Ja, vad är en miljon.
Överskattat skulle jag säga..
Det spelar ingen roll för de flesta människor idag om de hade ett par tusenlappar mer i plånboken efter varje löning så skulle de trots allt sätta sprätt på allt och knappt ha pengar kvar till nästa lön.
De tusenlapparna blir på ett arbetsliv en miljon så i det stora hela är det inte alls så mycket pengar mer att leva med om de förbrukas under ett liv.
Vad skulle man göra själv. Jag skulle nog sätta in 200.000:- på skattekontot och inte behöva skatta så mycket under resten av året. Det man tjärnare extra då skulle jag allt eftersom investera i huset. Resten skulle nog in på sparande.
Som egenföretagare är det extra viktigt att spara. Nuvarande takt kommer bli ca 3 miljoner vid 60år som man förhoppningsvis ska kunna leva gott och ev kunna sluta jobba då.
Bättre att avsluta gott än att bränna pengar i ungdomsåren och bli besviken när det tar slut efter en liten stund.
Skulle man börja slösa och leva runt bara för att man skulle få en sådann summa bara utan vidare, hur skulle det då se ut den dagen man ev kommer överta fastigheter, mark och uppvuxen skog för många gånger mer. Lite vett i skallen måste man ha. Skrämmande att så många inte har respekt för pengar.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg