4348
Sök

BMW E36 2,5 Kompressor

473 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
#61
Pumpe skrev:
Nice projekt. Är sjukt sugen på en Beamer me kompressor men blir dom inte ganska törstiga vid normal körning?

Det beror på vad du jämför med tongue
Men jag tycker inte det blev spec stor skillnad mot orginal.

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

473 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
#62
Har fått i motorn nu.
Fick dock lite problem med att få på lådan då det centrerings verktyget som man fick med den nya kopplingen inte var spec bra så jag har nu beställt ett riktigt verktyg som kommer nästa vecka sad segt...
Kan ju inte börja på tryck systemet fören växellådan är på för att motorn ska vara i rätt "läge".
Men men det är bara att vänta på verktyget...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/350708_baaea7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/350709_l10ksc.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/350707_yutyh6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/350711_hfej99.jpg

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

1 217 Inlägg
20 maj 2008
#63
Snyggt och förmodligen snabbt bygge;) Det ser förbaskat trångt ut i motorrummet dock:O


473 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
#64
Ksj skrev:
Snyggt och förmodligen snabbt bygge;) Det ser förbaskat trångt ut i motorrummet dock:O

Hehe de kan du ge dig fan på att de e också tongue

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

186 Inlägg
20 maj 2008
#65
coolt bygge!

jag har ett centreringsdon liggandes, synd att du bor en bit bort bara wink lät en kompis svarva ett åt mej..hur simpelt som helst..min m3 låda bara klickade på plats...

mvh

473 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
#66
haack skrev:
coolt bygge!

jag har ett centreringsdon liggandes, synd att du bor en bit bort bara wink lät en kompis svarva ett åt mej..hur simpelt som helst..min m3 låda bara klickade på plats...

mvh

Tackar!

Det va inte så farligt dyrt (100kr) och jag lär ändå behöva det igen nån gång men tack ändå tongue

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

Konstruktör
1 053 Inlägg
20 maj 2008
#67
Äntligen händer det grejer. Jag har ju längtat så ^^

Och som vanligt ser det riktigt bra ut.
Synd det där med växellådan bara, men det löser ju sig smile


terazzi
20 maj 2008
#68
Vad säger besiktning om detta då? dem lär ju inte missa det wink smile
Gillar inte bmw men va ändå tvunget kommentera detta smile hehe..

35 Inlägg
20 maj 2008
#69
Ska vi byta motorn? ;-)

Ligger alltid före dig. ( Pinka på trafikpolis )

73 Inlägg
20 maj 2008
#70
Ser riktigt bra ut smile har du gjort om remdriften själv eller något företag som gjort det åt dig? kör du med org. styrsystem? Har själv funderingar på att bygga m50 kompressor inför vintern smile

Bil stavas med 3 bokstäver, B M W

473 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
#71
mustang gt skrev:
Ser riktigt bra ut smile har du gjort om remdriften själv eller något företag som gjort det åt dig? kör du med org. styrsystem? Har själv funderingar på att bygga m50 kompressor inför vintern smile

Om du menar själva kompressor hjulet så är det Mekatronik på Elof Lindälvs gymnasium som har gjort det tongue

Tog ett tag men de blev riktigt bra!
Egentligen skulle man väll ha eloxerat hjulet också men hade inte riktigt tid.

Jag ska köra med orginal styrsystem, ska mappa den på Schmiedmann i Nordborg.
Det är en bit att åka men det är lätt värt det smile

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

473 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#72
Behöver lite hjälp!

Provmonterade ett par GP German Perfection 18" för att se om jag ska byta fälgar.
Kan verkligen inte bestämma mig.
Mina Azev är jävligt feta men dessa är också snygga som fan.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/354727_mihqsy.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9344/354729_86iqex.jpg

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

70 Inlägg
25 maj 2008
#73
klockrena fälgar!
Kan inte bli bättre en sådär tycker Azev ser ut och vara stelt och tråkigt mot dom nya.
Jag röstar för byte

mvh //kapi

473 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#74
kapi skrev:
klockrena fälgar!
Kan inte bli bättre en sådär tycker Azev ser ut och vara stelt och tråkigt mot dom nya.
Jag röstar för byte

mvh //kapi

Mm kan hålla med dig men samtidigt känns det som om jag monterar dessa fälgarna så blir det som vilken stylad bil som hellst och det är inte riktigt det jag är ute efter.
Funderar på Rial Daytona Race 19x10 bak och 19x8,5 fram.
Det känns lite smalt med 9" breda bak bara när man har kört med 10" innan och anpassat skärmarna därefter big_smile

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

1 867 Inlägg
25 maj 2008
#75
Byyyyt big_smile
Vi glömde ju titta på centreringsdon när du var nere och shoppade. Domkraften verkar funka bra iaf ser jag wink

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

473 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#76
Koop skrev:
Byyyyt big_smile
Vi glömde ju titta på centreringsdon när du var nere och shoppade. Domkraften verkar funka bra iaf ser jag wink

Hehe ok jag får la byta då tongue
Ja men jag lånade av Scram ist så de ordnade sig.
Ska montera lådan imon.

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

56 Inlägg
28 maj 2008
#77
gött o se att du börjar bli klar.. tycker inte att du ska byta fälgar då dina azev är råare, mer tyskstuk över dom:P


70 Inlägg
28 maj 2008
#78
Fast om du ser det såhär så är Azev fälgarna inte helt ovanliga på en bmw heller. Så låt mig citera Koop med
"Byyyyt".
Hmm den fälgen var inte helt fel heller, tolkar det som att du är ute efter en split-fälg med många ekrar?
10" är aldrig fel bak iaf ^^

Sparo
29 maj 2008
#79
Jag tycker inte att du ska byta fälgar, dem du hade innan var klockrena!

7 120 Inlägg
29 maj 2008
#80
Koop skrev:
Byyyyt big_smile

cool


Sök