordon av någon sort, får sitta där men inte användas, 3p bältet måste också finnas å sitta där de sitter orginal och kunna spännas fast på sånt vis att de sitter fast mot kroppen lika som när de är en orginalstol i...

.......
2 655 Inlägg
3 januari 2008
joacim77 skrev:
Finns ingen lag som ens säger att du måste har stolar i bilen. Dock så måste minst en av framstolarna gå att fälla om du har en 2 dörrarsbil pga att personer som sitter i baksätet skall kunna ta sig ut om något skulle hända.

man måste inte ha fällbara, ja ska sätta in 2st ofällbara racingstolar och sa de till bes gubben och att ja har tagit bort baksäte + bälten och klätt me tyg. inga problem enligt han, skriver bara de i papprena om bilen sa han. typ "olämpligt att ha passagerare bak pga utbytta stolar (ofällbara).

(plus de där andra då som ja skrev på inlägget före)

Starkt Nürburgring-beroende :)
95 Inlägg
3 januari 2008
beemern skrev:
joacim77 skrev:

man måste inte ha fällbara, ja ska sätta in 2st ofällbara racingstolar och sa de till bes gubben och att ja har tagit bort baksäte + bälten och klätt me tyg. inga problem enligt han, skriver bara de i papprena om bilen sa han. typ "olämpligt att ha passagerare bak pga utbytta stolar (ofällbara).

Då kan du köpa dig en Triss-lott, har du en sådan snäll besiktningsgubbe kan du vara glad. Har du en 2 dörrars måste, som joacim77 säger, en av stolarna vara fällbara för att folk ska kunna ta sig in i baksätet. Däremot behöver du inte ha något baksäte i, utan det räcker att du har kvar originalbältena där.

204 Inlägg
3 januari 2008
NErixon skrev:
beemern skrev:
joacim77 skrev:

Då kan du köpa dig en Triss-lott, har du en sådan snäll besiktningsgubbe kan du vara glad. Har du en 2 dörrars måste, som joacim77 säger, en av stolarna vara fällbara för att folk ska kunna ta sig in i baksätet. Däremot behöver du inte ha något baksäte i, utan det räcker att du har kvar originalbältena där.

Precis som NErixon och som jag sa så måste ena stolen vara fällbar. Det betyder inte att du måste ha en stol som är fällbar i sig utan man kan ha en fast stol men använda sig att en tiltram så att stolen går att tilta framåt.

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"

Starkt Nürburgring-beroende :)
95 Inlägg
3 januari 2008
Och hör där, PUNKT lol

Skoja bara! wink
Senast redigerat av NErixon (3 januari 2008)

.......
2 655 Inlägg
3 januari 2008
haha ja de va iallfall va han sa till mej och då satt han vid datorn och kollade upp han sa de va helt okej att ja monterade in dom, de va alltså gubben som reggbesiktar som sa de. så ja kommer iallfall montera in 2st i golvfästena som vanligt på min och inte ha dom fällbara. skulle gå igenom hos han så tongue...

Sök