okej här kommer min fetaste update. efter som att jag har haft teckniska problem med datorn och att server till garaget låg nere en liten stund.plus att jag har tagit sönder pappas bil. inte så kul men tids förödande. okej det som jag har gjort är att jag har sågat ut stomen till skuffen och jag har gjort stomen till den plastade lådan plus att jag har plastat den helt jag håller nu på med att slippa den och bygga en låda till slutstegen. först börjar vi med mitt arbete inom hus.
här är då den ytre sidan av sätet där den så kallade kanten kommer att sys .så här ser det ut innan jag har anpasat och vikit in tyget . komihåg att man får klippa bort ganska mycket tyg men inte för mycket och om det formerna är stora och runda så att det är svårt att forma tyget vid såna här kanter så kan man klippa lite för att släppa späningen.
så här såg det ut efter en stunds vikande. och det är så här det kommer att se ut .
här syns det lite hur jag gör .. där tråden är lr har kommit ut i från har jag precis innan tagit ett en centimeters långt stygn . sen så tar man nästa stygn precis jämnte där tråden gick ut . Träning ger färdighet.
så här fick hon stå en dag utanför garaget medans jag jobbade på som fan i röven på henne .. hahahha
här är spånplatan till sågan efter den gamla mattan och det passar perfekt.
här är johan som fick arbeta som hållare i tiosekunder jag tänkte att jag skulle göra en liten annorlunda hjul lucka. jag har inte sett det innan ialla fall.
sen började bygandet av lådan .
nu är det stabilt nog .glasfiberspackel sitter aldrig fel
se på fan det börjar se bra ut .. första gången så jag är ganska imponerad
her we go. första försöket i hela mitt snart tjugo år gamla liv.sudiga bilder tyvär.
nöff nöff. nu är det försent att ångra sig.
och lite där nöff.
nöff.
det blev facktiskt mer än så här .men fick inte med mig kameran ut i garaget vid andra försöket och inte är jag skulle börja på finnsjusteringarna heller och inte av slutstegs lådan heller men det kommer .