3820
Sök

Bensinkonvertering? (Konvertera dieselmotor till bensindrift)

187 Inlägg
1 februari 2008
Försök starta motorn på bensin wink

Stor risk att den tänder innan kolven är i vändläge o därför smäller igång baklänges. (kan bli så om man använder bensin som starthjälp på diesel motorer) Nästan lika stor risk till omedelbart haveri
Senast redigerat av GolfIIIVr6 (1 februari 2008)

782 Inlägg
4 februari 2008
iden borde inte va helt omöjlig men du får köra på något annat än bensin.
Kolla hur mycket komp etanol, metanol, hemkört, nitrometan eller något annat raketbränsle pallar med.

257 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
patrik79 skrev:
Kolla hur mycket komp etanol, metanol, hemkört, nitrometan eller något annat raketbränsle pallar med.

humm. utspädd hemkört borde ju faktiskt funka. billigt och bra tongue kostar ju bara jäst socker och vatten tongue
får kolla upp vad dom olika bränslena klarar för komp om jag bara lyckas hitta det tongue

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

474 Inlägg
5 februari 2008
släng upp en projekt tråd om du ska göra detta smile den kan bli roligt att följa

Volvo S60 2.5T AWD

3 235 Inlägg
5 februari 2008
Man får nog sänka kompressionen rejällt för att det skulle gå.

Och sen att leda bort värmen från motorn blir ett annat problem också...

Hade varit kul att skaffa en jetmotor och montera den på en bil (i tillägg till den ordinarie motorn:)

1 207 Inlägg
5 februari 2008
Beaverus skrev:
patrik79 skrev:

humm. utspädd hemkört borde ju faktiskt funka. billigt och bra tongue kostar ju bara jäst socker och vatten tongue
får kolla upp vad dom olika bränslena klarar för komp om jag bara lyckas hitta det tongue

Hemkört kommer inte att fungera med tanke på att det är MINST 4% vatten i det, dessa 4% vatten kommer att göra det omöjligt att använda det som fordonsbränsle (enligt något etanolforum, om jag inte minns helt fel).
Men du kan ju testa med något annat bränsle. smile

257 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
maco skrev:
Beaverus skrev:
patrik79 skrev:

Hemkört kommer inte att fungera med tanke på att det är MINST 4% vatten i det, dessa 4% vatten kommer att göra det omöjligt att använda det som fordonsbränsle (enligt något etanolforum, om jag inte minns helt fel).
Men du kan ju testa med något annat bränsle. smile

ok. så undrar vad man kan använda för något som klarar så högt komp som möjligt utom diesel. måste ju ha något att leka med då jag snart ger upp med min 740 tongue den är Merphys favoritbil. bytte vattenpump för att den dog och den nya började lagret knacka i, bytte servoslang för att den läckte som ett såll och nu börjar det bli något j***a lagerknack i skiten.
så nu ska jag börja meka med nåt annat typ konvertering.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

Sök