4290
Sök

Fjäderbensstag??

119 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
#1
Fjäderbensstag Hur mycket lönt är det å köpa ett sånt egentligen?
Märker man någon skillnad när man kör m.m??

Tacksam för svar.

Malmöit

1 072 Inlägg
23 januari 2008
#2
kör du bana så är det en fördel då den styvar upp chassi´t


119 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
#3
Kör inte bana. Kör bara å Cruzar;) typ*hehe*

Malmöit

33 Inlägg
23 januari 2008
#4
du behöver garanterat inget om du bara glider runt. Men sen finns de ju många som ska ha de för att de är häfftigt


119 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
#5
Okey..
Men tror du man känner någon skillnad om man sätter på ett stag? Även om man bara glider runt??

Malmöit

1 585 Inlägg
23 januari 2008
#6
Man märker nog en liten skillnad när du kör på kurviga vägar etc. Men annars så märks det nog inte så mycket. Men det är snygg och styvar upp chassit lite:)

Techcnis
23 januari 2008
#7
det blir allt lite skillnad, bilen blir mycket snällare när det svänger skarpt!

119 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
#8
Aufan.
Då kan man fixa en sån ändå.

Malmöit

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
23 januari 2008
#9
Som jag har hört det märker man lite om man har standard chassi men märker mer om man har flera andra modifieringar gjorda på chassi, dock ej provat själv än.

- Time Attack -

16 197 Inlägg
23 januari 2008
#10
man märker ingen skillnad alls vid normal körning kan ja lova..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 januari 2008
#11
Kompisen (M_A_C) s40 satte på fjäderbenstag och vi provade lite före och effter.(i en rondell) Och det var iallefall märkbar skillnad på styvhet i karossen

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
23 januari 2008
#12
Har för mig att förståsigpåarna säger att det är ganksa meningslöst i praktiken om man inte har styvare fjädrar plus dämpare?? Enbart sänkfjädrar, då gör det ingen skillnad tydligen. Rätt eller fel? Snyggt är det ju i vilket fall oavsett om det fyller en funktion eller inte

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Evolution Garage
394 Inlägg
24 januari 2008
#13
Om man vill att bilen ska bli mer understyrd, så skaffa ett riktigt rejält fjäderbenstag fram (som jag antar du menar).... men gillar man att åka brett så är det där bak man ska styva upp smile

Med fjäderbenstag fram så svarar karossen lite snabbare på styrutslag och du får inte lika mycket roll-effekt i karossen, men du förlorar oftast lite grepp i framvagnen.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

1 833 Inlägg
24 januari 2008
#14
Jag tyckte att den blev märkbar skillnad, bilen ålar sig inte lika mycket vid acceleration, den blir styvare om man kör fort i rondeller osv. Klart värt dom 500kr jag gav för mitt.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

119 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#15
Squadron skrev:
Jag tyckte att den blev märkbar skillnad, bilen ålar sig inte lika mycket vid acceleration, den blir styvare om man kör fort i rondeller osv. Klart värt dom 500kr jag gav för mitt.

Får väl bli ett stag. För att de blir snyggare i motorutrymmet och lite funktion;)
500spänn. Var hittar man det?big_smile


Tack alla!

Malmöit

henkeboy77
24 januari 2008
#16
Det är skylnad på vilken man köper också. jag hade på min volvo 855 i från volvo orginal det funkade riktigt bra. styrningen svara riktigt snabbt. sen köpte jag ett från realcar det var bara för syn skull ingen förbätrein alls. detta var det fyrkantiga i aluminium. så nu har jag ju samma problem eller fråga igen, är det någon som vett hur bra momo eller realcars i kolfiber funkar? jag har köpt en nu 855 nu. annars så köper jag orginal dom kostar mer men funkar skit bra!

486 Inlägg
24 januari 2008
#17
Om bilen blir styvare beror mycket på vilken bil det rörsig om och hur styva dom är i chassiet original. Men på gamla X40 så är det väl investerade pengar för deras chassie/kaross är rätt klena/mjuka.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

119 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#18
:lol:Någon som vet var man kan köpa billiga Fjäderbenstag???

Malmöit

1 072 Inlägg
25 januari 2008
#19
Topman_1 skrev:
:lol:Någon som vet var man kan köpa billiga Fjäderbenstag???

Ska de va billigt, så bygg själv..


119 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#20
Sik: Kanske inte har tillgång till maskiner m.m.wink

Malmöit


Sök