3550
Sök

Alkohol

ElectroRaggare
885 Inlägg
5 mars 2008
Eutanasi skrev:
Texi skrev:
Eutanasi skrev:
Jag har inte läst igenom allt, så jag vet inte exakt vad som har sagts tidigare men.
Alkohol är i mina ögon både bra och dåligt.

Det äcklar mig till en viss del, när jag ser unga tjejer klädda som slampor med tio kilo spackel i fejset springa omkring och skrika på stan på lördags- och fredagkvällar. Dom dricker, blir fulla, gör bort sig, och kommer inte ihåg nånting dagen efter men pratar ändå på måndagen om hur sjukt roligt dom hade i helgen.
Jag önskar att dom antingen, 1) höll sig inomhus för dom kommer ju ändå inte in någonstans, 2) blir våldtagna och då blir så avskräckta från att dricka att dom aldrig gör det mer.
Tjejer dricker mer än killar, fastän dom tål mindre. Varför då?
För att dom är dumma i huvudet? Suck. Jag vill byta kön.

Ska man dricka sprit, ska man göra det när man är själv. Inte bland folk.
Det borde klassas som medicin, i vissa fall.
Många har svårt för att sova. Och alkohol hjälper. Man blir lugn och somnar ganska fort med det i kroppen.

Jag själv, dricker, i slutna sällskap.
Och jag gör det för att slippa tänka.

0,o

visst... jag håller med dig till en viss del.. men att hoppas att de blir våldtagna är väl lite att ta i? bara för man är full har ingen rätt att våldta en!

Sen skriver du att du själv dricker för att sluta tänka.. tänk på de som dricker dagligen.. de dricker för att de har ett jävligt liv, de har de jobbigt och orkar inte ta itu med sitt liv och kanske hamnar helt snett. De tar till spriten för att de blir lättare.

Jag överdrev och var mindre seriös; ja.
Våldtäckt är för jävligt och jag vill inte att någon ska varken bli det utföra sådana.
Det är bara lite frustrerande med fulla människor ibland. Och vissa ibland är mer än andra ibland.

Problemet med alla saker i dagens samhälle är väl egentligen att det kan bli för mycket av "det goda".

Helt rätt måste jag säga.
Jag dricker alkohol så sällan att det knappt räknas, jag ser lixom ingen meningen med att dricka.
Och fulla äldre män på stan är nog bland det värsta jag vet.
Svenskar kan inte med alkohol.
Ingen bryr sig att man jättetuff och drack ur en hel 75:a i helgen själv och var full som ett svin.
Så jävla menlöst.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

Inläggskritiker
990 Inlägg
5 mars 2008

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

- De är jag de.
354 Inlägg
5 mars 2008
Hammarslag skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article398505.ab

De är väll farligare för att de är lättare att få tag i?

Edit: Jag har svårt att tro de som står i länken.
Senast redigerat av Killr0y_swe (5 mars 2008)

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

804 Inlägg
5 mars 2008
Killr0y_swe skrev:
Hammarslag skrev:

Beror på hur man ser det, en teoretisk dödsdos LSD är över 500"lappar" vilket är i stort omöjligt medans det går om man vill att supa ihjäl sig på 2-3 flaskor vodka vilket är mycket billigare, går att få tag på och går att hälla i sig.

Inläggskritiker
990 Inlägg
6 mars 2008
Killr0y_swe skrev:
Hammarslag skrev:

Kanske skulle ha sett programmet i vetenskapensvärld på tv med, var med liknande lista där, droger är inte så farligt som man tror, injektserar du så är det småfarligt men inte sånt du tar nassalt, eller oralt.
Blandar du massa så, ja använd sund förnuft så fattar du hur utfallet blir om man blandar droger o mediciner.

Har blandat många olika droger och jag lever än, amfetamin/extacy, svamp/kokain, amfetamin/kokain, Svamp/extacy, Gräs/tjack/kola

Och jag lever än och mina vänner gör det med, inga tecken på förfallna kroppar här.

Välkommen till 2008, gå ut på stureplan så får du se 70% med garanterat vita näsborrar

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Autonom
14 april 2008
Alkohol är en farlig drog som borde vara förbjuden!
Riktiga män dricker mjölk.
Senast redigerat av Autonom (14 april 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 april 2008
Autonom skrev:

...... dagen efter dom har druckit alkohol lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

804 Inlägg
15 april 2008
_Glenne_ skrev:
Autonom skrev:

Det är så jäkla äkligt att spy mjölk. mad

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 april 2008
baaki skrev:
_Glenne_ skrev:
Autonom skrev:

Det är så jäkla äkligt att spy mjölk. mad

spy? vem fan spyr dagen efter?! yikes

edit: oops, glömde bort att vissa faktiskt blir bakis tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (15 april 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

8 156 Inlägg
15 april 2008
Autonom skrev:

Hmm. Inte så många som vet, men det är väldigt mycket socker i mjölk och äldre människor som inte dricker mjölk speciellt ofta har svårt att bryta ner laktosen, vilket leder till att dom får illaluktande gaser och att svetten blir illaluktande.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

375 Inlägg
15 april 2008
Jag har aldrig varit full. jag dricker med måtta (3 cider) det räcker det för mej. Jag kör hellre runt i mina bilar än sitter på en fest/krog o super mej full och mår illa dagen efter. ser ingen mening med de. Jag tog mer och mer avstånd ifrån alkohol när min mormor höll på att supa ihjäl sig. Drack i 4 dagar utan att äta någonting.. efter dem 4 dagarn kom hon hem till oss, ögonen stora som bowlingklot, kollade på mej som om hon inte visste vem jag var. på kvällen satt jag i soffan o i ögonvrån såg jag något som låg och krampade, mormor.. kunde inte kontrollera sina organ eller någonting.. hade inte hon vart här den dagen/kvällen hade hon aldrig levt idag.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 april 2008
många här inne som inte dricker tycker jag.... jag dricker nästintill varje helg men inte mår jag dåligt för det, men iofs så har jag turen på min sida att jag alldrig blir bakis också, det är skönt smile

Ford Racing
479 Inlägg
15 april 2008
Phaetoon skrev:
Autonom skrev:

Hmm. Inte så många som vet, men det är väldigt mycket socker i mjölk och äldre människor som inte dricker mjölk speciellt ofta har svårt att bryta ner laktosen, vilket leder till att dom får illaluktande gaser och att svetten blir illaluktande.

jaså. Är det mycker socker i mjölk?
Man ska alltså dricka mjölk för att lukta någorlunda!

Ja Just!

28 Inlägg
15 april 2008
Alkoholen är det inget fel på, men sen behöver man jue inte överdriva när man dricker heller!! cool
Senast redigerat av Babychrisse (15 april 2008)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
15 april 2008
_Glenne_ skrev:
många här inne som inte dricker tycker jag.... jag dricker nästintill varje helg men inte mår jag dåligt för det, men iofs så har jag turen på min sida att jag alldrig blir bakis också, det är skönt smile

Tänk på att vi från Medelpad tål lite mera än vad resten av landet gör wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

2 751 Inlägg
15 april 2008
_Glenne_ skrev:

Fortsätt du så bara, så kommer du se när du är 50år, det är då allt kommer...

Who Djaa bless no man curse

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 april 2008
Jag har slutat helt med skiten. smile Dels för att jag mådde dåligt dagen efter, varför köpa sig sjuk liksom?
Hade inga problem med alkoholen, men jag har sett alltför många som åkt fast, eller gjort mycket dumma saker.
En av mina farbröder dog när han hade fyllt 60 efter ett liv med alkohol. Han sa precis som de flesta: "Det biter inte på mig, jag mår bra" jojo, levern såg ut som ett russin och han hade ett gäng hjärtinfarkter innan han tillslut dog. sad
Som läkarn sa; Han söp ihjäl sig helt enkelt.

Så tänk på det ni som säger att det känns inget. Ni är unga än, men vänta bara 20 år så får ni ert.. Likadant med rökning, snusning och annat.
När ni ligger med alkoholförgiftning eller KOL, så mår vi andra lika bra som vi gör nu...
Det är inte synd om er.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

3 722 Inlägg
15 april 2008
alkohol är livet!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 april 2008
Digital_Kicker skrev:
alkohol är livet!

Tills du ligger där i kistan.. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Muttley
15 april 2008
Irmscher Vectra skrev:
Jag har slutat helt med skiten. smile Dels för att jag mådde dåligt dagen efter, varför köpa sig sjuk liksom?
Hade inga problem med alkoholen, men jag har sett alltför många som åkt fast, eller gjort mycket dumma saker.
En av mina farbröder dog när han hade fyllt 60 efter ett liv med alkohol. Han sa precis som de flesta: "Det biter inte på mig, jag mår bra" jojo, levern såg ut som ett russin och han hade ett gäng hjärtinfarkter innan han tillslut dog. sad
Som läkarn sa; Han söp ihjäl sig helt enkelt.

Så tänk på det ni som säger att det känns inget. Ni är unga än, men vänta bara 20 år så får ni ert.. Likadant med rökning, snusning och annat.
När ni ligger med alkoholförgiftning eller KOL, så mår vi andra lika bra som vi gör nu...
Det är inte synd om er.

nu är vi lite inne på fel spår smile  en människa som INTE rökt i hela sitt liv kan också få KOL, och säg inte emot, för att en släkting fick de och hon hade aldrig rökt i hela sitt liv.

Sök