2666
Sök

Efterlyst (Programmet på TV3)

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
#61
Hehe inte jag heller, men slarvskriver en heldel på internet, men kan ju bero på att man säkert skriver runt 150ord i minuten på T bordet.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

498 Inlägg
25 januari 2008
#62
RouziMotorsport skrev:
Finns 1000 liknande trådar på garaget.org
Alltid snackas det om samma sak

"vi får inte sjunga nationalsången"
"våra kyrkor försvinner"
" Vi får inte fira studenten i kyrkan"
bla bla bla...

Säg mig, när fan dök det upp en utlänning och sa att ni inte får sjunga svenska national sången???
Det är ju själva svenskarna som har förknipat flaggan och national sången med rasism. Och för guds skull läs på innan ny yttrar er, ordet "invandrare" betyder inte bara svartskallar. Så nästa gång ni tittar på statistik på hur många utlänningar som begår brott, räkna då med alla dessa 100000 finnar i sverige och danskar och norrmän o hela skiten.
Du har faktiskt en poäng i vad du säger.

I vissa fall står där en snyftande invandrare i tidningarna och säger att h*n blir kränkt av det ena eller andra.

MEN! det är inte ovanligt att det istället är rektorn eller liknande som tagit beslutet att inte sjunga nationalsången (i detta fallet)

517 Inlägg
25 januari 2008
#63
Hörde idag på nyheterna att en butik som säljer kameror blev anmäld för diskriminering för att de hade satt upp en skylt där det stod på polska "Vi förvarar dom dyra kamerorna inlåsta på natten".

Detta skrevs på polska för att butiken hade haft många inbrott gjorda av polska medborgare..

Fel eller Rätt att anmäla? jaa, bedöm själv.. Man vill ju inte ha inbrott och som ägare till en butik gör man ju det bästa man kan för att skydda sina varor. Att bara skriva det på polska är lite dumt...

/Martin - Wolfsburg GTI

41 Inlägg
25 januari 2008
#64
All Makt Åt Tengil Vär Befriare!

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 januari 2008
#65
Av det jag läst här så verkar "RouziMotorsport" vara en av dom få som verkar veta ett och annat.
Han har till väldigt stor del rätt i det han säger, och det är faktiskt så att det inte är invandrarnas fel, utan det land vi bor i, Sverige. Tyvärr så har det blivit så att det är okej för en "svartskalle" att kalla en svensk för jävla svenne osv, och ingen bryr sig. men skulle en svensk kalla nån för svartskalle, då skulle det bli ett jävla liv. jag pratar av egen erfarenhet. det är inte "svartskallarna" som bryr sig, för dom gör likadant. det är dom vuxna som stämplar en som rasist osv. Jag skiter i vilken stämpel jag får på mig, för jag och dom som känner mig vet vem jag är och står för..

Tack för mig.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

8 156 Inlägg
25 januari 2008
#66
Allting måste vara så politiskt korrekt i Sverige. Staten ska värna om alla och ta de svagas parti hela tiden. Alltid förhindra diskriminering och alltid skydda svenskar från allt ont.
När ska folk börja tänka själva?

RouziMotorsport har rätt i en sak. Demokrati och rättvisa är inte något som vi har hittat på i väst.
Men samtidigt så ska man tänka på att sådant kommer och går. Man ska inte ta allting för givet.
Många folk/länder har förlorat sin frihet för att folket har velat ha säkerhet och stabilitet. Dom har låtit staten bestämma vad som är rätt och fel och så har man inte kämpat för sina värderingar och demokratin.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
25 januari 2008
#67
deamon skrev:
faktum e att det gjordes en undersökning där det visade sig att totalt dömda personer i sverige (då menar jag även de som blivit dömda till vilkorligt mm mm) så visade sig det att av alla domar så e bara 38% invandrare ,då pratar jag inte om finnar o annat utan såna som jag från yogo ,mellanöstern ,afrika mm smile
däremot så var d oxå så att många invandrare var dömda för misshandel ,narkotika ,vapen,mm
medans svenskar var dömda för , skatt,moms,förskingring,pedofileri,sexualbrott, det sistnämnda var ca12% av folk som sitter inne, både invandrare och svenskar

man borde döpa det till "Ring o Gola" så får du en dator smile
men men , det e ju lite underhållande ,men det har sina dåliga sidor och det är att folk blir mer och mer rädda för det okända runt sig
38% är ju defintivt inte "bara" med tanke på att vi är än så länge några fler svenskar än invandrare i sverige fortfarande. nästan 8ggr fler ändå står de för nästan hälften av alla brott. det kan man tolka som man vill men det betyder nåt...

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

646 Inlägg
25 januari 2008
#68
Folk får tycka å tänka vad dom vill men jag kommer alltid ha mina åsikter och dom står jag för, DET finns anledningar till det med. Rasist eller ej kalla det vad ni vill men vafan får man inte ha svenska flaggan uppsatt eller spela nationalsången osv då har det fanimej gått för långt!!

MVH Mikael

Tidsoptimist
184 Inlägg
25 januari 2008
#69
HadesInFlames skrev:
deamon skrev:
faktum e att det gjordes en undersökning där det visade sig att totalt dömda personer i sverige (då menar jag även de som blivit dömda till vilkorligt mm mm) så visade sig det att av alla domar så e bara 38% invandrare ,då pratar jag inte om finnar o annat utan såna som jag från yogo ,mellanöstern ,afrika mm smile
däremot så var d oxå så att många invandrare var dömda för misshandel ,narkotika ,vapen,mm
medans svenskar var dömda för , skatt,moms,förskingring,pedofileri,sexualbrott, det sistnämnda var ca12% av folk som sitter inne, både invandrare och svenskar

man borde döpa det till "Ring o Gola" så får du en dator smile
men men , det e ju lite underhållande ,men det har sina dåliga sidor och det är att folk blir mer och mer rädda för det okända runt sig
38% är ju defintivt inte "bara" med tanke på att vi är än så länge några fler svenskar än invandrare i sverige fortfarande. nästan 8ggr fler ändå står de för nästan hälften av alla brott. det kan man tolka som man vill men det betyder nåt...
Folk vill inte begripa sånt. Använder procenten för att det fortfarande är lägre än svenskarna. Men sen att det är som du säger vill man liksom inte veta av riktigt.

Jag försöker iaf...

1 703 Inlägg
26 januari 2008
#70
Vi må vara svennar och svartskallar, men vi delar på denhär lilla runda globen. Så, du gamla du fria, lär er samsas och var inte så jävla inskränkta.


9 108 Inlägg
26 januari 2008
#71
RouziMotorsport har rätt i mycket av det han säger, att det inte är invandrarnas fel att man inte får sjunga nationalsången eller fira skolavslutning på samma plats man gjort hur länge som helst t.ex. Det är pga Svenskar som har lite makt dom vill behålla (politiker, rektorer, kommunfullmäktige osv) som har hört att det kan ses som främlingsfientligt. Utan att tänka efter så följer dom strömmen från media direkt för att inte få dåligt rykte, men hur fucked up är inte det då? Klart man reagerar.

Angående överrepresenterad brottslighet har det sina orsaker. Visst har det att göra med att alla som kommer hit utan pengar sätts på samma ställe och lever i misär, men det är ju också fucked up. Vi vet att det är så men ändå händer det gång på gång. Många kommuner säger att dom helt enkelt inte kan ta emot fler, men då kallas kommunstyrelsen för rasister i media och då ändrar dom sig och följer strömmen direkt. För Sverige ska ju vara "bäst på invandring" enligt dom som styrt i Stockholm en lång tid. Men integration är uppenbarligen prio 2.

En lite kul grej (visst är det svårt att jämföra så men ändå) är att i Danmark tjänar folk mer, dom har ingen arbetslöshet, bättre A-kassa, dessutom är medicin och vårdcentralbesök gratis, men pratar man om skillnader i politik mellan länderna klassas man som rasist smile I Sverige ska man vara politiskt korrekt annars blir det häxjakt.

Jag vill inte kalla mig Sverigedemokrat direkt men jag tycker att det kanske kunde vara nyttigt att ha dom i en liten roll i den stora soppan vi kallar riksdag.


Maizer
26 januari 2008
#72
Jo soppan skulle nog bli ännu godare med ett gäng missnöjda bönder som inte har en aning om vad fan politik är.

9 108 Inlägg
26 januari 2008
#73
Maizer skrev:
Jo soppan skulle nog bli ännu godare med ett gäng missnöjda bönder som inte har en aning om vad fan politik är.
Jag tror nog att det var det mest fördomsfulla jag läst i den här tråden wink Saklig kritik skulle nog fungera bättre.


Maizer
26 januari 2008
#74
Är det så jävligt? Ja med tanke på att Sd i stort sett tagit hela sitt valmanifest från resten av riksdagspartierna förutom invandrarfrågorna är väl ett tydligt bevis?
De är ett missnöjesparti och endast ett missnöjesparti. Missnöjespartier kan aldrig under några omständigheter vara bättre för den svenska befolkningen.
Förklara gärna för mig istället varför de skulle vara bra? Om du lägger dina egna trångsynta åsikter åt sidan.

"Det främsta argumentet mot demokrati är ett fem minuters samtal med den genomsnittliga väljaren"

9 108 Inlägg
26 januari 2008
#75
Maizer skrev:
Är det så jävligt? Ja med tanke på att Sd i stort sett tagit hela sitt valmanifest från resten av riksdagspartierna förutom invandrarfrågorna är väl ett tydligt bevis?
De är ett missnöjesparti och endast ett missnöjesparti. Missnöjespartier kan aldrig under några omständigheter vara bättre för den svenska befolkningen.
Förklara gärna för mig istället varför de skulle vara bra? Om du lägger dina egna trångsynta åsikter åt sidan.

"Det främsta argumentet mot demokrati är ett fem minuters samtal med den genomsnittliga väljaren"
Ja det är helt klart ett missnöjesparti, men dom finns ju av en orsak och det är att inget av dom andra partierna tar upp deras stora fråga, fastän en stor del av befolkningen skulle vilja det. SD får inte många röster ändå pga deras brokiga förflutna. Trångsynt kan du vara själv wink Måste dra till MC-mässan i gbg nu, ha en bra dag!


321 Inlägg
26 januari 2008
#76
Viggen77 skrev:
Var det nån som såg första avsnittet för den här säsongen igår kväll 21:00 ?
Vad tyckte du om det?
Alltid kul att höra andras kommentarer om det programmet och om det som visas.

Jag blir inte förvånad när dom har visat ett inslag och säger att personen/erna är av utlänsk härkomst.
Jag säger inte att alla invandrare är kriminella och begår olika brott. Vanliga svenskar gör oxå en massa brott, men den större delen gör invandrare.
Kolla nästa vecka, räkna då hur många som är svenskar & hur många är invandrare.

Finns otroligt mycket man kan prata om det här.

Tror det blir en intressant tråd. smile
Har inte läst hela tråden så följande kanske redan är kommenterat.

Att de säger att de är av utländsk härkomst beror ju på att det är väldigt relevant när de söker efter personer. Kollar på det programmet då och då och har aldrig hört dem nämna det utan övrig beskrivning och enbart när det är en efterlyst person.

Sen så är det ju ett faktum att folk av utländsk härkomst, speciellt utomeuropeisk är grovt överrepressentaterade inom brottsstatistiken. Men det får ju inte nämnas för alla som är "duktiga" kan ju ta illa upp. roll

Att folk bara orka vara så politisktkorrekta, mår ju fan illa!
Senast redigerat av HardCore (26 januari 2008)


321 Inlägg
26 januari 2008
#77
Maizer skrev:
"Det främsta argumentet mot demokrati är ett fem minuters samtal med den genomsnittliga väljaren"
Det var bra skrivet!


142 Inlägg
26 januari 2008
#78
Själv har jag inget fel med att de kommer hit här. Men ifall de inte sköter sig o gör upprepade brott som misshandel etc så tycker jag det inte är mer än rätt att de ska ut ur landet. Ifall de inte sköter sig. Men att komma hit här o jobba är ju bara bra. Jag syftar på dem från ÖstEuropa/Asien, som Iran, kosovo, etc. Här i Ronneby finns det en hel del invandrare ifrån de länderna. Sedan finns det både idioter o snälla invandrare också, som vi svenskar. Men invandrare har ju sitt temprament och deras kultur. Men framförallt tycker jag de ska sköta sig nu när de kommer hit. De får ju det ena o det andra av staten. Tror fan inte att vi svenskar får det ifall vi invandrar till deras hemländer ex: Kosova osv. Men de är också människor. Som sagt man ska döma alla lika. MVH

Gooo Wide =)

8 156 Inlägg
26 januari 2008
#79
Först och främst. Jag skulle vilja se några källhänvisningar till information där det står klart och tydligt hur mycket som invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken? För det finns väldigt många hemsidor som publicerat "statistik". Var kommer den ifrån? Jag har Brottsförebyggande rådet (Brå) senaste rapport. Den som drogs tillbaka direkt pga att den ansågs för diskriminerande.
Där står det att läsa att utrikesfödda har en överrepresentering i brottstatistiken (om man ser till antalet som är misstänkta för brott). Men också att denna inte är speciellt stor. Tar man sen i beräkning att folk är mer benägna att anmäla brott som begått av en person med invandrarutsteende så blir ju det relativa värdet ännu lägre? Tar man sen hänsyn till demografiska effekter, som t.ex utbildningsnivå och social status så hamnar det värdet ännu lägre.

Andelen individer med båda föräldrarna födda utomlands som är misstänkta för brott är bara dubbelt så många som motsvarande andel individer med båda föräldrarna födda i Sverige.
Det är fyra gånger så vanligt att en kvinnlig invandrare blir misstänkt för snatteri.
När det gäller bilstölder är det vanligare att en helsvensk blir misstänkt. (Allt detta relativt till respektive grupp)
När det gäller misshandel så är det 3ggr så vanligt att en utrikesfödd blir misstänkt.
Det kanske är så att det är lättare att identifiera en utrikesfödd?
Misshandelsbrott är ju de brott som oftast anmäls, right? Så då är det ju klart att invandrare hamnar högt i statistiken, speciellt om man ser till mängden av brott och inte till vilka brott som begås.

Men faktum kvarstår. Det är dubbelt så vanligt att en invandrare blir misstänkt för brott.
Är detta så fasligt mycket egentligen? Jag tycker inte det. Hur stor andel "helsvenskar" går fria för att gärningsmannen inte går att identifiera? Många.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
26 januari 2008
#80
När det gäller temperament så handlar det nog snarare om att man har svårt med sin egen identitet och skyddar / hävdar sig genom att ha taggarna utåt?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök