evilaudio skrev:
men ärlig.. de handlar om typ 2 veckor på ett år!!!!
Två veckor... Det började två veckor INNAN JUL, där ifrån är det en vecka till till nyår, och det smäller fortfarande... Det närmar sig fyra veckor nu, då har påsken inte varit ännu.
Enligt lagen är det OK med smällare på nyårsafton/natt...
evilaudio skrev:
hänsyn ska väl då visas från båda sidor elle??
Säger han som precis sade, och jag citerar... "visar hänsyn när ja själv anser att ja tjänar på de annars skiter ja blanka f-n i de." Vad var det du sa om hänsyn sa du?
evilaudio skrev:
elle ska folk rätta sig efter dig bara för du inte kan sova när de smäller??
Är du så trångsynt? Eller retas du bara?
Om det bara vore jag, så hade det ju inte varit så farligt. Men det är hundra tusentals människor runt om i landet som får sin sömn störd mitt i veckan, som har arbeten att gå till.
Den dagen du hamnar under hjulen på en 32tons lastbil med en trött förare bakom ratten, som inte kunde sova för att du smälde smällare natten innan, då är du inte så stursk.
Har du inte läst tråden? Den är i skrivande stund på 15 sidor och det är inte bara jag som tycker det är ett otyg, med smällare och raketer.
Jag kan förstå om en del människors uppfatningsförmåga inte klarar av att greppa det faktum att smällare stör livet för både människor och djur, alla har ju inte inteligens nog för det.
Jag kan också förstå att en del människor som bara tänker på sig själva inte fattar att atityden de håller sig med, drabbar dem själva en hel del. Det enda tragiska med det, är att de aldrig fattar att det slår tillbaka.