3669
Sök

B21 eller B23 i min Amazon?

303 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
hallå!  har tänkt lägga i annan motor i min Amazon, så jag tänkte höra vad ni andra tycker jag ska lägga i?!

vilket är lättast?

någon som vet hur man kan göra en kardanaxel? eller någon som vet någon som gör specialare?!

Alla tips mottages:)

Smålänning
7 887 Inlägg
3 januari 2008
B21 och B23 ser exakt likadana ut på utsidan, och i alla motorfästen så det beror halt på vilken du får billigast smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Driifter;)
1 630 Inlägg
3 januari 2008
de beror väl på hur "rädd" du är om bilen.. annars vore de ju lämpligt o ta o skaffa dig en m46/47 låda så du får 5 växlat när du ändra grejjar.. men då krävs de ju mer modifikationer

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

16 Inlägg
3 januari 2008
vadå b20 hit o dit..  använd den enda riktiga motorn volvo gjorde på den tiden.-.

från 164,,   eller volvo b36 .. volvos sexa eller v8  är dom riktiga motorerna i amazon.. muller som attan o fullt med brudar ska det vara i dom ..

min 123gt 1967 sålde ja till skara för nått år sen med volvo b36 . från volvo snabbe..

eller testa att slänga i en rover v8.. det vore coolt.......

ilovecars

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 januari 2008
datakung skrev:
vadå b20 hit o dit..  använd den enda riktiga motorn volvo gjorde på den tiden.-.

från 164,,   eller volvo b36 .. volvos sexa eller v8  är dom riktiga motorerna i amazon.. muller som attan o fullt med brudar ska det vara i dom ..

min 123gt 1967 sålde ja till skara för nått år sen med volvo b36 . från volvo snabbe..

eller testa att slänga i en rover v8.. det vore coolt.......

håller med b30 från 164 är fina grejer å finns ju med elektroniskt sprut orginal tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

303 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
de beror väl på hur "rädd" du är om bilen.. annars vore de ju lämpligt o ta o skaffa dig en m46/47 låda så du får 5 växlat när du ändra grejjar.. men då krävs de ju mer modifikationer

klart att jag ska byta låda också!

du vet inte hur man fixar en ardanaxel?  (för orginal lär ju knappast passa)

Bajsapa
316 Inlägg
3 januari 2008
tyvker du kan lägga i en trimmad b20 istället

Driifter;)
1 630 Inlägg
3 januari 2008
går nog o köra på 240 kardan tor ja har för mig det stämmer med bakaxel..

möjligt att du får korta den något möjligtvis..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Sök