NoXXaN skrev:
Mechanimal skrev:
Jag personligen vet inte vad som är bäst recept för att köra med original-effekt, men 3" DP samt hela avgaset, inklusive sportkat eller racekat(kanske lite onödigt under 350 häst) är ju en upplevelse. 2,5" versus 3" så vet jag inte vad som är bättre på en standard turbokärra.
Jag tänkte eftersom Ferrita bla. kör med halva systemet i 2,5"
Har för mig att turbon får för lite motstånd om man kör 3" hela vägen när man inte har mer effekt än ~300hk.
Med turbo vill man ju inte ha något motstånd, där ska ju avgaserna bara ut och ge plats för nya...
@trådskaparen. Som tidigare nämnts så har alla en egen uppfattning om vad som är "raggar stuk". Ett rostfritt avgassystem kan jag rekommendera sen om det är 2.5" eller 3" tycker jag har mindre betydelse men klangen blir väldigt schysst med rostfritt.
"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.