2146
Sök

Efterlyst (Programmet på TV3)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 januari 2008
#141
Jag säger inget... så har jag inget sagt...

Sump Runk Rätt O Slätt!

Makaronborrare
993 Inlägg
28 januari 2008
#142
blacken skrev:
calibra1992 skrev:
HardCore skrev:
Visserligen har jag själv mycket tvivel på SD men du kan ju tänka hur pass duktig du hade varit på hur det fungerar inom kommunpolitiken när du sitter där för första gången och inga av de övriga i fullmäktige hjälper dig, ger tips, etc. Går inte riktigt jämföra mot de etablerade partierna.
Nej jag har inte påstått att jag skulle vara särskilt duktig som nybörjare i kommunfullmäktige heller.
Det jag vände mig emot är vissas naiva inställning att SD skulle vara räddningen för landet.
Är i många fler kommuner än denna som det varit problem med att SD ledamöter aldrig dyker upp på möten, uteslutningar och ledamöter som blivit invalda men som egentligen inte vill.
Och dom verkar inte veta vad dom vill själva heller. I ena kommunen röstar dom med dom borgerliga för att i nästa kommun rösta med S.
Funkar dom inte i kommunpolitiken så bör dom rimligtvis inte funka i riksdagen heller eller har jag fel? Sen kan inte jag yttra mig om hur etablerade dom kommer bli i framtiden
Problemet som SD har i dom olika kommuner som dom ÄR invalda i. Är att dom övriga partierna INTE är demokratiska och följer dom demokratiska reglerna utan tenderar mer åt det diktatoriska hållet när SD är med i bilden. Oavsett vad dom kan ha för åsikt om SD som parti, så ÄR dom demokratisk invalda av folket i ett LAGLIGT val!.
Håller inte med om att det skulle vara diktatoriskt. Om nu majoriteten i riksdagen eller kommunfullmäktige inte vill ha med dom att göra och bildar allians är väl inte det diktatoriskt?
Senast redigerat av calibra1992 (28 januari 2008)


blacken
28 januari 2008
#143
calibra1992 skrev:
blacken skrev:
calibra1992 skrev:
Nej jag har inte påstått att jag skulle vara särskilt duktig som nybörjare i kommunfullmäktige heller.
Det jag vände mig emot är vissas naiva inställning att SD skulle vara räddningen för landet.
Är i många fler kommuner än denna som det varit problem med att SD ledamöter aldrig dyker upp på möten, uteslutningar och ledamöter som blivit invalda men som egentligen inte vill.
Och dom verkar inte veta vad dom vill själva heller. I ena kommunen röstar dom med dom borgerliga för att i nästa kommun rösta med S.
Funkar dom inte i kommunpolitiken så bör dom rimligtvis inte funka i riksdagen heller eller har jag fel? Sen kan inte jag yttra mig om hur etablerade dom kommer bli i framtiden
Problemet som SD har i dom olika kommuner som dom ÄR invalda i. Är att dom övriga partierna INTE är demokratiska och följer dom demokratiska reglerna utan tenderar mer åt det diktatoriska hållet när SD är med i bilden. Oavsett vad dom kan ha för åsikt om SD som parti, så ÄR dom demokratisk invalda av folket i ett LAGLIGT val!.
Håller inte med om att det skulle vara diktatoriskt. Om nu majoriteten i riksdagen eller kommunfullmäktige inte vill ha med dom att göra och bildar allians är väl inte det diktatoriskt?
Om dom nu sitter i en kommunstyrelse, så ÄR dom invalda av folket!. Att INTE följa dom demokratiska regler som GÄLLER, så är det diktatur!..
Senast redigerat av blacken (28 januari 2008)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 januari 2008
#144
MrTurbo skrev:
SD är ett jävla pack! Alla med lite vett i skallen kollar ju var partier har för ståndpunkt i FLERA OLIKA frågor. Man kan inte bara stirra sig blid på en sak. Man kan idiotförklara dem redan efter att sett deras invandrarpolitik, tittar man sedan vidare och ser deras övriga åsikter i partiprogrammet så räcker det inte att idiotförklara dem, det vore ett hån mot alla idioter, de är värre än så. Saknar allt fäste vid verkligheten och de som kom på det borde låsas in ihop med radioaktivtavfall....
så är danmark/norge/finland idioter med? sverigedemokraterna vill ju bara likna dem, hmm
till o me om dem skulle vinna valet helt är dom inte lika hårda som våra grannländer.. roll
vad är de för fel på att ställa krav på invandrare att de skall rätta sig efter oss och inte tvärtom?
sverige tar in 10x så mkt invandrare än vad tex: USA gör som e 100x större än oss..
det handlar inte om racism utan de handlar om resurser, de går inte att ta emot 100 000 flyktingar varje år utan att själva bli fattigare... läs på ordntligt innan du debatterar.. www.sverigedemokraterna.se
media styr. + att soc o moderater inte vill förlora väljare samt inte bli rasse stämplade så diskriminerar dem hela tiden sverigedemokraterna utan anledning.

de flesta i USA trodde ju de var bra att inte ha sjukvårdsystem, för att media styrt dem dit..
samma sak händer här fast med invandring.. politiken e helt fuckad.. o man får ju för fan ine ens säga sverige utan att bli kallad rasist..

de har massa annat förutom invandrarpolitiken att säga till om..
men ingen vill fråga nått annat..
Senast redigerat av richardoo290 (28 januari 2008)

Makaronborrare
993 Inlägg
28 januari 2008
#145
blacken skrev:
calibra1992 skrev:
blacken skrev:

Problemet som SD har i dom olika kommuner som dom ÄR invalda i. Är att dom övriga partierna INTE är demokratiska och följer dom demokratiska reglerna utan tenderar mer åt det diktatoriska hållet när SD är med i bilden. Oavsett vad dom kan ha för åsikt om SD som parti, så ÄR dom demokratisk invalda av folket i ett LAGLIGT val!.
Håller inte med om att det skulle vara diktatoriskt. Om nu majoriteten i riksdagen eller kommunfullmäktige inte vill ha med dom att göra och bildar allians är väl inte det diktatoriskt?
Om dom nu sitter i en kommunstyrelse, så ÄR dom invalda av folket!. Att INTE följa dom demokratiska regler som GÄLLER, så är det diktatur!..
Nej det är inte diktatur i detta fallet. Blockpolitik kallas det för. Vet inte hur du tänker men inte kan man väl begära att ett parti som ändå fått så förhållandevis lite röster ska ha vidare mycket att säga till om. Med din logik så är Fredrik Reinfeldt också en diktator som får styra landet trots att hans parti bara är näst störst tongue


blacken
28 januari 2008
#146
calibra1992 skrev:
blacken skrev:
calibra1992 skrev:

Håller inte med om att det skulle vara diktatoriskt. Om nu majoriteten i riksdagen eller kommunfullmäktige inte vill ha med dom att göra och bildar allians är väl inte det diktatoriskt?
Om dom nu sitter i en kommunstyrelse, så ÄR dom invalda av folket!. Att INTE följa dom demokratiska regler som GÄLLER, så är det diktatur!..
Nej det är inte diktatur i detta fallet. Blockpolitik kallas det för. Vet inte hur du tänker men inte kan man väl begära att ett parti som ändå fått så förhållandevis lite röster ska ha vidare mycket att säga till om. Med din logik så är Fredrik Reinfeldt också en diktator som får styra landet trots att hans parti bara är näst störst tongue
När man åsidosätte väljares vilja, åsidosätter demokratiska principer och grundvärderingar så Är det diktatur,. punkt slut!!.

Teddan
2 495 Inlägg
28 januari 2008
#147
http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQ … re=related

Jag är själv inte svensk elelr svenskmedborgare, har suttit inne osv.
Men jag blir så jävla förbannad när jag ser detta , folk som kommer hit för att dom har det svårt i sina hemländer.
Klarar dom inte av att leva som folk utna skall bete sig som apor å annat jävla pack.
Skicka hem alla jävla "svartskallar" som är kriminella, fan man måste lära sig någon gång.

tilläggas bör göras att jag är inte politisk flyktning eller här pga krig, jag fick mitt straff och har inte gjort något kriminellt (kört för fort då) sen dess.
det jag gjorde var oxå en skit grej som inte kan jämföras med rån osv.
när man ser denna film så står idioterna å skrattar å berättar att dom är straffade för rån å fortsätter, fy fan vilka jävla svin.
Skall vi bygga detta land med sådant jävla slödder till folk, dom är ju fan inte ens intresserade av att jobba.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

8 156 Inlägg
29 januari 2008
#148
richardoo290 skrev:
sverige tar in 10x så mkt invandrare än vad tex: USA gör som e 100x större än oss..
det handlar inte om racism utan de handlar om resurser, de går inte att ta emot 100 000 flyktingar varje år utan att själva bli fattigare... läs på ordntligt innan du debatterar.. www.sverigedemokraterna.se
Det har kommit fler än dubbelt så många invandrare till USA sen början av 90-talet, än det finns invånare i Sverige. Sedan 1980 har det kommit ungefär en miljon invandrare till Sverige. Samtidigt har vi haft en ganska så stor utvandring från Sverige. Det finns t.ex. mellan 5 000 till 10 000 svenskar bara i Silicon Valley. En hel del flyktingar har också återvänt till sina gamla hemländer.

Om man slår ut dom siffrorna på antalet invånare så har USA tagit in ungefär samma mängd invandrare som oss. Skillnaden är att vi tagit emot flyktingar och anhöriga till dessa. Arbetskraftsinvandringen under dessa år har legat på under 2%, medan anhöriginvandringen varit störst, cirka 50%.

Dessutom har snittet dom senaste åren legat på cirka 50 000 invandrare. Vilket gör att vi inte har ett speciellt stort överskott pga all utvandring.
Kanske ska tillägga att anhöriginvandringen till flyktingar bara stod för en femtedel av all anhöriginvandring. Största delen invandrare står finland för. Ungefär 450 000 finländska invandrare bor i Sverige idag...Dvs ungefär hälften av alla du kallar för invandrare är från Finland...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
29 januari 2008
#149
blacken skrev:
calibra1992 skrev:
blacken skrev:
Om dom nu sitter i en kommunstyrelse, så ÄR dom invalda av folket!. Att INTE följa dom demokratiska regler som GÄLLER, så är det diktatur!..
Nej det är inte diktatur i detta fallet. Blockpolitik kallas det för. Vet inte hur du tänker men inte kan man väl begära att ett parti som ändå fått så förhållandevis lite röster ska ha vidare mycket att säga till om. Med din logik så är Fredrik Reinfeldt också en diktator som får styra landet trots att hans parti bara är näst störst tongue
När man åsidosätte väljares vilja, åsidosätter demokratiska principer och grundvärderingar så Är det diktatur,. punkt slut!!.
Fast nu var det ju väljarna själva som gav sitt förtroende till Reinfeldt och Alliansen att styra landet? Man ger ju sitt förtroende till ett parti, som sedan förhandlar om makten för att på bästa sätt tillgodose sina väljares vilja?
Lite OT nu, men ibland tycker jag att det är ok wink

Iaf. En anledning till att Reinfeldt och Co vann valet var nog pga att dom utgjorde ett tydligt alternativ.
Folk visste vad dom röstade på. Det mesta var färdigförhandlat redan innan valet. Sen är det ju klart att ett parti som får mer röster också ska ha mer inflytande. Så har det ju inte varit dom senaste åren med S-styre, då Mp och V hade bra mycket mer makt än deras mandat tillskrev dom.

Och det där med blockpolitik? I dom flesta kommuner som SD kommit in i så har man försökt tränga ut SD genom att samarbete ÖVER blockgränserna. Dvs att M och S med flera, samarbetar för att SD inte ska kunna påverka något. Har hört om vissa fall där man av princip röstar ner samtliga SD-förslag, bara för att förslagen kom från fel parti. Helt fel.

Bara för att man är folkvald innebär inte att man automatiskt är demokratisk.
Man kan vara demokratiskt vald, men ändå vara diktator.
Bara att titta på Adolf Hitler eller Aleksandr Lukasjenko? Dom var ju demokratiskt valda av folket...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

9 108 Inlägg
29 januari 2008
#150
calibra1992 skrev:
Nej jag har inte påstått att jag skulle vara särskilt duktig som nybörjare i kommunfullmäktige heller.
Det jag vände mig emot är vissas naiva inställning att SD skulle vara räddningen för landet.
Är i många fler kommuner än denna som det varit problem med att SD ledamöter aldrig dyker upp på möten, uteslutningar och ledamöter som blivit invalda men som egentligen inte vill.
Och dom verkar inte veta vad dom vill själva heller. I ena kommunen röstar dom med dom borgerliga för att i nästa kommun rösta med S.
Funkar dom inte i kommunpolitiken så bör dom rimligtvis inte funka i riksdagen heller eller har jag fel? Sen kan inte jag yttra mig om hur etablerade dom kommer bli i framtiden
Räddning och räddning, det är klart att dom får alla möjliga anhängare när dom tar upp en fråga som inget annat parti tar upp. Att dom inte dykt upp kan även bero på att folk slänger sten efter dom och sätter upp lappar på deras dörrar med hot, det skrämmer många. Men det låter väldigt demokratiskt att hota folkvalda politiker för att dom påstås vara odemokratiska, eller hur? Hade det hänt en Socialdemokrat så hade det blivit ett jäkla rabalder smile Det är även demokratiskt när posten vägrar dela ut SD-reklam, men åt extremvänster (som absolut inte står för demokrati) går det bra?

Jag ser inget problem med att dom röstar åt olika håll i olika kommuner egentligen även om det låter skevt. Men dom röstar ju för det dom tycker är bäst för kommunen, och inte efter något manifest någon i Stockholm sagt att alla kommuner ska följa.
Det mest omtalade är ju någon som röstade för en M-majoritet men en S-budget eller vad det var, men det var för att han tyckte det var rätt för kommunen. M's vård & omsorgspolitik stämde inte alls med det han tyckte kommunen behövde utan M ville satsa på onödiga saker. SD säger dessutom själva att dom egentligen kan samarbeta med båda blocken, som Miljöpartiet också skulle göra så länge dom får riksdagsplatser.

Visst är det ett enfrågeparti i stor grad, men dom är mer etablerade än t.ex. NyDemokrati var på sin tid om man nu vill jämföra med dom. Många av NyDemokratis vettiga förslag (som då sågs som fucked up) togs dessutom upp igen av nästsittande regering och då protesterade ingen, så då var det inte så dumt egentligen?
Som sagt, ingen anhängare egentligen men visst hade det varit kul att se om dom kunnat åstadkomma något. Gör dom inte det kommer dom antagligen heller inte bli långvariga.


8 156 Inlägg
29 januari 2008
#151
MilleN skrev:
Men det låter väldigt demokratiskt att hota folkvalda politiker för att dom påstås vara odemokratiska, eller hur? Hade det hänt en Socialdemokrat så hade det blivit ett jäkla rabalder smile Det är även demokratiskt när posten vägrar dela ut SD-reklam, men åt extremvänster (som absolut inte står för demokrati) går det bra?
Visst är det odemokratiskt. Just det har hänt i Linköping. Sen har ju Osynliga Partiet varit aktiva i Linköping också.

När det gäller SD-reklamen så blev jag faktiskt riktigt upprörd över den saken. Det är ju ett brott mot yttrandefriheten och ska klassas som statlig censur! Visst, jag stödjer inte SD och deras invandrarpolitik även om delar av deras partiprogram är ganska så ok. (Dom har ju tagit godbitarna ur dom borgerliga partiernas program). Men rätten till göra sin åsikt hörd borde dom ha. Vad är vi för demokrati om vi inte låter dom komma till tals och kan låta dom framföra sina åsikter?

Fördelen med ett större parti är ju att man kan diskutera sig fram till vad som är bäst för kommunen i en fråga. I ett litet parti som SD så kan man inte få samma stöd, utan får fatta beslutet själv, vilket kan innebära kaos på kommunfullmäktige mötena, eftersom dom stora partierna redan har sin åsikt klar innan debatten börjar, medan dom små partierna debatterar för att själva få kött på benen. Sen finns det ju en nackdel med stora partier också, eftersom man är mer styrd som individ.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

blacken
29 januari 2008
#152
Phaetoon skrev:
blacken skrev:
calibra1992 skrev:

Nej det är inte diktatur i detta fallet. Blockpolitik kallas det för. Vet inte hur du tänker men inte kan man väl begära att ett parti som ändå fått så förhållandevis lite röster ska ha vidare mycket att säga till om. Med din logik så är Fredrik Reinfeldt också en diktator som får styra landet trots att hans parti bara är näst störst tongue
När man åsidosätte väljares vilja, åsidosätter demokratiska principer och grundvärderingar så Är det diktatur,. punkt slut!!.
Fast nu var det ju väljarna själva som gav sitt förtroende till Reinfeldt och Alliansen att styra landet? Man ger ju sitt förtroende till ett parti, som sedan förhandlar om makten för att på bästa sätt tillgodose sina väljares vilja?
Lite OT nu, men ibland tycker jag att det är ok wink

Iaf. En anledning till att Reinfeldt och Co vann valet var nog pga att dom utgjorde ett tydligt alternativ.
Folk visste vad dom röstade på. Det mesta var färdigförhandlat redan innan valet. Sen är det ju klart att ett parti som får mer röster också ska ha mer inflytande. Så har det ju inte varit dom senaste åren med S-styre, då Mp och V hade bra mycket mer makt än deras mandat tillskrev dom.

Och det där med blockpolitik? I dom flesta kommuner som SD kommit in i så har man försökt tränga ut SD genom att samarbete ÖVER blockgränserna. Dvs att M och S med flera, samarbetar för att SD inte ska kunna påverka något. Har hört om vissa fall där man av princip röstar ner samtliga SD-förslag, bara för att förslagen kom från fel parti. Helt fel.

Bara för att man är folkvald innebär inte att man automatiskt är demokratisk.
Man kan vara demokratiskt vald, men ändå vara diktator.
Bara att titta på Adolf Hitler eller Aleksandr Lukasjenko? Dom var ju demokratiskt valda av folket...
Det spelar ingen roll vad man vill säga om det. Har vi demokrati så SKA spelreglerna följas, annars så ÄR det diktatur. Och att hänvisa till herrarna Hitler och Lukasjenko är väl lite magstarkt, med tanke på att deras "demokratiska" process inte är att anse som speciellt demokratisk. Utan snarare att betrakta som skolexempel på "anpassad" diktatur.

51 Inlägg
6 februari 2008
#153
OM jag skulle råna skulle ja ha mask.. å så bara bryta på utländska.. eller iaf försöka.. så får ju dom skulden smile haha


Yellow bug!
1 640 Inlägg
7 februari 2008
#154
Det är ju så, att invandrarna klagade ju för att dom exponerades för lite i media, då utökade de ju sändningstiden för efterlyst? tongue

Haha, ursäkta, kunde inte låta bli. Ta inte det där på allvar.

Jag tycker Efterlyst är intressant att titta på ibland, speciellt när det är grejer runt häromkring. Typ den försvunna kvinnan i Börst', osv. Att majoriteten är invandrare, det märks ju. Men varför? Går ju att skylla på kultur och sånt, men jag tycker bara att man tar seden dit man kommer. Tycker det är SYND att det har blivit som så att alla ser ner på invandrare som brottslingar, bara för att en viss del inte sköter sig.
Senast redigerat av Edil_ (7 februari 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1337
1 343 Inlägg
7 februari 2008
#155
Sorgligt!
Det enda jag kan säga angående majoriteten av "nysvenskar".
Begår man ett brott i sverige som "nysvensk" och det innebär fängelse på straffskalan så ska
man utvisas på livstid.... inget snack om den saken.
Hade man haft detta system så hade man blivit av med de ruttna individerna och kanske slutat
dra alla över en kam.

I'm not a fighter, I'm a lover!

1337
1 343 Inlägg
7 februari 2008
#156
Amit skrev:
Nu har jag inte orkat läsa hela tråden men tänker svara på det jag läst hittentils.

Ni säger att utlänningar begår flest brott i sverige... och det finns egentligen ingen satestik på dessa uppgifter.
Jag tror att det är många utlänningar som gör en massa brott men det finns massa anledningar tror jag,
Dels är det svårt att få jobb som "blatte" , Dels är detta svenska land så lätt att komma undan ifrån när det gäller brott.

I mitt hemland har vi dödsstraff, flera decenier i straff för små brott! I sverige får man mer för ekonomibrott mot staten än att våldta en kvinna!!!!!

Tänk er komma från ett land där man får kuken avhuggen för våldtäkt (lite avskräckande visst?)
I sverige ska det daltas fram och tillbaka och ge psykvård osv och sen ge ett fängelsestraff på 3 år? sen har han ju permisson så han är ju ute mest och chillar på stan?

Seriöst det funkar inte!

Dessutom som här i Malmö! Alla är samlade på ett ställe!!
Varför har man för det första tagit emot ett par utlänningar när vi inte ens har resurser o sverige att ta hand om dem!!?

Sen är det inte bättre att bara kasta iväg dom och samla dem på ett och samma ställe och där förväntar sig folk att de ska lära sig svenska?? Där man i mat affären kan snacka sitt hemspråk och ta bussen utan att säga ett ljud?

Ang svenska flaggan och national sången ETC!

Det anser jag inte är utlänningars fel, utan alla rasister och nazister som använder Nationalsången, svenska flaggan, thors hammare osv som symboler för deras skit?

Jag själv blev utsatt i skolan för detta.. och kunde en lång tid inte acceptera den svenska flaggan, sången osv..
Och jag är född och uppvuxen i sverige!

En sak till som jag vill lägga till är att varje söndag i ca 4 år var på fängelser i sverige för besöka en person. Jag har varit på några av landets största fängelser och många fler då personen jag träffade flyttades runt.

Kan säga att det är inte bara utlänningar där och jag såg mest svenskar.

/Amit
Snälla rara söta!
Okej att du såg mest svenska i fängelset. ok att vi säger hälften av alla på efterlyst är "nysvenskar" (det är mer).. Det spelar ingen roll.
Man kan inte räkna på det viset..

Låt säga att vi har ca 10 miljoner invånare i sverige och ca 1 miljon är "nysvenskar"..
Borde det inte vara så att 1/10 av efterlyst ska handla om personer med icke svensk bakgrund?
Är det inte så att det borde vara 1 "nysvensk" per svensk i fängelserna?

Så är inte verkligheten.
"nysvenskar" begår fler brott än svenskar om man ser till andelen invånare.
Sen är det en jäkla skillnad på vilka brott som begås också.
Svenskar och "nysvenskar" har lite olika sorters brott dom riktar in sig på.
Detta är ingen regel så ni behöver inte gnälla om det men det är generellt.
"nysvenskar" är avsevärt överrepresenterade när det gäller brott mot person, tex misshandel, våldtäkter, mord osv. medans svenskar är mer åt det ekonomiska hållet...

Detta medför givetvis att "nysvenskar" ses som betydligt mycket värre än en svensk.
Hur mycket bryr man sig om en person som blåste sitt gamla företag på nån miljon?
Ja ok han gjorde fel sätt han i fängelse och sen inte mer.
Men en person som springer runt i städerna och misshandlar och våldtar berör människor på ett annat sätt. det är inget som går att ersätta...

Man ersätter ett skattefiffel ganska så enkelt. en stulen bil kan man få ut på försäkring osv.
Men en person med hjärnskador är inte så lätt att ersätta. En tjej som blivit våldtagen lever med det resten av livet. Hur ska man kunna göra något åt hennes fall? inget går att göra. visst man kan ge henne lite pengar men i vems verklighet ersätter det hennes självkänsla hon en gång hade???

Stor jävla skillnad om man frågar mig!!!

I'm not a fighter, I'm a lover!

2 283 Inlägg
7 februari 2008
#157
johanhhh skrev:
Att invandrare gör brott är ju inget nytt, att dom gör mer än svenskar vet jag inte men. Det är vi svenskars fel att dom gör brott! Vafan ska du göra, du växer upp runt folk som bara håller på med brott, då tror jag inte du börjar tänka: Nämen fan jag ska nog satsa på skolan.
Sånna jävla idioter kan man ju vara utan, de flesta av mina kompisar dricker som as och är nästintill alkisar och jag dricker bara några gånger om året och är med dom mycket.

Jag tänker själv? Det får väl förihelvete de med göra.!
Åhh är så trött på idioter som skriver detta.

R.I.P. Michael Jackson!

16 197 Inlägg
7 februari 2008
#158
Xtravagant skrev:
Sorgligt!
Det enda jag kan säga angående majoriteten av "nysvenskar".
Begår man ett brott i sverige som "nysvensk" och det innebär fängelse på straffskalan så ska
man utvisas på livstid.... inget snack om den saken.
Hade man haft detta system så hade man blivit av med de ruttna individerna och kanske slutat
dra alla över en kam.
håller me dig till 100%

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 283 Inlägg
7 februari 2008
#159
Xtravagant, kunde inte skrivit det bättre själv.

R.I.P. Michael Jackson!

399 Inlägg
7 februari 2008
#160
Om ni vill ha statistik så kan ni gå in på Brotts förebyggande rådets hem sida.

http://www.bra.se/

VOLVO for life


Sök