3252
Sök

För låg bil på bilprovningen?

Solfilmsmontör
947 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Någon som har en jätte låg bil och har kört in på bilprovningen? Har nämligen ett problem med att min bil är väldigt låg, kommer inte upp på en 4 pelar lyft utan att fronten skrapar i (om man inte rampar dvs). Hur gör jag på bilprovningen om bilen är så låg att jag inte kommer upp på lyfen? Någon som varit med om detta eller liknande som har något bra tips på hur jag ska göra? Har inga orginal dämpare eller liknande att byta till och mina coilovers står i högsta läget i princip.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Turbocharged
421 Inlägg
28 januari 2008
Köp billigaste dämparna på biltema och byt.
Hur gör du vid farthinder? tongue

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

2 751 Inlägg
28 januari 2008
varför har du så lågt ifall det hindrar dig från massa grejjer??

Who Djaa bless no man curse

Med.lem
3 759 Inlägg
28 januari 2008
En polare besiktade sin kappsänkta 745:a den gick igenom men tjejen (!) som besigta sa att han nog var tvungen att byta till nästa gång då "dom andra" inte är lika snälla. Sen hoppa hon in och drog varvstoppet 1:an 2:an me bilen smile

Värkade vara en cool brud tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Solfilmsmontör
947 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Innox skrev:

Problemet är att jag inte släppt ut bilen på gatan ännu, men farthinder undviker man ändå ju. Sen tror jag inte att biltema säljer dämpare till en nissan skyline wink

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)

Med.lem
3 759 Inlägg
28 januari 2008
Innox skrev:

"Planera din körning" hehe

Med.lem
3 759 Inlägg
28 januari 2008
n0b0dy_ skrev:

Va ni gnäller, det är snyggt med en toksänkt bil.
"varför tvätta bilen, den blir ju ändå skitig igen" typ samma resonemang.

Be happy smile

Solfilmsmontör
947 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Mr_EmCom skrev:
n0b0dy_ skrev:

Be happy smile

Det är snyggt och det ökar ju köregenskaperna med fullt justerbara dämpare också vid ban körning, får se hur jag löser problemet.

leo_m83
28 januari 2008
skaffa dig coilovers så slipper du problemet. Det är vad jag fick göra med min 200a

Smålänning
7 883 Inlägg
28 januari 2008
Tycker du ska vara mer orolig för bromsrullarna än för lyften... wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 703 Inlägg
28 januari 2008
Kornz skrev:
Mr_EmCom skrev:
n0b0dy_ skrev:

Be happy smile

Det är snyggt och det ökar ju köregenskaperna med fullt justerbara dämpare också vid ban körning, får se hur jag löser problemet.

edit, jag läste visst lite slappt big_smile
Senast redigerat av henkebenke (28 januari 2008)

2 201 Inlägg
28 januari 2008
dom var sjyssta o lägga klossar för att jag skulle komma upp på liften

säg bara till så brukar dom vara sjyssta

1 703 Inlägg
28 januari 2008
De kan anmärka på att bilen är för låg och därmed otillräcklig fjädringsväg och därmed är bilen trafikfarlig wink

Hjultomte
1 500 Inlägg
28 januari 2008
leo_m83 skrev:
skaffa dig coilovers så slipper du problemet. Det är vad jag fick göra med min 200a

"Någon som har en jätte låg bil och har kört in på bilprovningen? Har nämligen ett problem med att min bil är väldigt låg, kommer inte upp på en 4 pelar lyft utan att fronten skrapar i (om man inte rampar dvs). Hur gör jag på bilprovningen om bilen är så låg att jag inte kommer upp på lyfen? Någon som varit med om detta eller liknande som har något bra tips på hur jag ska göra? Har inga orginal dämpare eller liknande att byta till och mina coilovers står i högsta läget i princip."

Läs o njut Leo_m38 big_smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Solfilmsmontör
947 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:
De kan anmärka på att bilen är för låg och därmed otillräcklig fjädringsväg och därmed är bilen trafikfarlig wink

Fjädringen är ju stenhård i vilket fall som helst så där är "god fjädrings" väg med tanke på förhållandena.

Toker
491 Inlägg
28 januari 2008
Beror på vilken bilprovning du kör in på..
Jag har haft tur så dom har haft klossar och 4 besktnigsmän som har försökt lyfta upp bilen lite..
Men som sagt är bromsrullarna värst..

Toker Jr 081102

Solfilmsmontör
947 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
G3 skrev:
ja jag tror det handlar mycket om vem som tar hand om din bil genom besiktiningen. vissa verkar ju nästa bara vara ute efter att sabba bilen och vissa är snälla och hjälpsamma. annars så får du väll kapa till några brädlappar och ta med dig för att vara på den säkra sidan. jag kan bara säga good luck and have fun! ;-)

Haha, man har ju brädorna nere i garaget kanske får ta de med mig. Men som det ser ut nu så lutar det åt att fixa ett par orginal dämpare, för det är inte mer än 1 timmes jobb att byta.

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
28 januari 2008
Vet en som vad med om detta, och fick till svar att det är ägarens ansvar att bilen ska vara byggd så att den gick upp på bilprovningens lift, fick helt enkelt åka hem och skruva av lite grejjer och åka tillbaka vid ett senare tillfälle.

V8 - 4 Life

2 751 Inlägg
28 januari 2008
Mr_EmCom skrev:
n0b0dy_ skrev:

Be happy smile

Jaja ja frågar bara ta de lungt... Ja undrar bara ifall det är nödvändigt med att ha så sänkt så att det hindrar dig vid normal körning för bilen använder du väll som vardagsbil eller har du den som ban bil eller vad? :S

Who Djaa bless no man curse

Mångsysslare
546 Inlägg
28 januari 2008
Vad jag har hört så ska det vara upp till beikningen att lösa det problemet, men det behöver ju inte vara så bara som jag hört. Men jag har inte haft något problem vid besikningen. Men min bil kommer iaf upp på lyften, det är bromsrullarna som är det stora problemet och bromsarna kan dom ju åka en vända och testa dom som dom får göra med 4wd bilar

Sök