2585
Sök

förbjuda fyverkerier!

145 Inlägg
4 januari 2008
synd om alla djur som ska behöva vara livrädda pågrund av smällare.
Hundar som måste drogas i värsta fall sövas!

16 197 Inlägg
4 januari 2008
Gulafaran skrev:

de va ett j-ävla tjat om dessa husdjur..  dom har de ju så bra 50 veckor för övrigt under året.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

118 Inlägg
4 januari 2008
evilaudio skrev:
Gulafaran skrev:

de va ett j-ävla tjat om dessa husdjur..  dom har de ju så bra 50 veckor för övrigt under året.

WORD!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
4 januari 2008
evilaudio skrev:
Gulafaran skrev:

Okej så om du har de bra 50veckor om året då ska vi misshandla dig totalt sista veckan för du har ju ändå haft de bra så länge?!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

16 197 Inlägg
4 januari 2008
golfarn_nr1 skrev:
evilaudio skrev:
Gulafaran skrev:

Okej så om du har de bra 50veckor om året då ska vi misshandla dig totalt sista veckan för du har ju ändå haft de bra så länge?!

fattar bara inte varför man ska förbjuda en tradition??

hur många djur e de inte som lidar av att man kör bil??  ska vi sluta köra bil oxå då elle??

118 Inlägg
4 januari 2008
Nu är det ju så att det är ett fåtal djur som inte klarar av ett litet poff, nu ska vi inte få det att låta som att ALLA djur mår dåligt av det.

1 893 Inlägg
4 januari 2008
evilaudio skrev:
men ärlig.. de handlar om typ 2 veckor på ett år!!!!

Två veckor... Det började två veckor INNAN JUL, där ifrån är det en vecka till till nyår, och det smäller fortfarande... Det närmar sig fyra veckor nu, då har påsken inte varit ännu.
Enligt lagen är det OK med smällare på nyårsafton/natt...
evilaudio skrev:
hänsyn ska väl då visas från båda sidor elle??

Säger han som precis sade, och jag citerar... "visar hänsyn när ja själv anser att ja tjänar på de annars skiter ja blanka f-n i de." Vad var det du sa om hänsyn sa du? wink
evilaudio skrev:
elle ska folk rätta sig efter dig bara för du inte kan sova när de smäller??

Är du så trångsynt? Eller retas du bara?
Om det bara vore jag, så hade det ju inte varit så farligt. Men det är hundra tusentals människor runt om i landet som får sin sömn störd mitt i veckan, som har arbeten att gå till.
Den dagen du hamnar under hjulen på en 32tons lastbil med en trött förare bakom ratten, som inte kunde sova för att du smälde smällare natten innan, då är du inte så stursk.
Har du inte läst tråden? Den är i skrivande stund på 15 sidor och det är inte bara jag som tycker det är ett otyg, med smällare och raketer.

Jag kan förstå om en del människors uppfatningsförmåga inte klarar av att greppa det faktum att smällare stör livet för både människor och djur, alla har ju inte inteligens nog för det.
Jag kan också förstå att en del människor som bara tänker på sig själva inte fattar att atityden de håller sig med, drabbar dem själva en hel del. Det enda tragiska med det, är att de aldrig fattar att det slår tillbaka.

16 197 Inlägg
4 januari 2008
242RR skrev:
Nu är det ju så att det är ett fåtal djur som inte klarar av ett litet poff, nu ska vi inte få det att låta som att ALLA djur mår dåligt av det.

jo å de går ju lära hundar att klara av de så..

har ju haft hund me mig i garaget ett antal ggr å där de ett JÄVLA liv.. man bankar,slår,kapar å annat.. å hunden ligger på sin filt å sover.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
4 januari 2008
evilaudio skrev:
242RR skrev:

har ju haft hund me mig i garaget ett antal ggr å där de ett JÄVLA liv.. man bankar,slår,kapar å annat.. å hunden ligger på sin filt å sover.

Du resonerar så jävla dumt att de fan inte kan vara sant?!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

16 197 Inlägg
4 januari 2008
golfarn_nr1 skrev:
evilaudio skrev:
242RR skrev:

Du resonerar så jävla dumt att de fan inte kan vara sant?!

tycker bara att de klagas å gnälls för mycke...

Tyskstuk.se
630 Inlägg
4 januari 2008
För er som vill gnälla så finns www.pro.se  ;D

16 197 Inlägg
4 januari 2008
Kristian_V skrev:
evilaudio skrev:
men ärlig.. de handlar om typ 2 veckor på ett år!!!!

Två veckor... Det började två veckor INNAN JUL, där ifrån är det en vecka till till nyår, och det smäller fortfarande... Det närmar sig fyra veckor nu, då har påsken inte varit ännu.
Enligt lagen är det OK med smällare på nyårsafton/natt...
evilaudio skrev:
hänsyn ska väl då visas från båda sidor elle??

Säger han som precis sade, och jag citerar... "visar hänsyn när ja själv anser att ja tjänar på de annars skiter ja blanka f-n i de." Vad var det du sa om hänsyn sa du? wink
evilaudio skrev:
elle ska folk rätta sig efter dig bara för du inte kan sova när de smäller??

Är du så trångsynt? Eller retas du bara?
Om det bara vore jag, så hade det ju inte varit så farligt. Men det är hundra tusentals människor runt om i landet som får sin sömn störd mitt i veckan, som har arbeten att gå till.
Den dagen du hamnar under hjulen på en 32tons lastbil med en trött förare bakom ratten, som inte kunde sova för att du smälde smällare natten innan, då är du inte så stursk.
Har du inte läst tråden? Den är i skrivande stund på 15 sidor och det är inte bara jag som tycker det är ett otyg, med smällare och raketer.

Jag kan förstå om en del människors uppfatningsförmåga inte klarar av att greppa det faktum att smällare stör livet för både människor och djur, alla har ju inte inteligens nog för det.
Jag kan också förstå att en del människor som bara tänker på sig själva inte fattar att atityden de håller sig med, drabbar dem själva en hel del. Det enda tragiska med det, är att de aldrig fattar att det slår tillbaka.

elle så kanske de e så att ja inte har nåt som helst problem me att sova fast de smäller utanför mitt fönster..big_smile

ja du va ska man säga...  antar att du inte lekt själv när du var ung elle??
Senast redigerat av evilaudio (4 januari 2008)

julgran
214 Inlägg
4 januari 2008
Vore för jävla tråkigt att förbjuda raketer helt, vad ska man då göra vid tolvslaget wink sova?. polisen skulle nästan satsa lite på att sätta dit ungdomar som inte kan hantera sakerna på rätt sätt, men det är ju lika mesigt som att jaga moppepojkar.

Våra hundar klarar sig utmärkt på nyår men grannhunden är mer rädd och ligger hemma och skakar

1 893 Inlägg
4 januari 2008
evilaudio skrev:

hur många djur e de inte som lidar av att man kör bil??  ska vi sluta köra bil oxå då elle??

På 1400 talet var det tradition att bränna häxor på bål. Det var väl synd att vi la av med den fina traditionen..? Kyrkans män spoinerade på befolkningen och helt godtyckligt valde de ut några som man brände levande...

Hur många djur som inte gillar att åka bil...?
Alla hundar jag någonsin haft, älskar att åka bil, man hinner inte få upp bakluckan innan de hoppar in och man får komendera ut dem.
Där emot har min sambo en liten hund som är livrädd för smällar. I en månads tid har han pissat där han står när det smäller lite närmare huset. Han blir så rädd att han inte kan hålla sig. Och det är inte den enda hunden i granskapet som är rädd. Men även om vi skulle skita  i alla hundar i hela världen, så är naturen full av djur, som stressas i onödan av ständigt smällande under flera veckor varje år. Och det har INGENTING med traditioner att göra. TRADITION ÄR DET PÅ NYÅRSAFTONS KVÄLL och påsk. Övrig tid är det onödigt djur plågeri, av så väl tamdjur som vilt.

Djur som är skotträdda, kan man inte lära bort det. Fråga vilken jägare som helst, får de en skotträdd valp, är det bara att ge bort den och skaffa en annan.
Andra hundar, som min lilla naepolitanska mastiff (Se min avatar) skiter i allt vad smällare heter. Han bryr sig inte ett dugg.

118 Inlägg
4 januari 2008
Nåja några små taxar, är inte ett bra argument mot att förbjuda högtider.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
4 januari 2008
Kristian_V skrev:
Ett förbud att sälja till allmänheten skulle säkert medföra att några ungdommar skulle tillverka egna smällare, med skador som följd, ja! Men när tonnårs killen blivit av med händerna, har han ju inga hände kvar att göra smällare med. Eller? (Idag kan han köpa färdiga.)
Om vi får bort smällar traditionen, så kommer det att minska gradvis, för att om 10-15 år vara helt borta.

Du förstår inte konsekvenserna av att folk tillverkar hemma...13 åriga xxx som sitter och tillverkar ett kilo Atap just när han är klar detonerar skiten 1kilo Atap ~ 10kg dynamit så bor du i ett hyreshus så får det ganska allvarliga konsekvenser

16 197 Inlägg
4 januari 2008
Kristian_V skrev:
evilaudio skrev:

På 1400 talet var det tradition att bränna häxor på bål. Det var väl synd att vi la av med den fina traditionen..? Kyrkans män spoinerade på befolkningen och helt godtyckligt valde de ut några som man brände levande...

Hur många djur som inte gillar att åka bil...?
Alla hundar jag någonsin haft, älskar att åka bil, man hinner inte få upp bakluckan innan de hoppar in och man får komendera ut dem.
Där emot har min sambo en liten hund som är livrädd för smällar. I en månads tid har han pissat där han står när det smäller lite närmare huset. Han blir så rädd att han inte kan hålla sig. Och det är inte den enda hunden i granskapet som är rädd. Men även om vi skulle skita  i alla hundar i hela världen, så är naturen full av djur, som stressas i onödan av ständigt smällande under flera veckor varje år. Och det har INGENTING med traditioner att göra. TRADITION ÄR DET PÅ NYÅRSAFTONS KVÄLL och påsk. Övrig tid är det onödigt djur plågeri, av så väl tamdjur som vilt.

Djur som är skotträdda, kan man inte lära bort det. Fråga vilken jägare som helst, får de en skotträdd valp, är det bara att ge bort den och skaffa en annan.
Andra hundar, som min lilla naepolitanska mastiff (Se min avatar) skiter i allt vad smällare heter. Han bryr sig inte ett dugg.

nu menar ja inte husdjur som mår piss utav att  åka bil utan alla djur som e vilda på nåt vis skadas av att man kör bil..

tänkt om man skulle sluta upp me ALLT som e kul å kan skada andra?? skulle de va bra då?? wink

1 893 Inlägg
4 januari 2008
evilaudio skrev:
...ja du va ska man säga...  antar att du inte lekt själv när du var ung elle??

Du läser inte mycket du va..?
För hade du gjort det, så hade du vetat svaret, jag skrev det idag, i denna tråd. Nu beter du dig väldigt arogant.

118 Inlägg
4 januari 2008
Det finns en baksida med allt, och alltid surkukar som vill göra samhället gråare och tråkigare. Så är det.

16 197 Inlägg
4 januari 2008
Kristian_V skrev:
evilaudio skrev:
...ja du va ska man säga...  antar att du inte lekt själv när du var ung elle??

Du läser inte mycket du va..?
För hade du gjort det, så hade du vetat svaret, jag skrev det idag, i denna tråd. Nu beter du dig väldigt arogant.

mycke möjligt.. för min del kan de smälla dygnet runt för ja kan sova utan problem iaf så big_smile

Sök