En sportbil för mig en en bil som e byggd med ren å skär körglädje som första priotering!
Komfort har helt lr nästan helt skippats, allt för att hålla ner vikten. Komfort har man hemma i tv-soffan!
En sportbil bara älskar allt vad kurviga vägar heter, då den ligger som ett strykjärn på vägen.
Den ska vara bakhjulsdriven å gilla att vicka lite på rumpan då man provocerar den.
Den ska vara så kul att köra så att du inte ens saknar den där stereon som e skippad pga viktbantnning av bilen.
Utseendemässigt så e den alltid låg å brerövad, den e stötig att å styv av sig å reagerar direkt på minsta lilla ifrån dig som förare.
Å japp, jag tycker att Miatan kvalar in som sportbil, iaf första generationen....men sen finns det risk för att det blev lite för mkt komfort....
En sportbil behöver inte ha en mega motor med en massa hästar i, den behöver en väl avvägd motor som gör att du kan få ut det maximala av bilen.
En sportbil en byggd för kurviga vägar å inte rödljusrace!
Lotus Elise e enligt mig den optimala sportbilen, men om dina pengar inte räcker hela vägen dit så funkar Miatan som ett helt okay substitut så länge!
Å ni som säger att Miatan e en "tjej-bil" bör ge er ut i sommar å ratta en innan ni säger ngt igen om den saken! Kanske kolla med Qvarnis vad han tyckte om Rosies Miata oxå...
Kram på er!