24 januari 2008
Trådstartare
Detta hände igår när jag var på väg till jobbet med min "vinterbil" Golf Mkll 1,3 från 89. Den har haft tendenser att stanna typ 0-2 gånger i veckan när man kör,motorn dör bort som om du skulle slå av strömmen,och vissa gånger startar den direkt efteråt och ibland får man tugga på en stund för att få igång den. Men lite svårt att hitta såna fel när dom bara upprepas ibland,men det är ju högst troligt någonting med tändningen.
Så igår när jag närmade mig ett rödljus där det var kö så skulle jag börja motorbromsa,men innan jag hann släppa gasen så märkte jag att motorn dog bort igen. Men bara en sekund efter att den dog så kom det en jäkla smäll,och jag märkte direkt att det inte var någon vanlig misständning. Men jag rullade in till kanten och började tugga igång den igen,men den här gången tog det länge,men jag fick igång den och märkte till min förvåning att Golfen hade fått ett litet ljudtrimm. Jag mätte hur mycket den hade sprängst upp idag så på mitten var hålet ungefär 220mm. Har aldrig varit med om liknande!!
Ljuddämparn!Boom!!
Senast redigerat av Cheva87 (24 januari 2008)
Varför limma fast plast på bilen,modellbilar finns väl i affären?