Hejsan alla "Garagare".
Detta är min första tråd på garaget så ni får ha lite överseende.
Mitt mål är att berätta och visa min ombyggnation av min BWM 320i Cab som står hemma i garaget.
Det stora målet är att fixa iordning ljudet, både så det blir snyggt men ändå så man ska kunna "kräma på" när man vill.
Har bläddrat igenom många olika trådar om just ljudbyggen här på garaget och fått många olika ideer. Tänkte passa på redan nu att tacka alla för den inspiration man fått genom att läsa alla trådarna, även ett speciellt tack till er som gjort era trådar lätta att följa med text till varje bild så man verkligen kan hålla koll på läget.
Mitt startobjekt så nästan ut så som den gör här på min profil på garaget, enda skillnaden är att nästan hela bagagen är tom (batteriet kvar ungefär) och så gott som hela interiören är bortplockad (lite kvar av instrumentpanelen). Ska försöka få upp bilderna imorgon men blev lite stressigt just nu.
Har redan några ideer på hur jag vill göra men för att det ska gå så måste jag ha lite mer hjälp av er proffsbyggare.
Det som jag behöver hjälp med är plastning med mera, vad behövs? hur går det till? hur får man det bästa resultatet (eller så bra som möjligt för en amatör)? var kan man får tag på materialet?
Sen skulle jag även behöva hjälp med kolfiber-look, har sett att vissa fixat till det i sina bilar (stilrent, snyggt och ger en sportig känsla enligt mig) och fått det riktigt bra, om jag har förståt det rätt så har ni klarlackat den eller något åt det hållet. Men var kan man hitta materialet och sånt?
Som jag sa så är jag nybörjare på hela bygg-själv saken, men tycker det är roligare att åka runt i något som man lagt ner slit och arbete på än något man köpt rakt av.
Ha en bra dag // Johan
P.S tar gärna emot ideer på hur man kan ha högtalarna / bildskärmar och allt vad det mer är. Skulle framförallt behöva lite tips och ideer på bagagen eftersom det är en cab så är det rätt krångligt och just där har jag kört fast