3158
Sök

Need help! 740 dör under körning tills man slår av och på motorn

8 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#1
Som sagt, jag är ute och kör, efter en stund slutar den gasa och jag måste slå av och på motorn så går den ett tag igen. Någon som kan tänka sig en lösning?

Behövs kanske mer info men jag vet inte vad jag ska skriva så ställ gärna frågor

3 650 Inlägg
24 januari 2008
#2
hur långt kan du köra innan den stängs av? hur länge går den efter att du startat på den igen?


8 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#3
10-15 sekunder

8 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#4
har letat runt genom google och hittat lite halvliknande problem med andra modeller, där va de mycke snack om att bränslepump relät va de som behövs bytas. Vad tror ni om det?

Almännt tokig
481 Inlägg
24 januari 2008
#5
vet att 740 haft mycket problem med bränsle pumps reläerna ..........

annars låter det som det skulle kunna vara högtrcks bränsle pumpen som pajat så det bara är den i tanken som går så den putter fram lite bränsle men inte tillräckligt för att gå hela tiden = den dör när bränslet inte räcker till och sen får den bygga upp trycket igen på nytt.
Senast redigerat av LoFET (24 januari 2008)

Inline sixes ist sie scheisse.......

2 271 Inlägg
24 januari 2008
#6
Kollegans 745, dock en B230A dog under körning, överhettad tändspole har jag för mig att det var.


8 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#7
Ok så jag ska byta relät först. Gör de imorrn. Går inte det får jag kolla pumpen då. Men om det är pumpen borde den inte behöva lite tid att få upp tryck då? För nu kan man vrida av och på direkt så går den igen i 15 sek

3 650 Inlägg
25 januari 2008
#8
Det är nog kallstartsventilen som går igång, så fort du vrider av och på den, eftersom den inte hinner bli varm? kan det stämma inte?


8 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#9
Nej det kan inte stämma med kallstartsventilen. Jag kör den fortfarande till jobbet. Alltså den går att köra men så fort jag når lite lägre varv så dör den och då måste jag starta om den. + att när den går så rycker den.

8 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#10
Bytte reläet, inga förändringar..sad

220 Inlägg
25 januari 2008
#11
kolla lite med svänghjuls givaren, dom kan spöka

8 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
#12
Vart sitter givarn?
Senast redigerat av donke (25 januari 2008)

2 Inlägg
25 januari 2008
#13
jag hade samma problem på min 740,det va hallgivaren som spökade. på b230f sitter den i fördelaren.troligen att det e det som e felet.

Det ska börjas i tid...

3 235 Inlägg
25 januari 2008
#14
Har du kollat bränslefiltret?

Brorsan hade liknande problem, och då visade sig att det var en del smuts i bränsletanken. Efter att den var i gång en stund så dog den bara. Lösningen för hans del var att köra alltid med full tank, men dock kunde problemet uppstå ibland. (Han hade en VW Passat då...).

Folk på verkstan konstaterade att avlagringar i tanken hade lossnat och blokerat pumpen när den var igång, och när motorn dör så sjunker smutsen till botten igen. Sen var det att starta med en gång och köra. Han ville inte tömma och rengöra tanken, och sålde bilen kort efter.


220 Inlägg
26 januari 2008
#15
svänghjulsgivaren sitter bakom motorn  på blocket, mellan växellådan och blocket

8 Inlägg
26 januari 2008
Trådstartare
#16
Ok, jag ska kolla hallgivaren, det lät sannolikt. men att det var smuts i tanken kan de inte vara för att man behöver bara vrida av o på som tar typ två sekunder och så snabbt kan ju inte smutsen sjunka ner i tanken..


Sök