2813
Sök

Besikta med toning runt om?

25 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Hur har det gått för er som besiktat bilen med toning runt om? Jag har inte så mörkt tonat (se galleriet) och jobbet är riktigt bra gjort.

Vad har dom sagt? Jag vet ju att det är inte är tillåtet med nån sorts toning alls på framdörrarna...

Nån som har snackat sig ur det och har några bra tips?

Real Eyes - Realize - Real Lies

Mr White
1 072 Inlägg
23 januari 2008
Köp ett par otonade å byt vid varje bes...Kommer inte å gå annars..Har själv ljust runt om..

1 741 Inlägg
23 januari 2008
antar du har elhissar... kör ner rutorna och dra säkringen. inget krav på sidorutor.. (hoppas det är soligt och varmt när du åker till bes.)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

9 108 Inlägg
23 januari 2008
Jag hade chansat, det värsta som kan hända är att man får ombesiktning och då kostar det ett par hundringar och en stunds jobb visserligen men ska det vara snyggt får det väl vara värt det smile Åk in med nerkörda rutor som sagt, du får hoppas att dom inte är riktigt jävliga och sätter i en ny säkring bara, dom har garanterat sett det knepet förr.

Förresten så gillar jag din avatar wink Life on a plate är riktigt grym hehe.

Thorssa
23 januari 2008
Jag klarade mig senast, de märkte inte ens att de var tonade. Att dra ner rutorna och rycka säkringen funkar inte, de kommer förstå att du har tonade rutor och ge dig ombesiktning. Bättre att vara ärlig och ha dem uppe, större chans att de är snälla på så vis.

hater
656 Inlägg
23 januari 2008
Annars e d bara att dra ut sladden for elhissarna pa bada sidor. Har valdigt svart o tro att de kommer borja rota bakom dorrkladseln for att glo om du har tonat eller inte nar det inte ens e lag pa framrutor vid bes.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

435 Inlägg
23 januari 2008
ta bort rutorna och skit i att sätta dit nya.. inget krav på att ha sidorutor på bilen smile sen sätter du bara tillbaka dom när du har besiktigat, men då kan ju farbrorblå ge dig böter istället..

No risk, No reward

3 059 Inlägg
23 januari 2008
Perss0n skrev:
ta bort rutorna och skit i att sätta dit nya.. inget krav på att ha sidorutor på bilen smile sen sätter du bara tillbaka dom när du har besiktigat, men då kan ju farbrorblå ge dig böter istället..

Inte det? Inte ens på en bil som är helbilsgodkänd (eller va tusan det nu heter) ?

Chaufför
418 Inlägg
23 januari 2008
Min galant gick igenom 2ggr med toning runt om. Var ljus toning iofs. Men det gick. Här i örebro var det på gränsen de sa att jag skulle rycka filmen till nästa år. Men då åkte jag till Köping istället o bes...
Senast redigerat av st220hgv (23 januari 2008)

Kör Scania!!

25 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Ah, tänkte också på att rycka säkring med. Men det känns så uppenbart... Får väl testat att köra igenom och se vad dom säger. smile

Real Eyes - Realize - Real Lies

Thorssa
24 januari 2008
Masaru skrev:
Annars e d bara att dra ut sladden for elhissarna pa bada sidor. Har valdigt svart o tro att de kommer borja rota bakom dorrkladseln for att glo om du har tonat eller inte nar det inte ens e lag pa framrutor vid bes.

Grejen är ju att lite av rutan sticker upp, speciellt om du viker undan listen. Då kommer de se att du har rutor. Och eftersom de då inte kan kontrollera om de är tonade kommer de troligtvis ge dig ombesiktning. Jag tror att de bara blir irriterade när man försöker lura dem på detta vis.

8 156 Inlägg
24 januari 2008
Om jag hade varit besiktningsman så hade jag helt klart försökt jävlas med dom som kör in med rutorna nere. (Först genom att pilla dit en säkring och om det inte funkade så hade jag nog bett dom att ta bort sidopanelerna...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
24 januari 2008
Åk dit o bes som vanligt.. låt han bessa bilen i lugn o ro o gå sätt dig under tiden o hoppas på att du har tur. annars får du byta till org rutor nästa gång om du vill ha kvar toningen

Bmw osv..

435 Inlägg
24 januari 2008
Smajly skrev:
Perss0n skrev:

Inte det? Inte ens på en bil som är helbilsgodkänd (eller va tusan det nu heter) ?

kompisen gjorde så på hans Audi 100, det var ju kallt å snöa ute och så var personalen tvungen till att varmköra bilen för att få rätt värden på katten, han frös då lagom när han kom tillbaka men det var godkännt tydligen så smile dom sa att det brukade se ut så när endel besiktigade sina bilar tongue

No risk, No reward

Thorssa
24 januari 2008
Phaetoon skrev:
Om jag hade varit besiktningsman så hade jag helt klart försökt jävlas med dom som kör in med rutorna nere. (Först genom att pilla dit en säkring och om det inte funkade så hade jag nog bett dom att ta bort sidopanelerna...)

Exakt! jag hade också gjort dagen jävlig för dem. Hade de däremot varit ärliga och kört med rutorna uppe hade jag kanske släppt igenom det om det inte var alltför mörkt.

study
772 Inlägg
24 januari 2008
hur ser ni ut när det är mörkt ute i fall det är tonat?

1 878 Inlägg
24 januari 2008
moose46019 skrev:
hur ser ni ut när det är mörkt ute i fall det är tonat?

klart man ser, man kör väl inte som alla 740i raggare och har bäcksvart toning. eller som att spraya svart färg på sido rutorna som vissa jag känner har gjort .

Allt-i-allo
25 Inlägg
24 januari 2008
veva ner rutan å ta ur säkringen alt. ta  bort fönstervevarna

Tyskstuk
466 Inlägg
24 januari 2008
Själv skulle jag nog aldrig orkat tona runtom för jag tycker inte att det är värt allt besvär, så snyggt är det inte.
Senast redigerat av Rille_Pille (24 januari 2008)

5 198 Inlägg
24 januari 2008
Rille_Pille skrev:
Själv skulle jag nog aldrig orkat tona runtom för jag tycker inte att det är värt allt besvär, så snyggt är det inte.

Håller med föregående talare

Sök