2908
Sök

En miljon kronor!

Teddan
2 495 Inlägg
10 januari 2008
Bjork skrev:
r-ted skrev:
en miljon, va fan har något tagit pengar från mitt framtidskonto ???? sista var det 1,3miljon wink

Då skriver vi upp att du har de wink

1 miljon hade varit en fin start på ett hus på landsbygden, med ett fint garage...
eller en peng värd att spara, till framtiden big_smile, Pension etc.

det var inte för att glänsa jag skrev det , utan det var min första tanke på vad en miljon är för mig.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Zzzz
937 Inlägg
10 januari 2008
Markolainen skrev:
Är inte en miljon mycket för er eller? Ni låter ju som mångmiljonärer hela bunten!

Mycket pengar när man skall tjäna ihop dem, lite pengar när man skall spendera dem wink

Slav
58 Inlägg
10 januari 2008
camaro67 skrev:
fredda_king skrev:
skulle köpa ett hus och en ny bil:)

För en miljon?! Vad är de för hus? roll

Beror på vart man bor vetty tongue
Vårat hus är värt cirka en mille och det är bra stort och med 3 garageplatser osv smile

Mer laddtryck!

Konsult
1 247 Inlägg
10 januari 2008
Danne_89 skrev:
camaro67 skrev:
fredda_king skrev:

Vårat hus är värt cirka en mille och det är bra stort och med 3 garageplatser osv smile

Behöver inte leta länge här heller för att hitta ett liknande hus tongue Grymt mycket billigare att köpa hus ute i bygderna än inne i storstäderna, det är skälet till att jag bor kvar där jag bor.

Med 1m hade jag köpt mig en schysst villa och någon rolig beg bil sen investerat resten smile

Rent A Retard !
674 Inlägg
10 januari 2008
annars så kan man alltid köpa en sunkig villa, renovera upp den o sälja med vinst, så gör man så ett tag så har man pengar tillslut.

kräver dock att man är händig. går även med andra saker, köpa billig, fixa/renovera, sälja med vinst big_smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Autonom
11 januari 2008
Vanligt vis så tar du lån på dessa saker, har du en milljon som du betalar så har du lite över i månaden, vilket du sparar på i längden.

Meister
6 763 Inlägg
11 januari 2008
Tagg3N skrev:
Danne_89 skrev:
camaro67 skrev:

Behöver inte leta länge här heller för att hitta ett liknande hus tongue Grymt mycket billigare att köpa hus ute i bygderna än inne i storstäderna, det är skälet till att jag bor kvar där jag bor.

Med 1m hade jag köpt mig en schysst villa och någon rolig beg bil sen investerat resten smile

Jag hör ju att jag får ta och flytta någonstans.. Jag bor i en liten förort till Örebro och där jag bor kan man inte hitta något hus för under 1,5. Och då är de inte mycke till hus.. Norrland here i come big_smile

287 Inlägg
11 januari 2008
Skulle spara mestadels jag, men ha en 50k att leka med först:D
Golfen skulle få den kärlek den behöver.
Senast redigerat av ThorskeN (11 januari 2008)

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
11 januari 2008
ta en tripp till las vegas och sätta den på rött...

7 120 Inlägg
11 januari 2008
camaro67 skrev:
Tagg3N skrev:
Danne_89 skrev:

Jag hör ju att jag får ta och flytta någonstans.. Jag bor i en liten förort till Örebro och där jag bor kan man inte hitta något hus för under 1,5. Och då är de inte mycke till hus.. Norrland here i come big_smile

Samma här nere i de småländska skogarna, man får ju ett nybyggt fint hus här för 1,5 mille. smile

Men hade jag fått 1 miljon hade jag köpt mängder med skit, och sparat ett par hundratusen roll

Giftig
419 Inlägg
11 januari 2008
Köpa lägenhet för 500k och Renovera/styla den för upp till 100k sedan fixa det jag vill med bilen, eller rättare sagt betala någon till att göra det jag vill med bilen tongue (Lat) Sen investera resten i något lönsamt.

LTJD

Makaronborrare
993 Inlägg
11 januari 2008
Aerodynamik skrev:
camaro67 skrev:
Tagg3N skrev:

Samma här nere i de småländska skogarna, man får ju ett nybyggt fint hus här för 1,5 mille. smile

Men hade jag fått 1 miljon hade jag köpt mängder med skit, och sparat ett par hundratusen roll

Här nere vid Hallandskusten så får man väl en halvsunkig 60-70 tals villa till priset av en miljon tyvärr:(

Svartlistad
446 Inlägg
11 januari 2008
Hade spenderat allt för man vet aldrig när man dör.
då är det bättre att ha kul för pengarna så länge dom räcker .....

400 Inlägg
11 januari 2008
Jag ser att många här verkar ha för mycket pengar big_smile
Stämmer verkligen inte in på en annan dock sad
Jag har 4,20kr på mitt konto och 10,94kr på mitt sparkonto och 135kr i plånboken och har ingen som helst aning om när jag får pengar nästa gång sad dumma a-kassa!!

Så 10 00:- är grymmmt mycket för en annan...
1miljon känns vääääldigt långt bort sad

Ride Like You´ve Never Been Hurt

1 396 Inlägg
11 januari 2008
Tjänar du 25 000 :- i genomsnitt i hela ditt liv från 20 till 65 års ålder har du tjänat ihop 13,5 miljon kronor minus skatt.

Alltså ca 9-10 miljoner. Så stila er lite...

Och det är inte precis 90 % av alla här som kommer tjäna mer än det i GENOMSNITT hela livet.

Hus och bil lånar de flesta till. Hus betalar du av på 30-40 år och bil på 5-10 år. Inga kontanter där inte.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 januari 2008
Ja, vad är en miljon.

Överskattat skulle jag säga..

Det spelar ingen roll för de flesta människor idag om de hade ett par tusenlappar mer i plånboken efter varje löning så skulle de trots allt sätta sprätt på allt och knappt ha pengar kvar till nästa lön.

De tusenlapparna blir på ett arbetsliv en miljon så i det stora hela är det inte alls så mycket pengar mer att leva med om de förbrukas under ett liv.

Vad skulle man göra själv. Jag skulle nog sätta in 200.000:- på skattekontot och inte behöva skatta så mycket under resten av året. Det man tjärnare extra då skulle jag allt eftersom investera i huset. Resten skulle nog in på sparande.

Som egenföretagare är det extra viktigt att spara. Nuvarande takt kommer bli ca 3 miljoner vid 60år som man förhoppningsvis ska kunna leva gott och ev kunna sluta jobba då.
Bättre att avsluta gott än att bränna pengar i ungdomsåren och bli besviken när det tar slut efter en liten stund.

Skulle man börja slösa och leva runt bara för att man skulle få en sådann summa bara utan vidare, hur skulle det då se ut den dagen man ev kommer överta fastigheter, mark och uppvuxen skog för många gånger mer. Lite vett i skallen måste man ha. Skrämmande att så många inte har respekt för pengar.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

2 182 Inlägg
11 januari 2008
camaro67 skrev:
fredda_king skrev:

Förmodlogen har det 4 väggar och halmtak, men visst finns det hus för under miljonen, men nu skulle han ju ha bil också då blir det ännu värre att hitta ett bra hus

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

380 Inlägg
11 januari 2008
Niklas1987 skrev:
camaro67 skrev:
fredda_king skrev:

Förmodlogen har det 4 väggar och halmtak, men visst finns det hus för under miljonen, men nu skulle han ju ha bil också då blir det ännu värre att hitta ett bra hus

I mina trakter så får man 2 hus å en fin bil för en mille smile  Vet inte ritkigt vad ja själv skulle göra med en mille,men förmodligen köpa en ac-cobra replika,tror det är en skitkul busbil smile

med lem
1 147 Inlägg
11 januari 2008
jag skulle köpt en familjepizza och ett flak öl, sen sparat resten.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Rent A Retard !
674 Inlägg
11 januari 2008
dallelito skrev:
jag skulle köpt en familjepizza och ett flak öl, sen sparat resten.

låter som det vettigaste hittills big_smilelol

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Sök