evilaudio skrev:
så du menar att "vi" ska behöva anpassa oss efter djur?? NO WAY!!!
Huvudet under armen..?
JAG kan inte sova, när det smäller mitt i nätterna flera veckor innan nyår!
JAG!Och med mig flera hundra tusen andra människor. Människor som har arbeten att sköta på dagarna, oavsett om de fått sova på nätterna eller inte. Vad fan har det med hundar att göra..?
Ja hundägare har det jävligt svårt när det smäller, men det finns fler som har ont av det. Det är därför det ÄR förbjudet redan idag att smälla när det inte är nyår/påsk. Men utan poliser på gatorna blir det ju bara en pappers drake.
Ett förbud att sälja till allmänheten skulle säkert medföra att några ungdommar skulle tillverka egna smällare, med skador som följd, ja! Men när tonnårs killen blivit av med händerna, har han ju inga hände kvar att göra smällare med. Eller? (Idag kan han köpa färdiga.)
Om vi får bort smällar traditionen, så kommer det att minska gradvis, för att om 10-15 år vara helt borta.
Att ungar hittar på bus, är ju knappast en nyhet för någon. När jag var liten skalade vi av svavlet på tändstickor. Två bult med en mutter emellan, så släpte vi ner den från tredje våningen ner i källaren i trapphuset. Jävlar vad det small, när man är tio år är det jätte kul.
Det kunde man göra året om, tändstickor säljs ju året runt.
Vi sket i att pansionärer höll på att dö i hjärt atack, ända tills polaren hade i för mycket svavel, eller förspände bultarna för mycket och abrovinchen detonerade i handen på han. Ena bulten träffade höger foten, andra träffade pannan. Bränmärken på händerna...
Foten och händerna läkte, men inte ena ögat, men va fan, han har ju ett öga till.
Fast efter det, kändes det inte riktigt lika kul längre...
Dagens unga, behöver inte hitta på nått själva, de kan bara knalla in i butiken och köpa, allt finns färdigt.
Och med instälningen
"så du menar att "vi" ska behöva anpassa oss efter djur?? NO WAY!!!" är ju ett förbud att sälja, ett måste. För
du lär ju inte ta hänsyn till andra!Med ett licens krav på fyrverkerier, medföljer ansvars skyldighet. Med fängelse på straffskalan. Idag kan man skjuta huvet av en människa med en raket och säga "det var en olyckshändelse, förlåt." Det klarar man sig inte undan med om det krävs licens att hantera fyrverkerier.