3476
Sök

Söker luftfjädring till Corvette C4

31 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej alla snackar mycket om luftfjädrade bilar för att kunna höja och sänka och tänkte höra mig för om nån vet något bra ställe man kan hitta luftfjädring till Corvette c4..? måste ha tag i luftfjädring så jag får den genom besiktningen, får ombesiktning för att dom anser att den e för låg.. :S vet någon någonting så hör av er..

1 866 Inlägg
13 januari 2008
#2
Jag e också ute efter luftfjädring fast till en eclipse 97a! Var hittar jag det?
Föresten hur låg e din corvette eftersom den inte går igenom? Måste ju vara grymt låg!


16 197 Inlägg
13 januari 2008
#3
www.karnag.se har de mesta... om inte så bygger dom men de e INTE billigt..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 866 Inlägg
13 januari 2008
#4
okej tack för tipset!
har dragit iväg ett mail till dem nu, får se vad dem svarar. Om de kan fixa det till min bil?
Vad gissar du på att det skulle kosta? :-)


31 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
#5
tror min e ca 30-35 mm under till på lägsta stället

turboabstinens
442 Inlägg
13 januari 2008
#6
Köp coilovers istället!

ocertifierad klåpmekare

1 866 Inlägg
13 januari 2008
#7
bluelight skrev:
Köp coilovers istället!
Jasså... kan man då ha en fjärr/kontroll där man höjer o sänker bilen?


turboabstinens
442 Inlägg
13 januari 2008
#8
RichiB skrev:
bluelight skrev:
Köp coilovers istället!
Jasså... kan man då ha en fjärr/kontroll där man höjer o sänker bilen?
Njae, eller går väl antagligen och bygga.. Problemet är ju att besiktningen inte gillade hur låg bilen var.. Skruva upp den till SUV-nivå, besiktiga, skruva ner.

ocertifierad klåpmekare

1 866 Inlägg
13 januari 2008
#9
bluelight skrev:
RichiB skrev:
bluelight skrev:
Köp coilovers istället!
Jasså... kan man då ha en fjärr/kontroll där man höjer o sänker bilen?
Njae, eller går väl antagligen och bygga.. Problemet är ju att besiktningen inte gillade hur låg bilen var.. Skruva upp den till SUV-nivå, besiktiga, skruva ner.
Okej...
Men en vanlig sänkning ska väl inte besiktningen bry sig om? Jag klarar ju lätt av att köra över alla vägbulor! :-)


31 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
#10
Men de gör inte jag.. :S

Reparatör
630 Inlägg
13 januari 2008
#11
RichiB skrev:
Jag e också ute efter luftfjädring fast till en eclipse 97a! Var hittar jag det?
Föresten hur låg e din corvette eftersom den inte går igenom? Måste ju vara grymt låg!
jag håller på att förhandla med ett företag som bla har färdiga airridekitt till din bil . PM mig om intresse finns så kan vi diskutera mer .


16 197 Inlägg
13 januari 2008
#12
bluelight skrev:
RichiB skrev:
bluelight skrev:
Köp coilovers istället!
Jasså... kan man då ha en fjärr/kontroll där man höjer o sänker bilen?
Njae, eller går väl antagligen och bygga.. Problemet är ju att besiktningen inte gillade hur låg bilen var.. Skruva upp den till SUV-nivå, besiktiga, skruva ner.
går att bygga en fjärr så man kan höja å sänka coilovers?? 


då undrar ja, hur f-n skulle dessa coilovers se ut??


skulle hellre montera luftfjädring om man nu har råd me de. smile   så mycke bättre komfort än coilovers sen kan man ju höja å sänka en lite som man vill smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

31 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
#13
kollade med några företag men dom hade inte till corvette.. så ja får se om de går att bygga något själv...

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
17 januari 2008
#14
Du får testa med coilovers som ovanstående har sagt.
Fatta aldrig riktigt om du ville ha den högre eller om det bara var för besiktningen, för då skaffar du ju bara nya fjädrar så den blire lite högre.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

31 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
#15
det är ett problem det med.. hörde med dom som har coilovers.. men de fanns inte till corvette.. ja vill inte höja den kanske typ 20mm


Sök