4451
Sök

Fjäderbensstag??

4 586 Inlägg
1 augusti 2009
#21
det sitter fjäderbenstag på min mors 60 hästar skoda. Måste nog vara något förstärkning vid krocK för varför skulle den annars sitta där


Fordonstekniker
1 740 Inlägg
1 augusti 2009
#22
Sitter även ett sånt på min skoda, tror det är för krocksäkerheten, för att karossen ej ska vika sig.

Lev livet, det kan ta slut fort

Supraman
2 300 Inlägg
1 augusti 2009
#23
darkwizard skrev:
Sitter även ett sånt på min skoda, tror det är för krocksäkerheten, för att karossen ej ska vika sig.

Jepp där ser man hur mjuka karossrna egentligen är.

det e lönt om man kör mkt på kurviga vägar och trycker på lite.
annars så kan det kvitta

man kan se hur karossen flexar om man sätter ett snöre mellan fjäderbenen och trycker på i en kurva så slakar snöret med en gång.
så mjukt e de, byggda för att det ska gå mjukt inte för stenhård väghållning trots att vi européer har hårdare chassisättningar än i usa t,ex

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
1 augusti 2009
#24
Stefan jag vet hur mjuk dessa bilar är. Pressade min på en kurvig väg, vågade inte gå över 85, för började det understyra som bara den. Har kört samma väg med en annan bil, sänkt 50 mm och då gick det att hålla 100+ km/h.

Lev livet, det kan ta slut fort

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
1 augusti 2009
#25
Topman_1 skrev:
Squadron skrev:
Jag tyckte att den blev märkbar skillnad, bilen ålar sig inte lika mycket vid acceleration, den blir styvare om man kör fort i rondeller osv. Klart värt dom 500kr jag gav för mitt.

Får väl bli ett stag. För att de blir snyggare i motorutrymmet och lite funktion;)
500spänn. Var hittar man det?big_smile


Tack alla!

Sitter väl original på all V70N T5!?

4 824 Inlägg
2 augusti 2009
#26
dieselknackare skrev:
Topman_1 skrev:
Squadron skrev:
Jag tyckte att den blev märkbar skillnad, bilen ålar sig inte lika mycket vid acceleration, den blir styvare om man kör fort i rondeller osv. Klart värt dom 500kr jag gav för mitt.

Får väl bli ett stag. För att de blir snyggare i motorutrymmet och lite funktion;)
500spänn. Var hittar man det?big_smile


Tack alla!

Sitter väl original på all V70N T5!?

nej det sitter inte nått fjäderbensstag orginal på nån V70, finns inget orginal att köpa heller.
du kanske tänker på det staget som övre motorfästet är fast skruvat i?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
2 augusti 2009
#27
Fjäderbensstag for show:
http://www.stylingshopen.se/images/products/fjderbensstag/e46-sedan-4drs/e-46/bmw-new/26.jpg


Fjäderbensstag på RIKTIGT:
http://www.evolutionzen.com/photo/bmw-strut-brace.jpg


Universalstag som är 1 cm i omkrets samt är justerbara är säkert snyggt att ha i ett motorrum, men hur mkt nytta skulle det faktiskt göra innan det ger upp på bana eller liknande?

Jag reserverar mig för att ha fel, men stag ska vara massiva/solida och helst inte i hundra olika delar som man får skruva ihop.

"When innovation meets passion!"

____________________________________
1 340 Inlägg
24 september 2009
#28
Någon som byggt ett till en 740 med DOCH toppen? är det bara ta en bit rör och tjocka mettalplattor och "borra och svetsa lite" ? något man ska tänka på?

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

4 Inlägg
8 januari 2012
#29
Klart det gör skillnad!.. men ska man ha fjäderbensstag så tar man där back med för max efekt ^^ glider man bara runt i fjolliga hastigheter gör det inte så mycket men när du ligger 160 + eller vid acceleration wink

4 Inlägg
8 januari 2012
#30
krängningshämmare sitter på undersidan och fjäderbensstag på ovan över motorn osv... känns dock lite meningslöst av mej att svara på en tråd som är 2 år gammal...


Sök