Jag har Rockford-högtalarna i min bil nu, och jag är inte supernöjd med dem .. dock har jag inte lyssnat på Kappa-högtalarna, så jag kan inte jämföra. Sen vet jag ju inte riktigt hur andra högtalare låter, då jag inte kollade runt så mycket utan jag gick bara in och frågade efter vad de rekommenderade i den prisklassen, och då blev det dem. Men de låter ju helt klart bättre än GAS som jag hade innan, dock kostade de ju knappt halva priset. Kan även tänka mig att jag ändrar uppfattning när jag får in en baslåda i bilen så jag får lite djupare bas, plus att jag har en lite äldre HU (JVC KD-G611), uppgraderar jag den blir det säkert oxo bättre.
Kör motsvarande 5.25"or i bakdörrarna, och de låter lägre av någon anledning, med samma inställningar på steget. Vet inte om det beror på att de är mindre, att diskanten sitter monterad på högtalaren istället för som i fram att den sitter separat högre upp, att framsätet är i princip framför högtalaren eller en kombination, men nåt är det.
Men, som sagts ovan, hör du ingen större skillnad så är det väl bara utseendet som spelar roll i princip. Ta de snyggaste.
Jag har Rockford-högtalarna i min bil nu, och jag är inte supernöjd med dem .. dock har jag inte lyssnat på Kappa-högtalarna, så jag kan inte jämföra. Sen vet jag ju inte riktigt hur andra högtalare låter, då jag inte kollade runt så mycket utan jag gick bara in och frågade efter vad de rekommenderade i den prisklassen, och då blev det dem. Men de låter ju helt klart bättre än GAS som jag hade innan, dock kostade de ju knappt halva priset. Kan även tänka mig att jag ändrar uppfattning när jag får in en baslåda i bilen så jag får lite djupare bas, plus att jag har en lite äldre HU (JVC KD-G611), uppgraderar jag den blir det säkert oxo bättre.
Kör motsvarande 5.25"or i bakdörrarna, och de låter lägre av någon anledning, med samma inställningar på steget. Vet inte om det beror på att de är mindre, att diskanten sitter monterad på högtalaren istället för som i fram att den sitter separat högre upp, att framsätet är i princip framför högtalaren eller en kombination, men nåt är det.
Men, som sagts ovan, hör du ingen större skillnad så är det väl bara utseendet som spelar roll i princip. Ta de snyggaste.
driver du dina RF på stereon?? isf fattar ja att du inte e nöjd me dom.. finns typ inge elle väldigt få högtalare som låter bra när du driver dom me stereon..
På golf 3orna brukar det sitta papp bakom som bara är att skära bort med en vass kniv. Sen får det mesta plats. Ljudet blir bättre oxå. Generellt sett kan man säga att Infinity är mer finlir än Rockford. Klarare mellanregister och mer detaljerad diskant. Passar kanske sämre än Rockford om du kör mycket rock och techno och sånt.
Få ta och åka och lyssna lite mer tror ja. Säljs RF punch serien som 2ohm oxå? såg att Infinity Kappa fanns så vilket gör kopplingen så mkt lättare. Ska lyssna på JBL GTO och sägs ha mkt bra tryck i midbasen.
Jag hade utan tvekan kört på Infinti. De spelar ett sånt otroligt rent och fint ljud. Men om de är lite mer bas du är ute efter och sämre diskant kör på punchen. annars infiniti +++++
lutar nu mot infinity alltid varit lite pro men ville ju höra va alla tyckte. Dom ska tydligen vara lättdriva oxå. sen finns dom i 2ohm så för man mer smisk i mellanbasen.
Fan måste vänta tills man får dubbellönen i februari så kan man in handla ny HU smatidigt.
Jag hade rockford innan i mazdan och nu i nya bilen vart det infinity.
Jag tycker att det är mkt "fylligare" ljud ur de nya högtalarna någonting som jag saknade ur rockfordarna när jag spelade rock och många instrumentala låtar.
Ljudet har helt enkelt plattare och stelare från rockfordhögtalarna
Har haft både Infinity och Rockford. Tycker att Infinity är vassare än Rockford när det gäller högtalare men att Rockford gör bättre slutsteg, är lite mindre i storlek men levererar bättre än Infinity.